پیشنهاد مدیرعامل سازمان بوستان ها به تهرانی ها ، درخواست دریافت نهال و درختکاری را به 137 اعلام کنید

به گزارش تور گرجستان ارزان، مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز تهران گفت: برای ایام درختکاری شهروندان می توانند درخواست های خود را برای دریافت درخت مثمر و غیرمثمر به سامانه 137و مراکز آموزش گل و گیاه اعلام نمایند.

پیشنهاد مدیرعامل سازمان بوستان ها به تهرانی ها ، درخواست دریافت نهال و درختکاری را به 137 اعلام کنید

به گزارش خبرنگاران، علی محمد مختاری گفت: سال گذشته 21 باغ عمدتا در منطقه ها کم برخوردار تملک شد، این درحالی است که سرانه فضای سبز شهر تهران قابل قبول است اما در بعضی منطقه ها مثل 7 ، 8 ، 10، 11 و ... توزیع فضای سبز مناسب نیست و در حقیقت این منطقه ها در حوزه فضای سبز جز منطقه ها کم برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به دستور شهردار تهران مبنی بر توسعه و توسعه فضای سبز و توزیع عادلانه آن در سطح منطقه ها شهر تهران به ویژه منطقه ها کم برخوردار، این موضوع در دستورکار قرار گرفته است. پس از تملک باغات به ترتیب این باغات در حال تبدیل به بوستان عمومی است و ظرف سه ماه گذشته چند بوستان عمومی را در منطقه ها 10، 17 و 19 به بهره برداری رساندیم به همین دلیل بوستان ایرانیان به مساحت 16.5 هکتار به بهره برداری رسید.

به گفته مختاری، تملک این باغات که هزینه زیادی هم در بر داشت، علاوه بر احیای باغات، تاثیر بسزایی در سرانه فضای سبز این منطقه ها داشته است؛ بی تردید سرانه فضای سبز را در منطقه ها کم برخوردار به حد قابل قبول می رسانیم.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران درباره اقدامات ویژه روز درختکاری امسال نیز گفت: همچون سال های گذشته شهروندان به وسیله سامانه 137 و مراکز آموزش گل و گیاه که 93 مرکز در سطح شهر تهران است، می توانند درخواست های خود را ارایه و درختان مثمر و غیر مثمر دریافت نمایند.

وی اضافه کرد: شهروندان در مراکز آموزش گل و گیاه، آموزش های تئوری و عملی را دریافت می نمایند و می توانند در همین مراکز ثبت نام نمایند و گونه مورد احتیاج خود چه مثمر و چه غیرمثمر را انتخاب نمایند و پس از هماهنگی عوامل خدمات شهری و فضای سبز ، دو نفر کارگر به همراه یک کارشناس با کارت شناسایی به منازل شهروندان مراجعه می نمایند و درخت انتخابی شهروند که بیشتر مثمر است را رایگان می کارند.

مختار در انتها این را هم گفت که در هنگام کاشت درخت برای شهروندان در ایام منتهی به روز درختکاری بروشور نحوه نگهداشت گونه انتخابی شهروندان داده می گردد و به این ترتیب با یاری شهروندان در جهت توسعه فضای سبز اقدام می کنیم تا شهری سبز و زیبا داشته باشیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 اسفند 1401 بروزرسانی: 4 اسفند 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2508

به "پیشنهاد مدیرعامل سازمان بوستان ها به تهرانی ها ، درخواست دریافت نهال و درختکاری را به 137 اعلام کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد مدیرعامل سازمان بوستان ها به تهرانی ها ، درخواست دریافت نهال و درختکاری را به 137 اعلام کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید