فراوری نفت اوپک افزایش یافت

به گزارش تور گرجستان ارزان، نظرسنجی بلومبرگ نشان داد اوپک همانطور که در آوریل توافق نموده بود، شیرهای نفت خود را در سه ماهه دوم سال میلادی جاری برای تامین تقاضای جهانی روبه رشد گشود و فراوریش را به اندازه 855 هزار بشکه در روز در ژوئن افزایش داد که عظیم ترین افزایش فراوری ماهانه در یک سال گذشته بوده است.

فراوری نفت اوپک افزایش یافت

به گزارش خبرنگاران، نظرسنجی بلومبرگ که بر مبنای آمار رهگیری کشتیها، اطلاعات مقامات و برآورد شرکت های مشاوره انرژی بوده، حاکی از آن است که گروه اوپک شامل 13 کشور عضو در ژوئن 26.47 میلیون بشکه در روز نفت فراوری کرد که 855 هزار بشکه در روز در مقایسه با ماه مه افزایش داشت.

عربستان سعودی که بزرگترین فراوری کننده نفت عضو اوپک و بزرگترین صادر کننده دنیا است، در بیش از نیمی از افزایش فراوری اوپک در ژوئن سهیم بود زیرا فراوری خود را 490 هزار بشکه در روز افزایش داد و به 8.95 میلیون بشکه در روز رساند.

بر اساس تصمیمی که گروه اوپک پلاس در اوایل آوریل گرفت، مجموع فراوری نفت این گروه 350 هزار بشکه در روز در ماه های مه و ژوئن و بیش از 400 هزار بشکه در روز در ژوییه افزایش پیدا می نماید. همچنین عربستان سعودی احیای کاهش فراوری یک میلیون بشکه در روز داوطلبانه ای که در فاصله ماه مه تا ژوئیه به اجرا گذاشته بود را به تدریج شروع نموده و فراوریش را در هر یک از ماههای مه و ژوئن 250 هزار بشکه در روز افزایش داد.

در مجموع اوپک پلاس حداکثر 2.1 میلیون بشکه در روز نفت را در فاصله ماه مه تا سرانجام ژوئیه به بازار بر می گرداند.

نظرسنجی مشابهی که از سوی رویترز منتشر شد نشان داد اوپک فراوریش را به اندازه 740 هزار بشکه در روز در ژوئن افزایش داده و 26.24 میلیون بشکه در روز نفت فراوری نموده است. برآورد اندازه افزایش فراوری عربستان سعودی مشابه برآوردهای انجام شده در نظرسنجی بلومبرگ بود. طبق نظرسنجی رویترز، عربستان سعودی فراوری خود را به اندازه 500 هزار بشکه در روز در ژوئن در مقایسه با ماه مه افزایش داد.

با توجه به بازگشایی اقتصادها در سه ماهه دوم و افزایش تقاضا برای سوخت به خصوص در آمریکا، اوپک در آوریل تصمیم مناسبی برای افزایش تدریجی عرضه به بازار گرفت.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اوپک و متحدانش روز آدینه به مذاکرات در مورد نحوه مدیریت محدودیت عرضه از ماه اوت به بعد پرداختند. اختلاف نظرها درباره مبنای سطح فراوری برای کاهش فراوری آینده باعث شد مذاکرات روز پنجشنبه به روز دوم بکشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2012

به "فراوری نفت اوپک افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نفت اوپک افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید