اردوغان: امروز و فردا با تمام امکاناتمان در کنار جمهوری آذربایجان هستیم

به گزارش تور گرجستان ارزان، رئیس جمهور ترکیه گفت: امروز با تمام امکاناتمان در کنار آذربایجان هستیم. تمام جهان بداند که فردا هم در کنار آن قرار خواهیم گرفت.

اردوغان: امروز و فردا با تمام امکاناتمان در کنار جمهوری آذربایجان هستیم

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مجلس جمهوری آذربایجان گفت: امروز با تمام امکاناتمان در کنار آذربایجان هستیم. تمام دنیا بداند که فردا هم در کنار آن قرار خواهیم گرفت.

وی گفت: برقراری صلح و آرامش در منطقه قفقاز نه تنها برای آذربایجان، بلکه به نفع ارمنستان و تمامی کشورهای منطقه خواهد بود. معتقدیم که راستا صلح پایدار از همکاری های ملت ها و دولت های منطقه بر پایه اعتماد متقابل می گذرد.

اردوغان افزود: کسانی که به ترکیه افترا می زنند باید به قفقاز و آذربایجان نگاه کنند. رفتار ترکیه در این منطقه نشانگر رویکرد کشورمان به مسائل مختلف است. کسانی که می خواهند تفاوت بین تمدن و توحش را ببینند، به قره باغ آمده و تفاوت بین این دو دوره را مشاهده کنند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: به منظور جلوگیری از اینکه قفقاز یکبار دیگر زیر تسلط قدرت های خارجی درآید، باید از فرصت های پیشرو به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

وی گفت: هیچ کس از پیروزی قره باغ ناراحت نشود، چرا که این پیروزی تخریب و ظلم نیست، بلکه پیروزی عمران و عدالت است. قره باغ منطقه ای است که برنامه کسانی که دنیا را صحنه آرزوهای سیاسی و اقتصادی خود می بینند، نقش بر آب می کند.

اردوغان گفت: مشتاق دیدن شوشا، مرکز فرهنگی امسال آذربایجان به نام مرکز فرهنگی دنیا ترک در سال آینده هستیم.

وی شرح داد: ارزش و ثروتی که کریدور زنگه زور برای منطقه به ارمغان آورده و نخجوان و باکو را به هم متصل می کند، توصیف ناپذیر است. ارمنی ها هم از طریق خط ریلی گذرگاه زنگه زور امکان دسترسی به مسکو و دنیا را خواهند داشت. بدین ترتیب از محاصره ای که خودشان ایجاد کرده اند، نجات می یابند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: همانطور که ارمنستان مسائل خود را با آذربایجان حل می کند، ما هم در جایگاه خود به نام ترکیه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2020

به "اردوغان: امروز و فردا با تمام امکاناتمان در کنار جمهوری آذربایجان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: امروز و فردا با تمام امکاناتمان در کنار جمهوری آذربایجان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید