11مقصد رویایی برای سفر در تعطیلات عید فطر

به گزارش تور گرجستان ارزان، خبرنگاران: اگر در حال برنامه ریزی برای انتخاب یک مقصد رویایی برای سفر در تعطیلات عید فطر هستید ،با ما باشید با معرفی مقاصد مجذوب کننده داخلی.

11مقصد رویایی برای سفر در تعطیلات عید فطر

تعطیلات عید فطر 1402در روزهای شنبه یک شنبه هفته اول اردیبهشت ماه قرار گرفته و البته روزهای پایانی هفته را نیز با این دو روز جمع کنید یک فرصت استثنایی برای یک سفر دلچسب داخلی خواهید داشت. اگر در حال برنامه ریزی برای انتخاب یک مقصد رویایی برای سفر در تعطیلات عید فطر هستید ،با ما باشید با معرفی مقاصد مجذوب نماینده داخلی.

مشهد و پابوس آقا

شهر مشهد همیشه پر از زائر و مسافر است و شما هیچ وقت نمی توانید بگویید که چه زمانی دقیقاً این شهر خلوت خواهد بود. اما اگر شهر مشهد را برای سفر در تعطیلات عید فطر انتخاب نموده اید باید بگوییم انتخاب مناسبی است. هم زیارتی مقبول و دلنشین دارید و هم سیاحتی به یادماندنی که بدون شک برای شما پر خاطره خواهد بود. اردیبهشت ماه برترین زمان برای سفر به شهر مشهد است.

خلوتی نسبی این شهر در کنار آب و هوای دلنشین و مطبوع آن سبب می گردد که هم دستان خود را به ضریح برسانید و هم بدون واهمه از شلوغی، خرید های جالبی داشته باشید. ناگفته نماند که در شهر مشهد دو پارک آبی که از تفریحات هیجان انگیز این شهر به حساب می آیند نیز می توانند سفری پر خاطره را برای شما رقم بزنند. در کنار آن به شما توصیه می کنیم که حتما به روستای هزار ساله کنگ و چالیدره مشهد نیز سفر کنید و از تماشا جاذبه های طبیعی این منطقه ها در اردیبهشت ماه لذت ببرید.

سفر به شیراز بهشت آیین

عید فطر سال جاری در ماه اردیبهشت است و اردیبهشت برترین فصل برای سفر به شیراز که پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه آن را از دست ندهید. در ماه اردیبهشت دیگر شلوغی نوروز شیراز را نمی بینید و البته مسافرت شما همزمان خواهد بود با باز شدن گل های محمدی و نسترن و پیچ علاءالدوله که همگی یک نمایشگاه گل فصلی در این شهر راه اندازی می نمایند. از تماشای های شیراز بعد از باغ ارم، باغ دلگشا، باغ جهان نما، باغ نظر، باغ عفیف آباد و باغ نارنجستان قوام به آرامگاه حافظیه، آرامگاه سعدیه، خواجوی کرمانی، هفت تنان، اَرسَن وکیل و ارگ کریمخانی میرسیم که هر کدام در نوع خود بی نظیر و تماشای و تکرار نشدنی هستند.

رستوران های روباز مشهد

رستوران های نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

این شهر علاوه بر جاذبه های طبیعی، امامزادگان معروف و واجب تعظیمی نیز دارد. البته ناگفته نماند که در کنار جاذبه های طبیعی، تاریخی، مذهبی و فرهنگی، خوراکی ها و تنقلات لذیذ شهر شیراز شاید پنجمین جاذبه جهانگردی این شهر محسوب شوند. انواع غذاهای سنتی، آش ها، حلیم ها و حلوا ها در کنار فالوده و بستنی سنتی شیرازی و عرقیات خوش رنگ و خوش طعم و معطر آن از جمله جاذبه هایی هستند که نمی توان در شهر شیراز آنها را نادیده گرفت. سفر در تعطیلات عید فطر به شیراز بدون شک فراموش نشدنی خواهد بود.

کردستان عزیز

فصل بهار خصوصا اردیبهشت ماه، یکی از اوقاتی است که شما می توانید در آن زیبایی های وصف ناپذیر کردستان را ببینید. فصل بهار در کردستان همراه است با جشن ها و جشنواره های متعددی که به واسطه آن مردم به دور یکدیگر جمع می شوند و به پایکوبی و پایکوبی می پردازند. استان کردستان در یک منطقه کوهستانی با رودخانه ها، کوه ها، دریاچه ها، یخچال های طبیعی دست نخورده و بکر و دشت های سرسبز قرار گرفته و در کنار مردم خونگرمی که دارد، یک مقصد سفر مناسب محسوب می گردد. فصل بهار و اردیبهشت ماه دقیقا زمان برگزاری جشن ها و جشنواره های متعددی است که مردم در کردستان به بهانه آنها به دور یکدیگر جمع می شوند و در حال خوب یکدیگر شریک هستند.

برای مثال یکی از جشن هایی که در اردیبهشت ماه در این منطقه برگزار می گردد جشنواره غذا های بهاری است که شرکت نمایندگان از تمام نقاط استان کردستان به سنندج سفر می نمایند و با غذا های گوناگون و محلی و بعلاوه شیرینی های مجذوب نماینده و لذیذ منطقه، این جشنواره را برگزار می نمایند. به همین علت سفر در تعطیلات عید فطر به کردستان را از قلم نیاندازید.

لرستان نهایت شادابی

بدون شک سفر در تعطیلات عید فطر به لرستان بسیار خاطره انگیز خواهد بود. لرستان در پیچ و خم زاگرس و در دل صخره ها و تپه های بلند آن که پاسبان بخشی از تاریخ، فرهنگ و زیبایی های ایران است، قرار گرفته. منطقه ای به شدت خوش آب و هوا در فصل اردیبهشت که با چشمه ها و آبشارهای بی نظیر خود پذیرای شما خواهد بود.

به شما توصیه می کنیم اگر به لرستان سفر کردید شهر های بروجرد، خرم آباد و پلدختر را از قلم نیاندازید و حتما از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی آنها تماشا کنید.

پیش به سوی ترکمن صحرا

سفر در تعطیلات عید فطر به ترکمن صحرا یک انتخاب بدون نقص است. منطقه ای خوش آب و هوا و زیبا در شمال شرق کشور که بخش هایی از خراسان شمالی و گلستان را نیز شامل می گردد. شهر های ترکمن نشین این منطقه گنبد کاووس، بندر ترکمن، آق قلا، کلاله، سیمین شهر و چند شهر دیگر هستند که در کنار یکدیگر اقلیم ترکمن صحرا را تشکیل داده اند. تمامی شهر ها در ترکمن صحرا جهانگرد پذیر بوده و این منطقه اقامتگاه هایی دارد که برای طبیعت گردان و جهانگردان تجهیز شده است. اما بیشتر مسافران مایل هستند که در یورت اقامت نمایند.

یورت به عبارتی خانه افراد ترکمن است که کلبه ای گرد بوده و استعاره از روزگار و فلک را به بیننده القا می نماید. ناگفته نماند که در یورت ها جایگاه افراد خانواده تعیین است و هر کسی در جایگاه خود می نشیند. منطقه ترکمن صحرا بشدت وسیع است و بدون شک منطقه ها تماشای زیادی برای دوستداران طبیعت و ماجراجویان دارد. طبیعت گردی در این منطقه خالی از لطف نیست است و به شما پیشنهاد می کنیم که اگر برای سفر در تعطیلات عید فطر ترکمن صحرا را انتخاب کردید، حتما این یک شب را در چادر و یا کیسه خواب و در زیر آسمان پرستاره سپری کنید.

تالش و سوباتان

ییلاق سوباتان یکی از منطقه ها بسیار تماشای و مجذوب نماینده تالش است که در زبان تالشی آن را سووتون نیز می نامند. سوباتان در شمال غربی تالش قرار گرفته و پوشیده از چمن زار ها و گلزار های سرسبز و زیباست که در کنار دام ها، اسب ها و چشمه های گوارا یک نقاشی بی نظیر طبیعی را خلق نموده است. طبیعت بکر ایران که از هر گوشه آن زیبایی، خود را نمایان میکند. کلبه های چوبی با پنجره های قدیمی در کنار جاده هایی که هر دو طرف آن ها گل های وحشی روییده و صدای پرندگان که بی وقفه در حال خواندن هستند، همگی در کنار هم شما را به یک ییلاق و خوش آب و هوا دعوت می نمایند.

در این منطقه خبری از آلودگی صوتی، آنتن های موبایل و دکل های برق نیست و یکی از مقاصد بی نظیر جهانگردی برای سفر در تعطیلات عید فطر محسوب می گردد. سوباتان در زبان محلی به معنای مکان فرو رفتن آب است و به روایتی در این منطقه چشمه ای وجود داشته که آب آن بعد از جوشیده شدن از دل زمین دوباره به درون خاک فرو می رفته است. در این منطقه شما با صدها خانواده دامدار و عشایر روبه رو هستید که در آرامش وصف ناپذیر طبیعت زندگی روزمره خود را میگذرانند و به دور از هرگونه هیاهو و شلوغی و اضطراب زندگی شهری روزگار می گذرانند.

ملاقات با شیرین و فرهاد در کرمانشاه

در غربی ترین نقطه ایران، کرمانشاه قرار گرفته که با رودهای خروشان و آب و هوای کوهستانی هر ساله مسافران و جهانگردان بیشماری را به سمت خود دعوت می نماید. سفر در تعطیلات عید فطر به کرمانشاه، بدون شک یک تجربه کاملا متفاوت خواهد بود. کرمانشاه از آن منطقه های است که حتماً باید در طول عمر خود یک بار از آن تماشا کنید. شهری که جاذبه های تاریخی، طبیعی و خصوصا غارهای آن در طول تاریخ مثال زدنی هستند.

برترین زمان برای سفر به کرمانشاه، اردیبهشت و ماه های بعد از آن است که هوا رو به گرمی میرود و معتدل است. در این استان نیز شما با آیین ها و جشنواره های متعددی روبرو هستید که چهره ای متفاوت از این منطقه را به شما نشان خواهند داد. مراسم سنتی و آیینی، صنایع دستی بومی، موسیقی و نمایش و پخت آش ها و شیرینی ها که همگی از جاذبه های جهانگرد پذیر و مثال زدنی این منطقه محسوب می شوند.

سفر به شهر بادگیرها

شهر یزد را قدیمی ترین شهر خشتی ایران نیز می نامند که به علت آثار تاریخی مجذوب نماینده و یادگارهای طبیعی، به شدت مورد توجه جهانگردان و مسافران است. اگر می خواهید برای سفر در تعطیلات عید فطر شهر یزد را انتخاب کنید باید بگوییم اردیبهشت یزد هنوز هم برای سفر کردن مناسب است و آب و هوای معتدلی دارد. این شهر کویری در فصل بهار هنوز گرم نیست و آب و هوای متبوع آن شما را به وجد خواهد آورد.

اگر قصد دارید در اردیبهشت ماه و تعطیلات عید فطر به یزد سفر کنید، مطمئن باشید که با قدم زدن در خیابان ها و ملاقات از آثار تاریخی و جاذبه های جهانگردی این شهر برترین تعطیلات را برای خود رقم خواهید زد. شهر یزد در اردیبهشت ماه دیگر شلوغی نوروز را ندارد و به علت خلوتی یک مکان مناسب برای سفر محسوب می گردد. ناگفته نماند که همچون سایر شهرهای ایران در شهر یزد نیز با غذاها و شیرینی های لذیذ و خوشمزه ای رو به رو هستید که پیشنهاد میکنیم امتحان کردن آن ها را از قلم نیاندازید.

سفر به دل عجائب ایران، کندوان تبریز

روستای کندوان تبریز که دقیقاً در 60 کیلومتری جنوب غرب شهر تبریز قرار گرفته، تنها روستای صخره ای جهان است که در کنار روستای صخره ای میمند هنوز هم زندگی در آنها جریان دارد و سالانه مسافران و جهانگردان مشتاق زیادی را به سمت خود میکشاند. قدمت این روستا به هفت هزار سال پیش برمیگردد که به علت زیبایی های بکر و خاص آن سبب شده جز آثار ملی ثبت گردد و یکی از عجیب ترین روستاهای کشور ایران نیز محسوب می گردد.

در این منطقه کوهستانی شما با آب و هوای بسیار خنکی روبرو هستید که البته ماه اردیبهشت و سفر در تعطیلات عید فطر به این منطقه یک انتخاب بی نظیر و تکرار نشدنی خواهد بود. این روستا حاصل گدازه ها و مواد مذاب به جای مانده از آتشفشان است که طی سال های متمادی و البته با دخالت انسان به این شکل و شمایل درآمده است. خانه ها در این روستا به شکل کله قند هستند و به علت شباهت به کندوی عسل به روستای کندوان معروف شده اند.

کیش

بدون شک اگر قصد دارید تا برای سفر در تعطیلات عید فطر جزیره کیش را انتخاب کنید، دلتنگ آبتنی و غواصی هستید. شنا کردن در آب های گرم و وسوسه نماینده خلیج فارس می تواند یک انگیزه قوی باشد تا شما را به سمت خود دعوت کند. ضمن اینکه به هیچ عنوان دست خالی از بازار های لوکس و رنگارنگ جزیره کیش بر نخواهید گشت. بدون شک فصل بهار و اردیبهشت ماه یکی از زمان های مناسبی هستند که شما می توانید به این جزیره سفری خاطره انگیز داشته باشید.

در اردیبهشت ماه تعطیلات نوروز تمام شده، از شلوغی و هیاهوی نوروز خبری نیست و شما به راحتی می توانید در این جزیره گردش نموده، خرید کنید و از تفریحات رنگارنگ و متنوع آن لذت ببرید. البته از قلم نیاندازید که آب و هوای این جزیره همیشه مرطوب است و هیچگاه سرد نمی گردد، پس به راحتی می توانید در کوچه پس کوچه های این جزیره زیبا قدم بزنید و خستگی خود را در ساحل و در همجواری با صدای امواج دریا از تن بیرون کنید.

سفری به وسعت تمام جهان در اصفهان

اصفهان شهری نام آشنا که مقصد جهانگردان داخلی و خارجی فراوانی است و جاذبه های بی نظیری دارد. تابستان ها در اصفهان گرم و زمستان ها بسیار سرد هستند اما فصل بهار و خصوصاً اردیبهشت ماه در این شهر تماشای است.

هنوز هوا آنچنان گرم نشده و قدم زدن در خیابان ها برای تماشا جاذبه های زیبای این شهر برای شما آزار دهنده نخواهد بود. این شهر به میزان تمام جهان جاذبه تاریخی دارد و در کنار شیراز، تبریز، یزد، کرمانشاه، زنجان، ایلام و سایر شهرهای ایران گنجینه ای گرانبها از تاریخ ایران را در خود حفظ نموده است. اصفهان نیز خوراکی ها و شیرینی های لذیذی دارد که به هیچ عنوان نباید آنها را از دست بدهید و امتحان کردن آن ها بعد از یک ماه روزه داری بدون شک خالی از لطف نخواهد بود.

منبع: الی گشت

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2525

به "11مقصد رویایی برای سفر در تعطیلات عید فطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11مقصد رویایی برای سفر در تعطیلات عید فطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید