5 مدل طرز تهیه میلک شیک طالبی با بستنی و بدون بستنی کافی شاپی

به گزارش تور گرجستان ارزان، میلک شیک طالبی یکی از برترین برای برطرف عطش در روزهای گرم تابستان است. در تهیه این میلک شیک، معمولا از بستنی وانیلی یا بستنی طالبی و شیر استفاده می گردد. می توانید از هر دو طعم بستنی هم بهره ببرید. در این مقاله از در 5 روش طرز تهیه میلک شیک طالبی کافی شاپی در خانه را به شما آموزش می دهیم.

5 مدل طرز تهیه میلک شیک طالبی با بستنی و بدون بستنی کافی شاپی

طرز تهیه میلک شیک طالبی کافی شاپی

مدت زمان آماده سازی مواد: 15 دقیقه

مدت زمان آماده سازی میلک شیک طالبی: 5 دقیقه

مواد لازم برای تهیه شیک طالبی

طالبی: 1 عدد

توت فرنگی: 6 عدد میانه

شیر: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

بستنی (طالبی یا وانیلی): 2 لیوان دسته دار فرانسوی

مراحل طرز تهیه شیک طالبی

در این روش از تهیه شیک با طالبی می توانید از و برای بافت و رنگ زیباتر آن بهره ببرید. روش درست کردن این نوشیدنی را در ادامه بخوانید.

مرحله اول: میوه ها را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه میلک شیک طالبی با توت فرنگی، توت فرنگی ها را بشویید و کلاهک آنها را جدا کنید. توت فرنگی ها را نگینی خرد کنید. طالبی را هم پوست بگیرید و تخمه های آن را جدا کنید. طالبی را خرد کنید. توت فرنگی و طالبی های خرد شده را در یک پاکت بریزید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند.

در صورت تمایل برای خرید انواع می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: مواد شیک طالبی را با هم مخلوط کنید

بعد از یخ زدن میوه ها، آنها را از فریزر بیرون بیاورید و در مخلوط کن بریزید. شیر و یا را هم به طالبی و توت فرنگی اضافه کنید. همه مواد را به مدت 3 تا 4 دقیقه در مخلوط کن بزنید تا یکدست گردد.

در صورت تمایل و انواع را می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به روش حضوری، تلفنی و اینترنتی بخرید.

مرحله سوم: شیک طالبی را سرو کنید

در نهایت، بعد از آماده شدن میلک شیک طالبی، میلک شیک را در لیوان سرو بریزید و روی لبه لیوان را با برش های طالبی و توت فرنگی، تزیین و سرو و به صورت تازه میل کنید.

طرز تهیه شیک طالبی بدون بستنی

مدت زمان آماده سازی مواد: 10 دقیقه

مدت زمان آماده سازی دسر: 5 دقیقه

مواد لازم برای تهیه شیک

شیر: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

طالبی: 2 لیوان دسته دار فرانسوی (خرد شده)

شکر: 1 قاشق غذاخوری (در صورت احتیاج)

وانیل: 1/2 قاشق چای خوری

خامه: به مقدار دلخواه

مراحل طرز تهیه شیک طالبی بدون بستنی

در این روش، برای درست کردن شیک طالبی از بستنی استفاده نمی گردد ولی می توانید برای غلیظ شدن میلک شیک، از خامه یا ماست بهره ببرید. روش زیر را برای تهیه میلک شیک طالبی بدون بستنی، دنبال کنید.

مرحله اول: طالبی ها را آماده کنید

ابتدا طالبی را بشویید و پوست و تخمه ها را جدا کنید. طالبی را خرد کنید و در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. یخ زدن طالبی باعث غلیظ شدن میلک شیک می گردد. می توانید شکر را هم روی طالبی بپاشید و بعد در فریزر بگذارید تا شکر به خورد طالبی ها برود. اگر طالبی شیرین است، احتیاجی به اضافه کردن شکر ندارید.

مرحله دوم: مواد شیک را میکس کنید

در این مرحله طالبی ها که یخ زدند، آن ها را در مخلوط کن بریزید و شیر، شکر و وانیل را اضافه کنید. 3 تا 4 دقیقه مواد را هم بزنید تا طالبی ها کاملا پوره شوند. سپس میلک شیک را در لیوان های سرو بریزید و در صورت دلخواه، روی آن را با خامه و برش های طالبی تزیین و سرو کنید.

در صورت تمایل، و را می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی بخرید.

طرز تهیه میلک شیک طالبی مجلسی با موز

مدت زمان آماده سازی مواد: 10 دقیقه

مدت زمان آماده سازی شیک: 5 دقیقه

مواد لازم برای تهیه شیک طالبی و موز

موز: 1 عدد

طالبی: 1 عدد میانه

شیر: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

بستنی طالبی: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

خامه: به مقدار دلخواه

مراحل طرز تهیه میلک شیک طالبی با موز

میلک شیک طالبی و موز، یکی از نوشیدنی های بسیار مقوی و مفید است که برای ورزشکاران هم مناسب است. البته اگر در رژیم لاغری به سر می برید، بهتر است خامه را از دستور این نوشیدنی، حذف کنید. برای تهیه این شیک خوشمزه و مقوی، روش زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: طالبی و موز را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه میلک شیک طالبی بستنی با موز، موز را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای برش بزنید. طالبی را هم بشویید و پوست و تخمه های آن را جدا کنید. طالبی را خرد کنید و با موزهای حلقه شده، در یک پلاستیک زیپ کیپ بریزید و در فریزر بگذارید. هر چه مدت بیشتری میوه ها یخ بزنند، بهتر است.

مرحله دوم: مواد شیک را مخلوط کنید

بعد از یخ زدن میوه ها، آنها را به همراه بستنی و شیر، از فریزر بیرون بیاورید. شیر، موز و طالبی خرد شده را در مخلوط کن بریزید و روشن کنید تا میوه ها در شیر، پوره و میکس شوند. سپس بستنی و خامه را به آن بیفزایید و دوباره هم بزنید تا به طور یکدست در کل میلک شیک پخش شوند.

مرحله سوم: میلک شیک را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه میلک شیک طالبی و موز، مایه میلک شیک را داخل لیوان های سرو بریزید و روی آن را با کمی و چند حلقه موز، تزیین کنید. یک نی یا قاشق بلند را در لیوان قرار دهید و میلک شیک را سرو کنید.

بیشتر بخوانید:

میلک شیک طالبی بدون شیر

مدت زمان آماده سازی مواد: 5 دقیقه

مدت زمان آماده سازی میلک شیک طالبی بدون شیر: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه شیک طالبی

طالبی: 2 لیوان دسته دار فرانسوی (خرد شده)

خامه: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

بستنی: 2 اسکوپ

آبلیمو: 1 قاشق چای خوری (تازه)

سس شکلات: به مقدار دلخواه

مراحل طرز تهیه شیک طالبی بدون شیر

در این روش از خامه برای تهیه میلک شیک طالبی و تزیین روی آن استفاده می گردد، در عوض از شیر استفاده نمی گردد. این کار باعث غلیظ شدن بافت میلک شیک و قوی تر شدن طعم آن می گردد. در ادامه مراحل تهیه این نوشیدنی لذیذ را بخوانید.

مرحله اول: مواد شیک را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر شیک طالبی بدون شیر و با خامه، طالبی را بشویید و تخمه ها و پوست آن را بگیرید و خرد کنید. طالبی ها را در یک ظرف یا پلاستیک بریزید و در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. اگر عجله دارید می توانید بلافاصله بعد از خرد کردن طالبی ها، میلک شیک را درست کنید.

مرحله دوم: مواد شیک را با هم مخلوط کنید

بعد از آماده کردن طالبی، آنها را در مخلوط کن بریزید. آب یک لیموترش تازه را بگیرید و هسته آن را جدا کنید. به میزان 1 قاشق چای خوری از آب لیموترش را به طالبی ها اضافه کنید. این کار باعث عطر بیشتر میلک شیک طالبی می گردد. در صورت تمایل را می توانید به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه های بخرید.

مرحله سوم: بقیه مواد شیک را اضافه کنید

به طالبی و آبلیموی تازه، بستنی و 1 لیوان دسته دار خامه اضافه کنید. سپس همه مواد را با هم میکس کنید تا کاملا یکدست شوند و یک مایع غلیظ داشته باشید.

مرحله چهارم: سس شکلات را در لیوان بریزید

در این مرحله از طرز تهیه میلک شیک طالبی با خامه، روی جداره داخلی لیوان های بلند مقداری سس شکلات بریزید. اگر سس شکلات ندارید، می توانید از قبل مقداری شکلات تخته ای را به و روی حرارت غیرمستقیم، آب نموده و از آن بهره ببرید. انواع و را می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی بخرید.

مرحله پنجم: میلک شیک طالبی را سرو کنید

در آخر، به میزان نصف یک لیوان از خامه را که نگه داشته بودید، داخل لیوان سرو بریزید. سپس میلک شیک طالبی را داخل لیوان و روی آن را خامه بریزید. نصف دیگر خامه را هم روی میلک شیک بریزید. می توانید چند برش از طالبی هم روی خامه یا لبه لیوان سرو قرار دهید. داخل لیوان یک قاشق بلند بگذارید و میلک شیک طالبی با خامه و بدون شیر را سرو کنید.

طرز تهیه میلک شیک طالبی و انبه

درست کردن میلک شیک انبه طالبی یکی از ساده ترین نوشیدنی های خانگی است که به خاطر مزه لذیذ و خواص فوق العاده ای که دارد، در تمام جهان بسیار پرطرفدار است. برای تهیه این میلک شیک معمولاً از بستنی وانیلی و شیر به همراه طالبی و انبه استفاده می گردد. بنابراین تنها کاری که باید برای درست کردن میلک شیک طالبی و انبه انجام دهید، میکس کردن این مواد با هم است. در ادامه می توانید با جزئیات و مراحل به روش های مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

سوالات متداول

چه کار کنیم که شیک طالبی غلیظ گردد ؟

اگر می خواهید میلک شیک طالبی شما غلیظ گردد، از خامه و شیر پرچرب در طرز تهیه شیک بهره ببرید. می توانید ماست پرچرب یا چکیده هم به کار ببرید. اما در کل، استفاده از طالبی های یخ زده، باعث غلظت بافت میلک شیک می گردد.

چطور شیک طالبی کافی شاپی درست کنیم؟

برای تهیه میلک شیک طالبی به روش کافی شاپی و با همان کیفیت و جذابیت، می توانید از روش هایی تهیه که در این مقاله آموزش داده شد، بهره ببرید. فقط برای تزیین خامه همزده، سس شکلات، انواع مغزیجات و برش های میوه به کار ببرید و در لیوان های بلند که داخل آن ها قاشق بلند یا نی گذاشته اید، سرو کنید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 1 تیر 1402 بروزرسانی: 1 تیر 1402 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2555

به "5 مدل طرز تهیه میلک شیک طالبی با بستنی و بدون بستنی کافی شاپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مدل طرز تهیه میلک شیک طالبی با بستنی و بدون بستنی کافی شاپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید