مراسم افتتاحیه در موزه ملی، ارائه‬ طرح های پژوهشی باستانی

به گزارش تور گرجستان ارزان، برنامه های هفته پژوهش که به وسیله پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی برگزار می گردد در هر روز یک برنامه را به موضوعی خاص در تهران و شهرستان ها اختصاص داده است روز اول این هفته نیز با برگزاری مراسم افتتاحیه برنامه های پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی در سال 1402 شروع می گردد این برنامه در موزه ملی ایران برگزار خواهد شد.

مراسم افتتاحیه در موزه ملی، ارائه‬ طرح های پژوهشی باستانی

مراسم افتتاحیه برنامه های این هفته با حضور وزیر میراث فرهنگی و جمعی از مدیران و پژوهشگران و باستان شناسان در روز یکشنبه 19 آذر ماه در موزه ملی ایران برگزار خواهد شد. در این مراسم گزارش عملکردی به وسیله معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی ارائه خواهد شد رئیس این پژوهشگاه نیز سخنرانی می نماید بعلاوه از تازه های نشر رونمایی خواهد شد و دستاوردهای پژوهشی نیز در قالب نمایشگاهی ارائه می گردد. برنامه نشست و گفت وگوی مدیران استان ها و موزه ها با رئیس پژوهشگاه نیز پس از مراسم افتتاحیه در موزه ملی برگزار خواهد شد.

در روز 20 آذر ماه گروه هنرهای سنتی پژوهشکده مردم شناسی با همکاری معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی نشست آسیب شناسی سفال منطقه ها شاخص سفال ایران و واکاوی مجسمه های صوتی ماورایی، مطالعه چالش های بلوچی دوزی را در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی از ساعت 9 تا 12 برگزار می نماید.

در همین روز پژوهشکده مردم شناسی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان و پژوهشکده گیلان شناسی نشست مردم شناسی گیلان را در شهر رشت از ساعت 9 تا 16 برگزار خواهد نمود. در این نشست موضوعاتی از جمله مروری بر تاریخ مطالعات مردم شناسی در پژوهشکده مردم شناسی، معرفی و نقد فیلم علم آرزوها، مروری بر مطالعات مردم شناسی، مطالعه میان رشته ای آلودگی رودخانه های رشت و سیستم آبیاری در گیلان آنالیز می گردد.

در شهر یزد نیز پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی و فرهنگی نشست فلزکاری و معدن کاری کهن یزد را با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد و خانه صنعت و معدن و تجارت این استان از ساعت 9 تا 12 برگزار خواهد نمود و به آنالیز ظرفیت های میراث معدن کاری و فلزکاری کهن در این استان و مروری بر مطالعات مرتبط خواهد پرداخت.

پژوهشکده زبان شناسی کتیبه ها و متون نیز با همکاری دانشگاه سوره نشست میراث خوشنویسی در آئینه کتیبه ها را در محل پژوهشگاه از ساعت 9 تا 12 برگزار می نماید.

فتح الله نیازی، علی هژبری و شکوه خسروی هم درباره مبانی حفاظت حین کاوش های باستان شناختی، پژوهش های میان رشته ای در کاوش غارهای علیخورنده و گاوخور و کاوش در تپه تیلینه کرمانشاه در روز 20 آذر از ساعت 13 تا 16 در محل پژوهشگاه میراث فرهنگی برگزار می نمایند.

از 19 تا 25 آذر ماه در سالن نمایشگاهی موزه دوران اسلامی دستاوردهای پژوهشی و فناوری پژوهشگاه در قالب نمایشگاه برپا خواهد بود. بعلاوه از روز 20 تا 22 آذر نیز در مصلی تهران نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار برگزار می گردد که در آن ضمن ارائه تازه های نشر به ارائه طرح های پژوهشی، محصولات فناوری و کاربردی سازی و نمایش فیلم دستاوردهای پژوهشی و نقشه های پراکندگی جغرافیایی طرح های پژوهشی و غیره پرداخته می گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 آذر 1402 بروزرسانی: 18 آذر 1402 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2596

به "مراسم افتتاحیه در موزه ملی، ارائه‬ طرح های پژوهشی باستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم افتتاحیه در موزه ملی، ارائه‬ طرح های پژوهشی باستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید