شیراز امن ترین و پر سودترین شهر برای سرمایه گذاری است

به گزارش تور گرجستان ارزان، خبرنگاران/فارس شهردار شیراز در ملاقات با رئیس مجلس مجارستان و هیئت همراه، شیراز را یکی از امن ترین و پرسودترین شهرهای ایران برای سرمایه گذاری خارجی توصیف کرد.

شیراز امن ترین و پر سودترین شهر برای سرمایه گذاری است

به گزارش خبرنگاران، علی رضا پاک فطرت بعدازظهر آدینه 21 آبان در ملاقات با رئیس مجلس مجارستان، به معرفی توانمندی های شیراز پرداخت و ظرفیت های متعدد علمی، مالی، گردشگری و صنعتی این شهر را در ابعاد مختلف تشریح کرد.

پاک فطرت گفت: شیراز هم شهر صنایع دستی و هم شهر صنایع الکترونیک محسوب می گردد و جایگاهی مهم در کشور و دنیا به این لحاظ دارد.

او با اشاره به وجود دانشگاه های معتبر در این شهر، گفت: دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به لحاظ توان علمی در دنیا شناخته شده هستند و حضور و فعالیت آنها در این شهر، ظرفیتی مناسب برای توسعه را فراهم نموده است.

پاک فطرت با بیان این که طی 5 سال اخیر شیراز به لحاظ شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، هوشمندسازی و سایر ابعاد، توسعه خوبی را تجربه نموده است، گفت: امروز در شیراز شاهد راه اندازی مترو و کوشش برای توسعه آن هستیم و امیدواریم در آینده خطوط تراموا نیز به حمل و نقل درون شهری ما اضافه گردد.

او به ظرفیت های گردشگری شیراز به لحاظ ابعاد مذهبی، تاریخی و طبیعی اشاره و اضافه نمود: طی سال های اخیر هتل های بزرگ توسعه یافته و بر تعداد و کیفیت آنها افزوده شده است.

شهردار، شیراز را مستعد و آماده پذیرش سرمایه گذاران از سراسر دنیا در بخش های مختلف دانست و گفت: ما برای سرمایه گذاران بسته های خوبی را تدوین نموده ایم و اگر سرمایه گذار خارجی حاضر به سرمایه گذاری باشد، سود 25 درصد سالانه را تضمین می کنیم.

او با بیان این که طی دو دهه اخیر، اداره شهرها در ایران به مردم واگذار شده است، گفت: مردم، مجلس شهری را انتخاب می نمایند، انتخاباتی که دوره پنجم آن را سال آینده و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، برگزار خواهیم کرد و این مجلس شهری است که اداره شهر را عهده دار بوده و برای توسعه شهر برنامه ریزی می نماید.

پاک فطرت با بیان این که ارتباط خوبی در سال های گذشته بین شیراز و مجارستان، در سطوح مختلف ایجاد شده است، به خواهر خواندگی شیراز و شهر پچ در مجارستان اشاره و اضافه نمود: ما آمادگی کامل داریم تا زمینه های توسعه روابط را در حوزه های فرهنگی، گردشگری و علمی، فراهم کنیم.

او با اشاره به سفر یک هفته ای خود به مجارستان، مردم این کشور را انسان هایی با فرهنگ و اصیل توصیف و اضافه نمود: مشترکات فرهنگی زیادی بین ایران و مجارستان وجود دارد.

پاک فطرت با تصریح این که از توسعه روابط تجاری و مالی بین شیراز و شهرهای مختلف مجارستان، استقبال و حمایت می نماید، گفت: قوه مقننه در ایران و مجارستان با نوشتن و تصویب قوانینی ساده می توانند جهت سرمایه گذاری و توسعه روابط را بین دو کشور تسهیل نموده و ارتباطات را رونق دهند.

شهردار شیراز گفت: امکان صادرات محصولات فرهنگی، صنایع دستی، تولیدات کشاورزی و ... از شیراز به مجارستان به واسطه حضور و فعالیت تجار و بازرگانان توانمند در شیراز، وجود دارد.

پاک فطرت در پاسخ به سئوال رئیس مجلس مجارستان پیرامون تاثیر روابط خواهر خواندگی شیراز و پچ، گفت: این روابط زمینه ای را برای اعزام هیئت های کارشناسی و عرضه توانمندی های علمی، تجاری، هنری، فرهنگی و فنی فراهم نموده است.

او با بیان این که هفته آینده نیز یک هیئت کارشناسی از شیراز به پچ سفر می نماید، گفت: شیراز به واسطه وجود دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان توانمند و متخصص، در بخش های مختلف خصوصا جراحی پیوند اعضا، پیشرفت های چشمگیری داشته که با توجه به دانشگاهی بودن شهر پچ، روابط خوبی در این حوزه را شاهد بوده ایم.

شهردار شیراز با بیان این که امکان تبادل دانشجو و استاد بین دانشگاه های شیراز و پچ، یکی از مسائل مد نظر بوده و هست، گفت: بی تردید دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی شیراز، آماده استقبال از بحث مبادله دانشجو و دانش بوده و هستند.

پاک فطرت هم چنین گفت: شیراز طی سال های اخیر در حوزه فنی و مهندسی، در ابعاد مختلف پیشرفت بسیار خوبی داشته و امروز توان صدور دانش فنی را به کشورهای مختلف دارد.

شهردار شیراز در پاسخ به سئوال دیگر رئیس مجلس مجارستان در مورد تاثیر برجام بر شرایط شیراز، گفت: در دوران پسا برجام، شاهد توسعه روابط بین ایران و کشورهای مختلف اروپایی هستیم و هیئت های مختلفی به شیراز سفر نموده اند.

پاک فطرت، زمینه سازی برای افزایش مبادلات تجاری، مالی و گردشگری را یکی از تاثیرات مثبت برجام توصیف و اضافه نمود: یکی از ظرفیت های مهم شیراز، گردشگری است و طی سه سال گذشته شاهد افزایش تعداد گردشگران خارجی در شیراز بوده ایم.

شهردار شیراز گفت: در گذشته و در برخی فصول سال، بخش قابل توجهی از ظرفیت اقامتی هتل ها در شیراز خالی بود اما در این سال ها و با وجود ساخت هتل های بزرگ و جدید، شاهد تکمیل ظرفیت اقامتی در هتل ها هستیم و این نشان از بهبود شرایط دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1109

به "شیراز امن ترین و پر سودترین شهر برای سرمایه گذاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیراز امن ترین و پر سودترین شهر برای سرمایه گذاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید