بروجردی: ایران با چین و روسیه درباره برجام کار نزدیک انجام می دهد

به گزارش تور گرجستان ارزان، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که ما از عدم اجرای تعهدات اروپایی ها گلایه مند هستیم، گفت: البته درباره برجام با کشورهایی مانند روسیه و چین کار نزدیک انجام می دهیم که آنها تعهدات خود را عمل می نمایند.

بروجردی: ایران با چین و روسیه درباره برجام کار نزدیک انجام می دهد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

علاء الدین بروجردی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به عدم اجرای تعهدات اروپایی ها در برجام، اظهار کرد: اروپایی ها توافق نامه برجام را امضاء نموده و براساس آن باید تعهدات شان را اجرایی نمایند. انگلیس، فرانسه و آلمان به عنوان بزرگترین کشورهای اروپایی ملزم به رعایت تعهدات هستند، اما به دلیل فشارهای آمریکا این اقدام را انجام ندادند.

وی ادامه داد: ما انتظار کاملاً به جایی یعنی انجام تعهدات از سوی اروپایی ها را داریم ما طلبکاریم و اروپایی ها بدهکار ملت ما و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. البته که وزن خود را در عرصه جهانی به شدت کاهش دادند چون اتحادیه اروپا و مجموعه بزرگ 28 عضو این اتحادیه نتوانستند حداقل اقتداری برای اجرای تعهداتشان نشان دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: ما به شدت از اقدامات اروپایی ها و یا به تعبیری دیگر از عدم اجرای تعهداتشان گلایه مند هستیم. انتظار داریم حداقل اقتدار از خودشان نشان داده و به تعهداتشان عمل نمایند؛ وگرنه قطعاً تصمیم شورای امنیت ملی در جهت کاهش به حق تعهدات ایران در مقابل عدم اجرای تعهدات اروپایی ها استمرار خواهد یافت.

بروجردی با یادآوری این که آمریکا متهم ردیف اول خروج از برجام و عدم عمل به تعهدات اش است، اظهار کرد: با توجه به خروج آمریکا از بسیاری از پیمان های بین المللی این کشور تبدیل به کشوری منزوی در عرصه جهانی شده، بسیاری از کشورها آمریکا را قبول ندارند و معترض به سیاست های آمریکا هستند. البته ما درباره برجام با کشورهایی مانند روسیه و چین کار نزدیک انجام می دهیم آنها تعهدات خود را عمل می نمایند که اصل مهم شناخته شده بین آلمللی یعنی اصل عمل متقابل در اینجا جاری و ساری است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهدیدهای مقامات آمریکا مبنی بر وضع تحریم های جدید، گفت: آمریکایی ها روش دیگری جز تحریم را بلد نیستند. ما 40 سال است که با تحریم خو گرفته و توانسته ایم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. بسیاری از استعدادهای جوانان ما در دوران تحریم شکوفا شد. اگر از روز اول تحریم های آمریکا نبود امکان نداشت بتوانیم پهپاد فوق پیشرفته آمریکا در فضا و ارتفاعات بالا را سرنگون کنیم، در واقع تحریم ها چنین برکاتی را برای جمهوری اسلامی ایران به دنبال داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 471

به "بروجردی: ایران با چین و روسیه درباره برجام کار نزدیک انجام می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروجردی: ایران با چین و روسیه درباره برجام کار نزدیک انجام می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید