تور بلغارستان ارزان: سوغات وارنا، بلغارستان

به گزارش تور گرجستان ارزان، وارنا یکی از دیدنی ترین شهرهای بلغارستان است. در ادامه به معرفی شاخص ترین سوغاتی های وارنا می پردازیم.

تور بلغارستان ارزان: سوغات وارنا، بلغارستان

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان ارزان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

خریدن سوغات یکی از برترین بخش های سفر است؛ زمانی که با شور و اشتیاق، بازارچه ها و مراکز خرید را دور می زنیم تا یک سوغاتی خوب برای عزیزان مان پیدا کنیم. وارنا هم مثل سایر شهرهای جهان، سوغاتی های مخصوص به خود دارد که بعضی از آنها را هیچ کجای دیگر جهان نمی توانید پیدا کنید. در ادامه با چند نمونه از سوغاتی های محبوب وارنا اشنا می شویم که مورد توجه گردشگران این شهر قرار دارند.

روغن گل سرخ

روغن گل سرخ یکی از مهم ترین محصولات صادراتی بلغارستان است. البته در نظر داشته باشید که قیمت یک بطری کوچک آن تا 50 یورو هم می رسد. عصاره گل یا گلاب یکی از محصولات جانبی فراوری روغن گل سرخ است که قیمت مناسب تری دارد و در بسته بندی های زیبا و بطری های مناسب برای سوغات به فروش می رسد.

روغن گل سرخ در بلغارستان یک محصول صادراتی بسیار مهم است. این کشور سالانه حدود یک و نیم تن از این مایع ارزشمند را فراوری می نماید یعنی نزدیک به 70 درصد از کل روغن های گل سرخ جهان. این مایع ارزشمند از تقطیر گل محمدی به دست می آید که در دره ای به نام دره رز در مرکز بلغارستان پرورش داده می گردد. بیشتر این روغن مستقیما به فراوریکنندگان عطر در سراسر جهان فروخته می گردد و هر کیلوگرم آن چندین هزار یورو قیمت دارد.

مقدار کمی از این روغن در کشور باقی می ماند و در بسته های زیبا و مناسب سوغات در فروشگاه های شهرهای مختلف به فروش می رسد. این روغن، کاربردهای زیادی دارد که یکی از آنها استفاده در صنعت عطر است. این روغن، ماده اصلی برای تهیه بسیاری از عطرهای باکیفیت جهان است و مستقیما از بلغارستان به عطرسازی های مشهور فرانسه و آمریکا می رود.

یکی دیگر از کاربردهای این روغن، استفاده در محصولات مراقبت پوست است. این روغن در بهبود آکنه موثر است و خاصیت نرم کنندگی، التیام بخشی و مرطوب کنندگی دارد. در رایحه درمانی هم از این روغن استفاده می گردد و در پزشکی جایگزین، استفاده های فراوانی برای آن وجود دارد. یکی دیگر از موارد استفاده این روغن، در صنعت داروسازی و صنایع غذایی است.

چیدن گل ها چندین روز طول می کشد و تماما با دست و صبح زود قبل از طلوع آفتاب انجام می گردد. گلبرگ های چیده شده باید در کمتر از 10 تا 15 ساعت تقطیر شوند. عمل تقطیر به طور سنتی در دیگ های بزرگ مسی انجام می گردد. برای تهیه یک کیلوگرم از این روغن، 3500 کیلوگرم گلبرگ احتیاج است. به همین خاطر و به دلیل فرایند سخت تهیه این روغن، قیمت آن بسیار بالاست.

اگر می خواهید سوغاتی کم هزینه تری تهیه کنید، گلاب انتخاب خوبی است.

شمایل مذهبی و تاریخی

آیکونوگرافی یا شمایل نگاری یک سنت دیرینه در بلغارستان است که همچنان به حیات خود ادامه می دهد. در وارنا، انواع شمایل های تاریخی و مذهبی را با ابعاد و کیفیت های مختلف می توانید به راحتی پیدا کنید. یک پیکرنگاری باکیفیت ممکن است بیش از 250 یورو هم قیمت داشته باشد. البته از هنرمندان خیابانی و فروشگاه های سوغات می توانید انواع مقرون به صرفه تر را بخرید.

اشیا و ظروف سرامیکی

سرامیک های سبک Troyan که با دست نقاشی می شوند یکی دیگر از سوغاتی های شهر وارنا هستند که آن را همه جا خواهید دید. رنگ سنتی و مرسوم این ظروف سرامیکی سبز، قهوه ای و اخرایی است اما اگر این مدل های سنتی را نپسندیدید می توانید انواع مدرن تر با طرح های تازه را در گالری های هنری پیدا کنید.

گلیم

گلیم های دو روی پشمی با طرح های زیبا و رنگارنگ یکی دیگر از سوغاتی های وارنا است که البته قیمت بالایی دارد اما اگر نمونه های مرغوب و باکیفیت را بخرید، عمر طولانی تری دارند و به این زودی ها خراب نمی شوند. قبل از خریدن گلیم درباره نحوه تمیز کردن آن از فروشنده سوال کنید. بیشتر گلیم ها را نمی توان در ماشین های شست و شو انداخت.

ظروف و اشیای مسی

اشیای مسی با شکل ها و مقدار های گوناگون، انتخاب خوبی به عنوان سوغات هستند. اگر می خواهید وسیله ای بخرید که قابل استفاده باشد می توانید قهوه جوش های مخصوص قهوه ترکی بخرید که جذوه (cezve) نام دارند. فنجان های کوچک و سینی های سرو هم انتخاب خوبی برای سوغات کاربردی هستند.

منبت کاری

منبت کاری و ایجاد طرح های زیبا روی چوب یکی از هنرهای سنتی زیبایی است که در بسیاری از کشورهای جهان از جمله بلغارستان از زمان های دور رواج داشته است. در وارنا هم هنرمندان ماهر محلی به ساخت اشیای زیبا از چوب می پردازند و آثار خود را به فروش می رسانند. این اشیای ساخته شده با چوب تنوع زیادی دارند از قاشق های مخصوص آشپزی گرفته تا جعبه های جواهرات، وسایل دکوری و تزیینات دیوار که همگی آنها هدایایی بسیار زیبا و کاربردی هستند.

جوراب پشمی

پاپوش های دست باف و جوراب های پشمی در رنگ ها و طرح های گوناگون در شهرهای بلغارستان به فروش می رسند.

زیورآلات

انواع زیورآلات را می توانید از مراکز خرید وارنا با قیمت ها و کیفیت های متفاوت بخرید؛ سوغاتی که مورد توجه خانم ها واقع شده است. از زیورآلات کپی مارک های مشهور گرفته تا زیورآلات دست ساز و طراحی شده به وسیله هنرمندان جوان بلغارستان. وارنا برترین جا برای پر کردن جعبه زیورآلات تان است.

رومیزی های دست بافت

یکی دیگر از سوغاتی های جالبی که در سفر به وارنا می توانید بخرید انواع رومیزی های زیبا و دست بافت است. این رومیزی ها در شکل ها و ابعاد مختلف به دست زنان محلی بافته می شوند و چون کار دست هستند، بسیار ارزشمند و قابل توجه اند.

زنگوله

این زنگوله ها در ابتدا به گردن دام ها آویخته می شده اما امروزه به یک المان تزیینی تبدیل شده است و آن را می توانید به عنوان وسیله تزیینی حیاط و رستوران های سنتی در شهرهای بلغارستان ببینید و حتی اگر دوست داشتید یکی از آنها را تهیه کنید و به خانه ببرید.

محصولات چرمی

چرم دوزی و فراوری محصولات چرمی از قرن ها پیش در بلغارستان رواج دارد و هنرمندان ماهری در این کشور به فراوری صنایع دستی چرمی مشغول اند. مراحل دباغی و آماده سازی چرم به شکل سنتی بسیار سخت است. انواع کیف، کفش، کلاه و سایر لوازم چرمی را می توانید از هنرمندان بلغارستان بخرید. هدیه ای گران قیمت و ارزشمند که بدون شک مورد توجه عزیزان تان قرار می گیرد. البته غیر از پوشیدنی های کاربردی، وسایل تزیینی چرمی هم به وفور در فروشگاه های سوغات پیدا می گردد که بسیار زیبا است و قیمت مناسب تری دارد.

سوغات خوراکی

هر شهر و دیاری، سوغات خوراکی مخصوص به خود دارد. در بازارچه ها و مراکز خرید وارنا می توانید انواع ادویه ها و سبزیجات معطر محلی را بخرید که بسیاری از آنها ارگانیک هستند و اهالی شهر آن را در باغ های خود پرورش داده اند. از دیگر محصولات محلی که می توانید به عنوان سوغات بخرید می توان به عسل، میوه های خشک و انواع مغزها اشاره نمود.

برای سفر به وارنا و هر کدام از شهرهای بلغارستان با استفاده از تورهای مسافرتی می توانید از خبرنگاران یاری بگیرید. ما در خبرنگاران لیست متنوعی از پکیج های تور بلغارستان و تور وارنا را در اختیارتان قرار داده ایم تا بتوانید انتخابی مقرون به صرفه و آگاهانه داشته باشید و سفرتان را با کمترین هزینه برنامه ریزی کنید.

تور وارنا با کمترین قیمت

منبع: کجارو / flipfloppeople.com / flipfloppeople.com
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2284

به "تور بلغارستان ارزان: سوغات وارنا، بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان ارزان: سوغات وارنا، بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید