رئیس جمهور آمریکا وارد پکن شد

به گزارش تور گرجستان ارزان، خبرنگاران: رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در یک نشست منطقه ای امروز دوشنبه وارد پکن پایتخت چین شد.

رئیس جمهور آمریکا وارد پکن شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفر باراک اوباما به پکن نخستین توقف وی در جریان سفر به سه کشور آسیایی خواهد بود.

بر اساس این گزارش اوباما میخواهد امروز صبح با جوکو ویدودو رئیس جمهور جدید اندونزی دیدار و تبادل نظر کند و سپس در نشست همکاری مالی آسیا اقیانوسیه در پایتخت چین سخنرانی خواهد نمود.

اوباما میخواهد در سفر به پکن کشورهای آسیایی را نسبت به تعهد واشنگتن به منطقه مطمئن نماید. این در شرایطی است که گسترش نفوذ چین از یک سو فرصت های مالی زیادی را برای کشورهای همسایه به وجود آورده ولی از سوی دیگر موچب افزایش تمایل پکن برای افزایش نفوذ خود در منطقه شده است.

اوباما فردا سه شنبه پس از انجام دیدارهای رسمی با رهبران کشورهای اپک دیداری رسمی نیز با ژی جین پینگ رئیس جمهور چین خواهد داشت. وی سپس به میانمار سفر خواهد نمود تا در نشست آسیای شرقی شرکت کند. اوباما سپس برای شرکت در نشست گروه 20 راهی استرالیا خواهد شد.

اوباما همچنین میخواهد با تونی ابوت نخست وزیر استرالیا و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز در جریان این سفر آسیایی دیدار کند.سفر اوباما به آسیا در شرایطی است که دموکرات ها در انتخابات اخیر میان دوره ای در آمریکا متحمل شکست شده اند و اوباما در عرصه جهانی نیز با بحران هایی مثل گسترش تحرکات داعش در عراق و سوریه و تنش در اوکراین و ویروس مرگبار ابولا روبرو است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز قرار است در پکن و نشست گروه 20 در استرالیا حضور یابد ولی کرملین اعلام نموده است که تاکنون هیچ برنامه ای برای دیدار بین اوباما و پوتین وجود نداشته است.روابط روسیه و آمریکا در پی تحولات اخیر شرق اوکراین به پایین ترین سطح پس از خاتمه جنگ سرد رسیده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 822

به "رئیس جمهور آمریکا وارد پکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور آمریکا وارد پکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید