کاربرد فناوری های دیجیتال در صنایع معدنی توسعه می یابد

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال، نخستین هکاتون صنایع معدنی (رویداد تخصصی حوزه معدن) برگزار می گردد. این رویداد که توسط یکی از شتابدهنده ها و مرکز نوآوری کشور برگزار می گردد به دنبال ارتقای کارایی نیروی انسانی و توسعه فناوری های دیجیتال این حوزه است.

کاربرد فناوری های دیجیتال در صنایع معدنی توسعه می یابد

ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری نخستین هکاتون صنایع معدنی حمایت می نماید تا با این کار نوآوری ها و خلاقیت ها به حوزه معدن و صنایع معدنی ورود کند.

هدف از برگزاری این رویداد، ایجاد فضایی برای توسعه استفاده از فناوری اینترنت اشیا، یادگیری ماشینی و واقعیت مجازی در معادن و صنایع معدنی است. در همین حال توسعه و ایجاد نرم افزارها و سیستم پردازش داده های معدنی آنلاین و آفلاین، توسعه فناوری های اتوماتیک و کنترل از راه دور در مدیریت بخش های مختلف معدنی و صنایع معدنی و افزایش امنیت و بهبود کارایی نیروی انسانی تجهیزات و ماشین آلات صنایع معدنی با بهره گیری از فناوری های دیجیتال از دیگر اهداف این رویداد هستند.

مخاطبان این رویداد فعالان و علاقه مندان به حوزه برنامه نویسی، فعالان و علاقه مندان به حوزه صنایع معدنی، افراد علاقه مند به حوزه کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار و افراد دارای ایده در حوزه تحول دیجیتال و هوشمند سازی صنایع معدنی هستند.

هکاتون رویدادی است که در آن جمعی از برنامه نویسان، طراحان گرافیک، مدیران پروژه و طراحان واسط کاربری که درگیر توسعه نرم افزار هستند برای رسیدن به هدف خاصی دورهم جمع می شوند. در بیشتر موارد، هکاتون ها با هدف ایجاد یک نرم افزار کاربردی و مفید رخ می دهند.

هکاتون فرصتی است که شرکت ها و صنایع به واسطه آن می توانند یک رویداد طوفان فکری ایجاد نمایند که در آن راهکار های ممکن را مورد آنالیز قرار داده و صاحبان ایده را آموزش دهند، و در نهایت از تخصص دیجیتال آنها برای مسائل واقعی صنعت بهره مند شوند.

فناوری های دیجیتال، تجزیه و تحلیل داده ها و اتوماسیون همراه با یکپارچه سازی، فرصت های هیجان انگیزی برای صنعت معدن ایجاد نموده اند. این فناوری ها یاری شایانی به بهبود نتایج ایمنی و محیطی، افزایش بهره وری، ارتقا چرخه زندگی تجهیزات، کاهش ریسک اکتشاف و غیره می نمایند.

مهلت ثبت نام در این رویداد که با هدف به کارگیری فناوری های نوظهور در صنایع معدنی و حرکت صنعت به سمت تحول دیجیتال برگزار می گردد تا 19 خردادماه امسال است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1950

به "کاربرد فناوری های دیجیتال در صنایع معدنی توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد فناوری های دیجیتال در صنایع معدنی توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید