حیران آستارا می تواند به کانون گردشگری کشور تبدیل گردد

به گزارش تور گرجستان ارزان، خبرنگاران/گیلان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حیران آستارا با توجه به ظرفیت های بی شماری که دارد و سرمایه گذاری های اجرا شده، می تواند به کانون گردشگری کشور تبدیل گردد.

حیران آستارا می تواند به کانون گردشگری کشور تبدیل گردد

علی اصغر مونسان، پس از آیین افتتاح همزمان 526 پروژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی کشور که به شکل تجمیعی در دهکده توریستی و توریستی حیران بندر مرزی آستارا برگزار گردید، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پکیج بزرگی از پروژه های میراث فرهنگی آماده شده بود که امروز با حضور رئیس جمهور به وسیله ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

وی با بیان اینکه برای این پروژه ها در مجموع سرمایه گذاری 2537 میلیارد تومان اجرا شده است، ادامه داد: این پروژه ها در استان های گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، اردبیل و سایر استان های کشور است.

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید شاهد رشد و توسعه حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی بوده ایم، اضافه نمود: در سال 98 و قبل از شروع شیوع کرونا، ورود 8 میلیون و 860 هزار توریست خارجی به کشور را داشتیم که این رقم در ابتدای دولت تدبیر و امید 4 میلیون 600 هزار نفر بوده است.

وی اضافه نمود: در ابتدای دولت تدبیر و امید 219 هزار تخت اقامتی را در سراسر کشور داشتیم که این رقم به 460 هزار تخت افزایش یافته است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی در بخش دیگر سخنان خود به تنوع محصولات توریستی کشور اشاره نمود و گفت: توریستی در ایران دیگر متکی به پکیج های تاریخی و فرهنگی نیست و هم اکنون طبیعت گردی و اکوتوریسم رواج پیدا نموده است و در کنار آنها توریستی کشاورزی، منابع آبی و معدنی هم رشد خوبی دارد.

وی با تأکید بر اینکه کوشش نموده ایم از همه توان کشور در حوزه های توریستی استفاده کنیم، گفت: گیلان یکی از استان های مهم کشور با ظرفیت های تاریخی، توریستی، طبیعی و کشاورزی است.

وی توضیح داد: منطقه حیران در شهرستان مرزی بندر آستارا از مناطقی است که به آن اعتقاد دارم می تواند به کانون توریستی کشور تبدیل گردد.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در حوزه توریستی این منطقه افتاده است، توضیح داد: با همکاری استان های گیلان و اردبیل می توانیم آینده بهتری را در این منطقه برای توسعه ظرفیت های توریستی رقم بزنیم.

مونسان، با بیان اینکه روستای حیران به لحاظ طبیعی و محیطی بی نظیر است، یادآور شد: در اقصی نقاط دنیا و کشور کمتر منطقه ای با چنین ویژگی هایی داریم و باید به روی توسعه آن کوشش کنیم.

وی با تأکید بر اینکه همین هتل پنج ستاره نقش بسیار زیادی را در افزایش ظرفیت های توریستی منطقه دارد، اضافه نمود: کوشش می کنیم تا تورهای توریستی کشور را که علاقه مند به حضور در طبیعت هستند به سوی این منطقه راهنمایی کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه در گیلان امروز حدود 250 پروژه در حال انجام است، توضیح داد: با بهره برداری از آنها 11 هزار و 600 تخت تازه به مجموعه تخت های اقامتی استان اضافه نموده خواهد شد و رقم گذشته را به 39 هزار تخت افزایش می دهد که جهش خوبی در این زمینه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2028

به "حیران آستارا می تواند به کانون گردشگری کشور تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیران آستارا می تواند به کانون گردشگری کشور تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید