7 میلیون نفر در کشور از خدمات بهزیستی برخوردار هستند، به همکاری همه دستگاه ها و مسئولان نیاز جدی داریم

به گزارش تور گرجستان ارزان، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی کشور نزدیک به هفت میلیون نفر مددجو دارد.

7 میلیون نفر در کشور از خدمات بهزیستی برخوردار هستند، به همکاری همه دستگاه ها و مسئولان نیاز جدی داریم

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سید مرتضی حسینی ظهر پنجشنبه در مراسم معارفه مدیرکل نو بهزیستی ایلام اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور نزدیک به هفت میلیون نفر مددجو دارد که از این تعداد کمتر از 2 میلیون نفر مستمری معیشتی دریافت می کنند و بیشتر از پنج میلیون نفر باقیمانده مددجویانی هستند که مستمری دریافت نمی کنند و از دهک های یک و 2 جامعه هستند.

وی اضافه کرد: با وجود کمبود منابع اقتصادی الویت بهزیستی پرداخت مستمری به پنج میلیون نفر باقیمانده و سپس افراد پشت نوبت فاقد هرگونه دریافت مستمری است.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین اهداف و برنامه های سازمان بهزیستی کشور، ابتدا پرداخت مستمری ماهانه به مددجویان و سپس پرداخت حقوق و مزایای کارکنان مجموعه است.

حسینی ادامه داد: بهزیستی نیازمند مشارکت های مردمی و خیریان است و البته باید با استفاده از فناوری های نوین، نوع مشارکت ها نیز هوشمندانه باشد.

وی اضافه کرد: هرچند بهزیستی در برون سپاری مسؤولیت ها خوب عمل کرده، اما عملکرد سازمان در مردمی کردن وظایف خود و افزایش بهره مندی از ظرفیت های مردم چندان مطلوب نبوده است.

حسینی تاکید کرد: بهزیستی دارای وظایف متعدد و طیف وسیعی از مخاطبان است، اما با این وجود متولی اصلی برخی معضل های اجتماعی، چون خودکشی نیست، اما تلاش ها و اقدام های سازمان بهزیستی برای کاهش این معضل اجتماعی قابل توجه، مطالبه گرانه و ارزشمند است.

وی یادآور شد: بهزیستی به تنهایی قادر به رفع یا کاهش مسائل اجتماعی نیست و این سازمان به همکاری همه دستگاه ها و مسؤولان نیاز جدی دارد.

وی ادامه داد: شاید در ظاهر رقم اعتبارات سازمان بهزیستی کلان باشد، اما با وجود طیف گسترده جامعه هدف و تنوع خدمات رسانی ها و همچنین تزریق قطره چکانی اعتبارات جوابگوی نیاز ها نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: کار کردن در سازمان بهزیستی سخت و این سختی کار در استان های کمتر برخوردار، چون ایلام بیشتر است که باید مسؤولان بهزیستی با تعامل با کنندگان مجلس، دستگاه های مختلف استان به ویژه استانداری، خیران و آحاد مردم منابع اقتصادی مورد نیاز این دستگاه را تأمین کنند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی در سنوات گذشته در پی کاهش امار مددجویان از طریق توانمند سازی بود و در این راستا 300 هزار مددجو از چرخه حمایت خارح شدند، اما بعد از چهار ماه به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی 700 هزار به تعداد مددجویان اضافه کرده شد.

وی بیان داشت: سیاست نو سازمان این است که از محل منابع دولتی و مشارکت های مردمی با رویکرد نو با استفاده از فن اوری نوین از این ظرفیت ها استفاده شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: مهمترین دغدغه بهزیستی بحث تحول گرایی، شفافیت و مردمی کردن سازمان است و در واقع مردمی بودن سازمان جهت برون سپاری خدمات مناسب است.

وی گفت: دولت سیزدهم تلاش می کند با مشارکت سازی مردمی از اقشار ضعیف جامعه حمایت بیشتری کند و همراهی بین مجلس و دولت جهت حمایت از این قشر بیشتر شود.

وی اضافه کرد: سازمان چند موضوع را برای انتخاب مدیر مورد توجه دارد و مهمترین ان اولویت انتخاب از منابع انسانی داخلی و توجه به جوان گرایی است.

حسینی اضافه کرد: مهمترین دغدغه اصلی سازمان، ارتقا خدمات به مددجویان و ساماندهی افراد پشت نوبت تحت پوشش که هیچ خدماتی دریافت نکرده می باشد و در این راستا کار های مهمی در دست اقدام است.

در این آیین با تقدیر از خدمات چهار ساله زهرا همتی مدیر کل سابق بهزیستی استان ایلام، حسین نورعلیوند به عنوان سرپرست نو این اداره کل معرفی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2313

به "7 میلیون نفر در کشور از خدمات بهزیستی برخوردار هستند، به همکاری همه دستگاه ها و مسئولان نیاز جدی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 میلیون نفر در کشور از خدمات بهزیستی برخوردار هستند، به همکاری همه دستگاه ها و مسئولان نیاز جدی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید