اروپا ناگزیر از تمدید محدودیت های کرونایی

به گزارش تور گرجستان ارزان، - با وجود ادامه فرایند واکسیناسیون و اعمال محدودیت های کرونایی در کشورهایی اروپایی، شمار مبتلایان به کرونا موجب تمدید شرایط قرنطینه در شمار زیادی از این کشورها شده است.

اروپا ناگزیر از تمدید محدودیت های کرونایی

با ما سفر کنید و با تور تفریحی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

کشورهای اروپایی در حالی زمستان امسال را به خاتمه می رسانند که شرایط همه گیری در بسیاری از این کشورها همچنان بحرانی است و کارزار واکسیناسیون سراسری و وضع محدودیت های شدید نتوانسته از شدت ابتلای شهفرایندان به کرونا بکاهد.

تمدید محدودیت ها به رغم تایید مجدد واکسن آسترازنکا

در پی افزایش نگرانی ها درباره عارضه تشکیل لخته خون ناشی از تزریق واکسن ضد کرونا شرکت آسترازنکا، آژانس دارویی اتحادیه اروپا اعلام نمود که دریافت این واکسن امن و موثر است.

امر کوک مدیر عامل آژانس دارویی اروپا روز پنجشنبه در نشست خبری در آمستردام، مطرح کرد که این واکسن ارتباطی با افزایش عارضه لخته خون ندارد و فواید آن همچنان بر خطرات آن می چربد .

پیشتر شماری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، ایتالیا، اسپانیا، هلند، فرانسه و سوئد از بیم عارضه تشکیل لخته خون، تزریق واکسن آسترازنکا را متوقف کردند. نگرانی ها در این باره پس از آن شدت گرفت که آژانس دارویی نروژ ادعا کرد که چهار نفر بر اثر دریافت واکسن یادشده دچار ترومبوز (ظاهر شدن لخته خون در عروق سالم) شده اند.

با این حال شرکت آسترازنکا اعلام نمود که تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد که واکسن این شرکت ارتباطی با این عارضه در هیچ گروه سنی و جنسی ندارد. سازمان دنیای بهداشت نیز در تائید تحقیقات آسترازنکا از کشورها خواسته تا به تزریق واکسن کرونا ادامه دهند.-

هشدار آلمان در مورد ابتلای بیشتر جوانان به کرونا

معاون رئیس موسسه روبرت کوخ آلمان (RKI) نسبت به 19 مورد مرگ جدید در بین جوانان این کشور بر اثر کرونا هشدار داده است. وی می گوید نباید به این دلیل که افراد مسن بیشتری واکسینه شده اند، احتیاط را کنار گذاشت. در حال حاضر بیشترین میزان بروز بیماری یعنی تعداد افراد آلوده در هر 100هزار نفر در یک هفته، در گروه سنی 15 تا 49 سال دیده می گردد.

به گفته این مقام آلمانی در حال حاضر یک افزایش آرام در بخش های مراقبت ویژه مشاهده می گردد ، اما اگر تعداد آلودگی ها همچنان افزایش یابد ، این فرایند تغییر خواهد نمود. در این صورت تعداد افراد بیشتری از گروه های سنی جوان در بخش های مراقبت ویژه و در میان کشته ها بیشتر خواهد بود. از این رو با توجه به رشد تعداد موارد ، باید انتظار داشت که طی چند هفته آینده افراد بیشتری به دلیل کرونا جان خود را از دست بدهند.

از سوی دیگر ینس اشپان وزیر بهداشت آلمان تاکید نمود که موج سوم کرونا در این کشور با واکسیناسیون متوقف نمی گردد. اشپان در برلین گفت: تعداد مبتلایان در حال افزایش بوده و نسبت جهش ها زیاد است. وی اضافه کرد: بخشی از تجزیه و تحلیل صادقانه شرایط این است که هنوز واکسن کافی در اروپا وجود ندارد که بتوان موج سوم را فقط با واکسیناسیون متوقف کرد.

این سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی گفت: حتی اگر تحویل سفارشات اتحادیه اروپا به موقع انجام گردد ، هنوز واکسینه شدن کامل گروه های خطر چند هفته طول می کشد. فقط در این صورت است که می توانیم در مورد برداشته شدن محدودیت ها در جامعه صحبت کنیم.

تمدید محدودیت های کرونایی در فرانسه

به رغم مقاومت سرسختانه امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه برای اعمال دوباره قرنطینه، ژان کستکس نخست وزیر این کشور روز آدینه در یک نشست مطبوعاتی با ابراز نگرانی از تشدید بحران شیوع کرونا و جهش بیماران مبتلا به کووید-19 در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها اعلام نمود که از امروز (آدینه) به مدت یک ماه، پاریس و 16 استان فرانسه دوباره قرنطینه می شوند.

وی همچنین اضافه کرد: مقررات منع رفت و آمد از ساعت هفت شب در سراسر این کشور از شنبه 20 مارس (30 فروردین) اعمال می گردد. براساس آخرین آمار منتشره از سوی تارنمای ورد میترز، فرانسه با بیش از چهار میلیون و 181 هزار مبتلا به کووید 19 و بیش از 91 هزار جان باخته ناشی از آن، در رتبه ششم کشورهای دنیا و رتبه سوم اروپا قرار گرفته است.

به تازگی صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) توافق نامه ای برای فراوری واکسن کرونای خود با عنوان اسپوتنیک وی در آلمان منعقد کرد. بر اساس بیانیه این شرکت، توافق نامه های مشابهی نیز با شرکت های دیگر کشورهای اتحادیه اروپا از جمله فرانسه و اسپانیا امضا شده است. این واکسن اکنون در انتظار تایید از سوی آژانس دارویی اروپا است.

بیش از 10 هزار آلودگی جدید در مجارستان

مجارستان با 10 هزار و 759 آلودگی جدید رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است. دولت این کشور می گوید تعداد مرگ و میرهای گزارش شده روزانه مربوط به ویروس کرونا نیز به 213 مورد رسیده است. ویکتور اوربان نخست وزیر در تبادل نظریی رادیویی گفت: تعداد زیاد آلودگی ها بیمارستانها را نیز تحت فشار قرار داده است، جایی که بیش از 10 هزار بیمار در حال حاضر تحت درمان هستند.

وی یادآور شد با سرعت دریافت فرایند واکسیناسیون، یک فرصت مناسب برای تابستان بدون محدودیت های کرونایی وجود خواهد داشت. وی با این حال بر حمایت خود از استفاده از واکسن های چینی و روسی ، که مجارستان اولین کشور در اتحادیه اروپا تصویب و استفاده نموده است ، تأکید کرد.

بهبود نسبی شرایط در دانمارک

دانمارکی ها از روز دوشنبه دوباره می توانند در تجمعات حداکثر 10 نفره در هوای آزاد ملاقات نمایند. حداکثر افراد شرکت نماینده در ورزشهای سازمان یافته و در فضای باز نیز از 25 به 50 شرکت نماینده افزایش خواهد یافت. هم اکنون حداکثر 50 نفر می توانند در فضای باز در مراسم کلیسا شرکت نمایند. همچنین محدودیت های بیشتری برای مدارس در منطقه اطراف پایتخت کپنهاگ برداشته می گردد.

با توجه به تعداد کم آلودگی های جدید ، چندین هفته است که دانمارک از یک تعطیلی شدید به سمت کاهش تدریجی اقدامات کرونایی گذر نموده است. بیشتر تجارت های خرده فروشی از ابتدای مارس (اوایل اسفند) دوباره شروع شده است. با این حال رستوران ها ، کافه ها ، بارها و باشگاه های تناسب اندام تا عید پاک تعطیل (اردیبهشت) تعطیل خواهند بود.

اتریش به دنبال تحرک بیشتر اروپا است

دولت اتریش از جمله منتقدان اصلی مدیریت کرونایی اتحادیه اروپا بوده و خواهان شفافیت و برقراری عدالت در فرایند توزیع واکسن بین اعضا است. سباستین کورتس صدراعظم اتریش به همین دلیل در ملاقات با آرمین لاشت نخست وزیر ایالت نوردراین وستفالن آلمان خواهان راه چاره های اروپایی در مبارزه با بیماری همه گیر کرونا شده است.

وی که برای تبادل نظر در مورد کنترلهای مرزی بین اتریش و آلمان به این کشور سفر نموده بود تاکید نمود کشورهای اروپایی به همکاری در دو سوی مرزها احتیاج دارند.

کورتس با بیان این که اروپایی ها هنوز مجبور به تحمل این همه گیری هستند، اضافه کرد: بسیار خوب خواهد بود که انتها بتوانیم در تابستان دوباره به زندگی عادی بازگردیم و برای این منظور راه چاره های اروپایی مورد احتیاج است. صدراعظم اتریش تاکید نمود: لازم است که کنترل های مرزی برداشته شده و مقررات قرنطینه در سراسر اروپا برچیده گردد تا مردم امیدوار باشند که در اسرع وقت آزادی خود را برای سفر پس می گیرند.

افزایش خرید در بین انگلیسی ها

با پیشرفت واکسیناسیون در انگلیس، بازار خرید در بین شهفرایندان انگلیسی نسبت به سال گذشته بهبود داشته است. همانطور که شرکت تحقیقات بازار (GfK) اعلام نمود ، شاخص مشخص شده در این نظرسنجی با هفت پله صعود به منفی 16 رسیده است. اقتصاددانان انتظار داشتند که این شاخص به منفی 20 کاهش یابد. در همین حال بیشتر مصرف نمایندگان اظهار داشتند که در آینده خریدهای بیشتری انجام خواهند داد.

اقتصاد انگلیس در سال کرونایی 2020 حدود 10 درصد یعنی حدود دو برابر اقتصاد آلمان سقوط نموده است. سازمان کشورهای صنعتی OECD انتظار رشد 5.1 درصدی در امسال را برای این کشور دارد. پیشرفت سریع در کار واکسیناسیون در انگلستان به ویژه دلگرم نماینده است و بوریس جانسون نخست وزیر امیدوار است با ادامه این فرایند بتواند تا ماه ژوئن (خرداد) محدودیت های کرونایی را رفع کند.

تمدید شرایط قرنطینه در جمهوری چک تا بعد از عید پاک

دولت چک اعلام نمود که محدودیت های شدید کرونایی تا بعد از عید پاک (15 فروردین) تمدید می گردد. یان بلاتنی وزیر بهداشت چک با اعلام این مطلب گفت: در شرایطی نیستیم که تغییرات اساسی ایجاد کنیم.

جمهوری چک برای جلوگیری از شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا که اولین بار در انگلیس کشف شد ، محدودیت هایی را برای آزادی حرکت اعمال نموده است.

بلاتنی ضمن ابراز تاسف به خاطر طولانی شدن محدودیت ها اضافه کرد: فقط به لطف اقدامات دقیق می توان سیستم بهداشتی را پرتوان نگاه داشت. محدودیت های موجود در جمهوری چک که روز یکشنبه منقضی شده بود اکنون تا 5 آوریل (16 فروردین) معتبر است.ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1869

به "اروپا ناگزیر از تمدید محدودیت های کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا ناگزیر از تمدید محدودیت های کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید