30 اثر ارزشمند تاریخی از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم به کشور بازگشته است

به گزارش تور گرجستان ارزان، سید عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه در بازدید از شهرستان کلات خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: با بازگشت سنگ نگاره سرباز ساسانی به ایران، حرکتهای دولت در این حوزه وارد موقعیت جدیدی شده است.

30 اثر ارزشمند تاریخی از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم به کشور بازگشته است

وی تاکید کرد:انتخاب وزارت میراث فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به ریاست شورای حکام میراث ناملموس فرهنگی در آسیای غربی و مرکزی با حضور 24 کشور جهان رویدادی قابل توجه و بالاترین موقعیت قانونی در حوزه میراث فرهنگی در این منطقه است.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت: خوشبختانه ایران موقعیت ها و تلاشهای خوبی را در گستره منطقه ای و بین المللی و در حوزه میراث فرهنگی رقم زده است .

ضرغامی با اشاره به ارزشمندی شهرستان کلات از دیدگاه میراث فرهنگی و آثار تاریخی اضافه نمود: نادرشاه افشار به درستی نگاه ویژه ای به این شهرستان با ویژگی های خاص جغرافیایی اش داشته است.

وی اظهار کرد: از ویژگی های مهم شهرستان کلات همچنین می توان به صنایع دستی مهم آن اشاره کرد که انتخاب روستای زاوین با هنر ابریشم بافی ، روستای آقداش به واسطه هنر گلیم بافی و شهر لایین به واسه هنر نواربافی در سطح ملی برای معرفی و ماندگاری این هنرها در حال انجام است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از روز گذشته وارد خراسان رضوی شده است که بازدید از شهرستان فریمان، منطقه دیزدر شهرستان طرقبه - شاندیز و شهرستان کلات از برنامه های این سفر دو روزه است.

شهرستان کلات به فاصله 145 کیلومتری شمال مشهد در بستری کوهستانی و بیضی شکل در دامنه شمالی کوه های هزار مسجد واقع شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 تیر 1402 بروزرسانی: 8 تیر 1402 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2558

به "30 اثر ارزشمند تاریخی از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم به کشور بازگشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 اثر ارزشمند تاریخی از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم به کشور بازگشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید