پوتین فرمان مرکز بشردوستانه قره باغ را امضا کرد

به گزارش تور گرجستان ارزان، ایرنا نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه فرمانی را در خصوص ایجاد یک مرکز جوابگویی به مسائل بشردوستانه بین بخشی در قره باغ امضا کرد.

پوتین فرمان مرکز بشردوستانه قره باغ را امضا کرد

جهت دریافت خدمات طراحی بیرونی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

پوتین عصر روز آدینه در جلسه حل مسائل بشردوستانه در منطقه قره باغ با حصور مقامات این کشور از ایجاد یک مرکز بین دپارتمانی برای پاسخگویی بشردوستانه به منظور تسهیل در حل مسائل و مکشلات تاشی از جنگ و احیای زیرساخت های غیرنظامی در قره باغ اطلاع داد.

وی وظایف این کمیته را یاری به بازگشت شهروندانی که محل اقامت خود در قره باغ را ترک نموده اند و همچنین یاری به ارگان های دولتی جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان برای احیای زیرساخت های مدنی در قره باغ و ایجاد شرایط برای زندگی عادی مردم خاطرنشان کرد.

اطمینان از هماهنگی فعالیت های ارگان های دولتی روسیه و سازمان های عمومی برای ارائه یاری های بشردوستانه به ساکنان مناطق قره باغ که براثر جنگ آسیب دیده اند و یاری به ارگان های دولتی جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در سازماندهی و تعامل با سازمانهای بشردوستانه بین المللی از دیگر وظایف این مرکز بشردوستانه عنوان شد.

نمایندگان وزارت خانه دفاع ، حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی، امور خارجه و سازمان امنیت روسیه عهده دار تاسیس این مرکز بشردوستانه شدند.

پوتین تعداد قربانیان قره باغ کوهستانی از بیش از چهار هزار نفر، زخمی ها را هشت هزار نفر و پناهندگان را ده ها هزار نفر عنوان نمود و گفت امیدوارم دیگر از کلمه درگیری در خصوص قره باغ استفاده نشود.

لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت: مسکو در حال مذاکره با جمهوری آذربایجان و ارمنستان است تا ساختارهای سازمان ملل بتواند در قره باغ حضور داشته باشد.

بامداد دهم نوامبر (سه شنبه گذشته) سندی برای تحقق آتش بس کامل و برطرف تمام خصومت ها در منطقه درگیری قره باغ به امضای الهام علی اف رئیس جمهوری جمهوری آذربایجان، نیکول پاشینیان نخست وزیر جمهوری ارمنستان و ولادیمیرپوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه رسید.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1586

به "پوتین فرمان مرکز بشردوستانه قره باغ را امضا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین فرمان مرکز بشردوستانه قره باغ را امضا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید