درگیری ها در قره باغ هم چنان ادامه دارد، وزیر خارجه ارمنستان: قره باغ هیچ آینده ای در آذربایجان ندارد

به گزارش تور گرجستان ارزان، خبرگزاری خبرنگاران-وزیر خارجه ارمنستان تاکید نمود که قره باغ هیچ آینده ای در آذربایجان ندارد.

درگیری ها در قره باغ هم چنان ادامه دارد، وزیر خارجه ارمنستان: قره باغ هیچ آینده ای در آذربایجان ندارد

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل ازاسپوتنیک، وزیر خارجه ارمنستان امروز -پنج شنبه- تاکید نمود که قره باغ هیچ آینده ای در آذربایجان ندارد.

وی گفت: شرایط فعلی بیانگر آن است که قره باغ امکان ندارد آینده ای در آذربایجان داشته باشد؛ نه آینده ای داشته و نه خواهد داشت. چنین سناریویی به این مفهوم خواهد بود که قره باغ می تواند بدون ارامنه وجود داشته باشد، اما این هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

به گفته وزیر خارجه ارمنستان، حضور مزدوران خارجی در منطقه قره باغ می تواند پیامد های وخیمی برای این منطقه و اراضی خارج از آن داشته باشد.

وی گفت: این واقعیت های جدید اولویت های جدیدی را در جنگ علیه تروریسم شکل داده است.

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان پیشتر تاکید نموده بود که باکو در آستانه بازپس گیری تمامیت ارضی کشور است

درگیری ها در قره باغ هم چنان ادامه دارد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان طی گزارشی از ادامه درگیریهای نظامی میان نیروهای این کشور و ارمنستان اطلاع داد.

بنا به این گزارش عملیات نظامی بیشتر در محورهای آقدره و خوجاوند ادامه داشته و نیروهای ارمنی در این محورها متحمل تلفات شده و عقب نشینی کردند.

این گزارش با اشاره به این که در حال حاضر ارتش جمهوری آذربایجان کنترل بر شرایط عملیاتی در منطقه مورد مناقشه دارد ، در عین حال نیروهای ارمنستان را به شلیک با سلاح سنگین به بعضی مناطق مسکونی شهرستان های گورانبوی و ترتر جمهوری اذربایجان واقع در نزدیکی خط مقدم جبهه متهم کرد .

طبق این گزارش ، نیروهای ارمنی همچنین با استفاده از سلاح سنگین از جمله خمپاره اندازها از اراضی شهرستانهای برد ، چمبرک و واردنیس ارمنستان مواضع ارتش جمهوری آذربایجان مستقر در خارج از منطقه مورد مناقشه قره باغ از جمله در اراضی شهرستانهای مرزی تاووز ، گده بیک و داشکسن را مورد هدف قرار دادند .

درگیریهای نظامی نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان ششم مهر ماه گذشته شروع شده و به رغم سه بار توافق برقراری آتش بس با مساعدت میانجیگران بین المللی ، این درگیری ها همچنان با شدت ادامه دارد .

تنها یک سوم ساکنان شهر باقی مانده اند

شهردار استپاناکرت اعلام نمود که بیش از دو سوم ساکنان این شهر پس از شروع جنگ در منطقه قره باغ شهر را ترک نموده اند.

به گزارش روسیا الیوم، دیوید سرکیسیان، شهردار استپاناکرت، پایتخت جمهوری خودخوانده قره باغ اعلام نمود که بیش از دو سوم ساکنان این شهر پس از شروع درگیری ها در منطقه، این شهر را ترک کردند.

شهردار اضافه کرد: کمتر از یک سوم جمعیت استپاناکرت در این شهر باقی مانده اند.

وی گفت: در حال حاضر حدود 17 هزار نفر در این شهر زندگی می نمایند و بقیه شهر را ترک نموده اند.

سرکیسیان گفت: حدود 30 درصد ساکنان شهر باقی مانده اند که از ترس بمباران در پناهگاه ها زندگی می نمایند.

وی با بیان اینکه استپاناکرت از زمان آغا جنگ بارها بمباران شده است، گفت که تعداد ساکنان در زمان صلح ، حدود 56 هزار نفر بوده است.

آزادسازی هفت روستای دیگر جمهوری آذربایجان در قره باغ

رئیس جمهوری آذربایجان اعلام نمود، هفت روستای دیگر از اشغال نیروهای ارمنی در منطقه مورد مناقشه قره باغ آزاد شده است.

الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه در صفحه توئیتری خود نوشت، نیروهای این کشور روستاهای میرک و کاودار شهرستان جبرایل، مشهدی اسماعیلی و شفی بیکلی شهرستان زنگیلان و بشارت، قاراکیشیلر و قاراچنلی شهرستان قبادلی را از اشغال آزاد نموده اند.

پیش از این رئیس جمهوری آذربایجان از آزاد سازی 8 روستا در منطقه قره باغ از کنترل نیروهای ارمنی اطلاع داده بود.

مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ که در سال 1988 شروع و در سال 1991 به درگیری نظامی تبدیل شد؛ در نتیجه این مناقشه منطقه قره باغ و هفت شهرستان همجوار آن به کنترل نیروهای ارمنستان درآمد.

دور جدید درگیری های نظامی نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان 6 مهر گذشته شروع شده و با وجود سه بار توافق اعلام آتش بس میان طرفین درگیر با مساعدت میانجیگران بین المللی، درگیری های نظامی در منطقه مورد مناقشه قره باغ همچنان با شدت ادامه دارد.

پوتین: حل شرایط قره باغ بدون رفتن سراغ سلاح ممکن بود

رئیس جمهوری روسیه اعلام نمود، شرایط قره باغ می شد بدون رفتن به سراغ سلاح و با راهکار سیاسی حل گردد.

به گزارش سایت النشره، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز، چهارشنبه در گفت وگو با نمایندگان جمعیت های دینی روس گفت: روسیه با ارمنستان و آذربایجان درباره قره باغ در تماس است و امیدوار است که به نتایجی دست یابد که مناسب همه باشد.

پوتین به موضوع نژادها در روز وحدت ملی روسیه اشاره نمود و گفت : سخت ترین و حساس ترین مسائل در روابط بین نژادها و ادیان بعضا و متاسفانه موضوع تداخلات بازی های بی وجدان ژئوپلتیک است که تندروها و رادیکال ها درصدد سوءاستفاده از آنها هستند و می خواهند برای تحریک انزجار و خصومت متقابل از آنها استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1539

به "درگیری ها در قره باغ هم چنان ادامه دارد، وزیر خارجه ارمنستان: قره باغ هیچ آینده ای در آذربایجان ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری ها در قره باغ هم چنان ادامه دارد، وزیر خارجه ارمنستان: قره باغ هیچ آینده ای در آذربایجان ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید