چه کسانی می توانند وام اختراع بگیرند؟

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، بسیاری از مخترعان به دلیل نبود حمایت اقتصادی توان تجاری سازی اختراعاتشان را ندارند، این در حالی است که کشورهای دیگر وام بلاعوض به مخترعان خود می دهند.

چه کسانی می توانند وام اختراع بگیرند؟

اغلب بانک ها اعلام نموده اند که نقدینگی کافی برای پرداخت وام را ندارند، در این شرایط بانک دی با مشارکت انجمن مخترین کشور قرار است، به مخترعان با الویت قرار دادن خانواده های شهدا، ایثاگران و جانبازان وام بدهد.

منبع نقدینگی بانک ها و شرایط وام معین نیست. پیگیری های خبرنگاران نشان می دهد که شرایط دریافت وام اختراع تا دو الی سه هفته آینده ابلاغ می گردد.

مسوولین از سال 94 آغاز به حمایت از مخترعین کردند، در نقطه مقابل مخترعین می گویند که دولت طی این سال ها کار عملی انجام نداده و اغلب حمایت ها به صورت لفظی بوده است.

بر روی سند اختراع می توان وام گرفت چرا که ارزش مالی بالایی دارد اما با توجه به شرایط همه مخترین نمی توانند وام بگیرند، حتی در بعضی موارد شرایط به وسیله بانک ها معین می گردد.

چگونه وام اختراع بگیریم؟

گرفتن وام اختراع شرایط مختلفی دارد و در مرحله اول باید اختراع ثبت شده باشد. پس از آن می توان به وسیله صندوق نوآوری و شکوفایی وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درخواست وام کرد.

یک مخترع به خبرنگاران می گوید: اگر ما مخترعین برای فراوری محصول خود به 50 میلیون وام احتیاج داشته باشیم بانک ها هیچ حمایتی نمی نمایند، در مقابل افرادی که واسطه دارند به راحتی از بانک ها وام می گیرند و در عوض ما سال ها باید در جهت رفت و آمد وام بمانیم.

با این تفاسیر می توان گفت مخترین موانع زیادی برای دریافت وام دارند، شاید تفاهم نامه همکاری میان بانک دی و انجمن مخترین بتواند شرایط دریافت وام برای گروه را ساده تر کند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2319

به "چه کسانی می توانند وام اختراع بگیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی می توانند وام اختراع بگیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید