وزیر نیرو: حمله سایبری در کار نیست

به گزارش تور گرجستان ارزان، وزیر نیرو درباره مقابله با استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز گفت: پذیرفته نیست که فعالیت غیرمجاز عده ای سبب آسیب دیدن دیگران شود و بر این اساس با این فعالان غیرمجاز برخورد می شود.

وزیر نیرو: حمله سایبری در کار نیست

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، رضا اردکانیان روز سه شنبه در حاشیه افتتاح طرح های آبرسانی به سه استان کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی از محل وزارت نیرو انجام شد در جمع خبرنگاران افزود: تصمیم های خوبی در مراجع مسوول در این باره گرفته شده و امید است مجموع فعالیت ها سبب شود این مشکل هرچه زودتر رفع شود.

وی فعالیت تعداد زیادی از استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارزها را تعجب آور دانست و خاطرنشان ساخت: اطلاعات دریافتی نشان می دهد این مقداری که تا به امروز کشف شده درصد کمی از آن چیزی است که احتمال داده می شود فعال باشد.

اردکانیان گفت: این اطمینان را می دهم که همه دستگاه های مسوول پای کار هستند و اکنون همکاری خوبی با وزارت ارتباطات و سایر دستگاه های مسوول برقرار است و در زمان کوتاهی محل های استخراج، شناسایی خواهندشد.

وی شرح داد: مجوزهای لازم داده شده تا فقط به موضوع جریمه و برخورد اکتفا نشود و در هر کجا که انشعاب غیرمجازی استفاده می شود مراجع قانونی اجازه می یابند که انشعاب را قطع کنند.

اردکانیان گفت: واقعا قابل پذیرش نیست که فردی در واحد مسکونی استفاده غیرمجاز از برق کند و موجب کاهش تولید شود و همسایه این فرد جریمه این کار خلاف را با تحمل خاموشی پس دهد.

وزیر نیرو درباره میزان استفاده غیرمجاز استخراج کنندگان رمرزارز از برق خاطرنشان ساخت: میزان مصرف استخراج رمز ارز در ایران دو هزار مگاوات است و هر بیت کوین 300 مگاوات ساعت انرژی مصرف می کند که بیش از الگوی مصرف خانوار است و به عبارتی دیگر معادل یک هزار و 200 ماه برق مصرفی خانوار می شود.

اردکانیان گفت: اگر برآورد هزینه و فایده انجام شود، با این میزان مصرف برق توسط رمزارزها متوجه خواهیم شد که چقدر برنده و یا بازنده هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 321 مگاوات به صورت مجاز از برق استفاده می کنند، گفت: طبق اطلاع قبلی، انشعاب های مجاز نیز قطع شده تا بتوان این ایام را پشت سرگذاشت.

وزیر نیرو افزود: شناسایی مزارع استخراج رمزارزهای غیرمجاز رو به افزایش است و باید این موضوع هرچه سریعتر سامان داده شود.

کاهش زمان خاموشی ها

وزیر نیرو با اشاره به قطعی های پیش آمده برق گفت: جلسه های متعددی برای رفع این مشکل برگزار شده و قرار شد واحدهای نیروگاهی زودتر از برنامه زمان بندی وارد مدار شود و بدین ترتیب، میزان خاموشی های موردی کاهش یابد.

وی افزود: اما اگر قطع برق در منطقه ای ضرورت داشت، با رعایت همه ملاحظات و اولویت ها حتما با اعلام قبلی خواهدبود.

حمله سایبری در کار نیست

اردکانیان درباره شایعه حملات سایبری گفت: ادعای حملات سایبری به هیچ عنوان درست نیست.

وی ادمه داد: در دوران جنگ اقتصادی و فشارها و سختی ها همه دستگاه های مسوول از جمله وزارت نیرو تدارک لازم را برای این موضوع دیده اند و آموزش های لازم داده شده و تجهیزات لازم تدارک دیده شده و دستورکارها فراهم است و من اطمینان می دهم که در این اختلال های موردی، چنین چیزی نبوده و در آینده هم نخواهد بود.

تحریم ها توسعه تجدیدپذیرها را کند کرد

وزیرنیرو در پاسخ به سوالی درباره امکان استفاده از انرژی های تجدیدپذیر گفت: واقعیت این است که همه تلاش کردند که به واسطه روزهای آفتابی زیادی که کشورمان از آن برخودار است، یکی از کشورهای پیشتاز در امر توسعه نیروگاه تجدیدپذیر باشیم.

وی ادامه داد: البته شدت تابش خورشید در کشورمان از کیفیت بالاتری نسبت به کشورهای همسایه برخوردار است، به طوری که به گفته متخصصان از یک متر مربع پنل خورشیدی، انرژی بیشتری دریافت می شود

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1954

به "وزیر نیرو: حمله سایبری در کار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نیرو: حمله سایبری در کار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید