معرفی 9 تا از بهترین مراکز غواصی قشم

به گزارش تور گرجستان ارزان، غواصی قشم را اگر به این بزرگترین جزیره ایران سفر کردید، به هیچ عنوان از دست ندهید. این تفریح پر طرفدار آبی به قدری مجذوب کننده است که حتی در این جزیره مکان هایی برای آموزش دارد و سالانه افراد زیادی فقط برای یاد گرفتن تخصصی آن به قشم سفر می کنند. در قسمت های مختلف جزیره، سایت های غواصی زیادی تعبیه شده اند که می توانند یک تجربه منحصر به فرد از غواصی قشم را به شما هدیه بدهند. در این مقاله قصد داریم تا این سایت های غواصی را به شما معرفی کنیم.

معرفی 9 تا از بهترین مراکز غواصی قشم

1-غواصی قشم در سایت ساحل زیتون

مجموعه سایت غواصی ساحل زیتون که روبروی پارک ساحلی زیتون و در بلوار دریا قرار گرفته است، یکی از مجموعه های بی نظیر غواصی قشم به شمار میرود. در این مجموعه غواصی شما می توانید تا عمق 2 الی 6 متری زیر آب را غواصی کرده و از تماشای شگفتی های این دنیای عجیب لذت ببرید. اگر تصمیم گرفتید در میان سایت های غواصی قشم، این سایت را انتخاب کنید در زمان غواصی به وضوح متوجه می شوید که جریان آب در این قسمت بسیار ملایم و آرام است.

ناگفته نماند که در این سایت غواصی قشم شما می توانید دوره های کامل غواصی را گذرانده و مدرک Try Scuba را به راحتی از آژانس SSI دریافت کنید. در این مجموعه میزان عمق ارائه شده 55 متر است و مدت زمان غواصی 15 الی 20 دقیقه خواهد بود. محدودیت سنی برای غواصی حداقل 8 سال بوده و شما با غواصی در این سایت و در اعماق خلیج فارس، با انواع آبزیان مانند ماهی هامور، طوطی ماهی، ماشه ماهی، پروانه ماهی، فرشته ماهی، آنجل، جعبه ماهی، بز ماهی و غیره آشنا خواهید شد.

2- سایت غواصی تخت جمشید قشم

از دیگر سایت های غواصی قشم، کلوپ سایت تخت جمشید است که یکی از مهم ترین مراکز برای غواصی در این جزیره به شمار میرود. سایت غواصی تخت جمشید در نزدیکی ساحل زیتون مستقر شده و دقیقاً روبروی پلاژ آقایان قشم ساخته شده است. در این سایت غواصی قشم شما با صخره های متعددی روبرو می شوید که منظره هایی اعجاب آور در زیر آب های خلیج فارس را خلق کرده اند. نکته مجذوب کنندهی که باید به آن اشاره کرد این است که این مرکز غواصی قشم با دیگر سایت های غواصی جزیره فاصله زیادی دارد. به همین دلیل گونه های آبزیان و در کل دنیای زیر آب در این سایت غواصی با بقیه سایت ها و کلوپ های غواصی قشم کاملاً فرق دارد. عمق ارائه شده در این سایت 6 تا 8 متر است و میزان دید شما 2 الی 6 متر خواهد بود. بد نیست بدانید شرایط جریان آب در سایت تخت جمشید نیز بسیار آرام و ملایم است.

3-سایت غواصی دوبه قشم

سایت غواصی دوبه را از دست ندهید چون در این سایت غواصی شما با یکی از منحصر به فرد ترین و خاص ترین سایت ها در میان تفریحات آبی جزیره قشم روبه رو هستید. این سایت غواصی قشم که مکان آن در نزدیکی روستای سوزا واقع شده است به شما اجازه می دهد که تا عمق 22 متری غواصی کرده و شنا کنید. در این سایت غواصی قشم شما با باراکودا های بسیار بزرگی روبرو خواهید شد. اگر نظر ما را جویا می شوید به شما پیشنهاد می کنیم که برای غواصی در جزیره قشم، حتماً به این سایت مراجعه کنید و تجربه ای بی نظیر را در آن داشته باشید. عمق ارائه شده در سایت غواصی قشم 22 متر است و میزان دید 3 الی 10 متر خواهد بود. جریان آب در این سایت غواصی قشم نیز میانه بوده و گونه جانوری که در زمان غواصی با آن روبرو خواهید شد باراکودا است.

4-سایت غواصی اسپرینگی یا باغ مرجانی

سایت غواصی اسپرینگی یا باغ مرجانی با فاصله 16 کیلومتری از سواحل قشم ساخته شده است. افرادی که برای غواصی قشم این سایت را انتخاب می کنند، می توانند به راحتی غواصی تا عمق 48 متری زیر دریا را تجربه کرده و از تماشای آبزیان لذت ببرند. این سایت را یک دشت مرجانی وسیعی می دانند که بدون شک هر فردی از تماشای آن به هیجان خواهد آمد. عمق این سایت 38 تا 48 متر است و میزان دید شما 15 الی 25 متر خواهد بود.

دقت کنید که شرایط جریان آب در سایت اسپرینگی شدید و تند است و گونه های جانوری که شما در زمان غواصی قشم در این سایت با آنها روبرو خواهید شد شامل شیر ماهی، ماهی هامور، کوسه ماهی، اسب دریایی، سفره ماهی و مرجان های بادبزنی هستند. البته موجودات آبزی که شما در سایت اسپرینگی مشاهده خواهید کرد کمی با موجودات سایر سایت های غواصی قشم متفاوت هستند. نکته آخر که باید به آن بیشتر توجه کنید این است که به دلیل وجود جریان تند و خشن آب در این سایت، ما به هیچ عنوان غواصی در آن را به افراد مبتدی پیشنهاد نخواهیم کرد.

5- سایت غواصی جزایر ناز

سایت غواصی جزیره ناز را یکی از بهترین مکان ها برای غواصی قشم می دانند. این جزیره که درست در قسمت شرقی جزیره قشم واقع شده است، تا ساحل تنها یک کیلومتر فاصله دارد. در اطراف این منطقه که مساحت آن در حدود 3 هکتار است شما با صخره هایی روبرو هستید که ارتفاع آنها 5 الی 10 متر است و مانند دیواری از جزیره ناز محافظت می کنند. جزیره ناز فاقد سواحل شنی است و در هنگام جزر تنها یک راه بسیار باریک برای دسترسی به این جزیره معین می شود. در این جزیره یک سایت غواصی قرار داده شده که افراد علاقه مند می توانند به راحتی با انتخاب این سایت غواصی قشم، از دنیای زیر آب در این قسمت جزیره نیز لذت ببرند.

عمق این سایت 2 الی 5 متر است و میزان دید غواصان 5 الی 10 متر تخمین زده شده است. شرایط جریان آب در سایت غواصی جزیره ناز ملایم و آرام است و در این سایت غواصی قشم شما با آبزیان زیبایی مانند گربه ماهی، دلقک ماهی، شقایق دریایی و منقار ماهی روبرو خواهید بود. یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های سایت غواصی جزیره ناز این است که شما با لاکپشت های بازیگوش دریایی روبرو می شوید که اتفاقاً علاقه بسیار زیادی به بازی کردن دارند. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم غواصی قشم در سایت غواصی جزیره ناز را به هیچ عنوان از دست ندهید.

6- سایت غواصی دره ستاره ها

اجازه بدهید همین ابتدای کار به شما بگوییم که اگر به غواصی قشم در سایت غواصی دره ستاره ها علاقه دارید، باید قید ملاقات و بازدید با ماهی ها و آبزیان دریایی را بزنید، چون در این سایت شما هیچ گونه آبزی دریایی نخواهید. البته نگران نباشید چون به جای تماشا ماهی ها و آبزیان دریایی با انواع ستاره های دریایی زیبا، بی نظیر و نایاب ملاقات خواهید کرد.

در زمان غواصی می توانید این موجودات زیبا و منحصر به فرد را در حالی که به صورت گروهی بر روی شن ها قرار گرفته اند، تماشا کنید. عمق سایت دره ستاره ها 12 الی 20 متر است و میزان دید غواصان در این سایت 10 متر تخمین زده شده است. شرایط جریان آب در زمان غواصی کمی تند برآورد شده و تنها گونه جانوری موجودات آبزی که در این سایت در زمان غواصی قابل تماشا هستند ستاره دریایی است. در خاتمه پیشنهاد می کنیم که اگر در غواصی حرفه ای هستید، غواصی قشم در سایت دره ستاره ها را از دست ندهید.

7- سایت غواصی سکوی نفتی

از دیگر سایت های غواصی قشم می توان به سایت سکوی نفتی اشاره کرد. تقریباً چند سال پیش در یک روز سرد زمستانی یک سکوی نفتی به واسطه ایجاد طوفان های دریایی، مبدا خود یعنی کشور امارات را ترک کرده و خود را به نزدیکترین ساحل یعنی ساحل پلاژ سیمین می رساند. برخلاف تلاش های فراوانی که برای رها کردن این سکوی نفتی از کنار ساحل انجام شد، این سکو از جای خود هیچ حرکتی نکرد و تلاش ها بی نتیجه ماندند. وسایل و قطعات این سکو به درون آب ریخته شد و چون ماهی ها و سایر آبزیان به اطراف اجسام خارجی که در دریا قرار می گیرند هجوم می آورند، تصمیم بر این شد که این سکو را به یک سایت غواصی قشم تبدیل کند.

شما می توانید در صورت تمایل به راحتی در این سایت غواصی قشم، از یک غواصی جالب و هیجان انگیز لذت ببرید. ضمن اینکه در این کلوپ غواصی شما با موجوداتی روبرو خواهید شد که به طور حتم در سایر سایت های غواصی وجود ندارند یا حداقل می توان گفت تعداد آنها انگشت شمار است. عمق این سایت 10 متر است و میزان دیدی که برای غواصان تخمین زده شده نیز 10 متر تخمین زده شده است. شرایط جریان آب در سایت غواصی سکوی نفتی میانه است و گونه های جانوری متنوعی که در این سایت قابل تماشا هستند شامل پروانه ماهی، ماهی ساردین، ماهی ملوان، خفاش ماهی، خرگوش دریایی، ماهی هامور و اسکات است.

8- سایت غواصی جرثقیل مغروق

به احتمال زیاد تلفظ نام این سایت غواصی برای شما سخت خواهد بود. اما بهتر است بدانید که این سایت یکی از خاص ترین کلوپ های غواصی قشم به شمار میرود. سایت جرثقیل مغروق به واسطه سقوط کردن یک دکل نفتی به آب های خلیج فارس به وجود آمد ودر پی آن تجهیزات و آهن آلات این دکل در زیر آب مدفون شد. همین موضوع سبب شد تا تعداد زیادی از ماهیان و آبزیان خلیج فارس را در اطراف این دکل جمع شوند.

به همین دلیل آن را از جای خود تکان نداده در مکان فعلی نگه داشتند و در آخر تبدیل به یک سایت غواصی قشم شد. عمق این سایت غواصی 5 الی 10 متر در نظر گرفته شده و میزان دیدی که برای غواصان تخمین زده شده است 3 تا 7 متر است. شرایط جریان آب در این سایت غواصی قشم میانه است و گونه های جانوری که به طور حتم در میان آب های خلیج فارس و در این سایت غواصی قشم با آنها روبرو می شوید شامل: طوطی ماهی، جعبه ماهی، پروانه ماهی، ماهی ملوان و ماهی نودی برانچ خواهند بود.

9- سایت غواصی دلفین مرجان قشم

آخرین سایت غواصی قشم که ما در این مقاله قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم سایت غواصی دلفین مرجان قشم است. این سایت غواصی در سال 1390 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و یکی از معتبر ترین و معروف ترین سایت های غواصی و مرکز تفریحات آبی قشم به شمار میرود. در این سایت در کنار آموزش غواصی تفریحات آبی متنوع و مجذوب کننده دیگری نیز ارائه می شوند.

سایت غواصی دلفین مرجان قشم از سطح ایمنی بسیار بالا و آموزش های بسیار معتبری برخوردار است که همه روزه به طور مداوم تورهای زیادی را برای غواصی در دل خلیج فارس راهی این آب ها می کند. همچنین در این مرکز کلاس های آموزشی مختلفی برای آموزش غواصی در نظر گرفته شده اند که به شما توصیه می کنیم اگر تصمیم دارید غواصی را به صورت حرفه ای و یا نیمه حرفه ای آموزش ببینید، حتما در کلاس های این سایت غواصی قشم شرکت کنید. در این سایت غواصی شما می توانید دوره های مختلفی مانند SSI, CMAS, PADI, OWS را گذرانده و خیلی راحت به غواصی مسلط شوید.

سایت های غواصی قشم، فرصتی طلایی برای آموزش غواصی

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم قشم مرکز سایت های غواصی است و سایت های غواصی قشم نسبت به سایت هایی که در دریای شمالی ایران قرار دارند، بسیار فعال تر، مجهز تر و حرفه ای تر عمل می کنند. به همین دلیل شما برای انتخاب سایت مورد نظر خود هیچ محدودیتی نخواهید داشت. چون سایت های غواصی قشم متنوع هستند و شما می توانید با توجه به علاقه خود سایت مورد نظر را برای غواصی انتخاب کنید. اگر هزینه ها برای شما مهم است با یک بررسی ساده می توانید سایت غواصی را که خدمات خود را مقرون به صرفه تر ارائه می کند، انتخاب کنید. اما اگر لذت بردن از غواصی و تماشا دنیای زیر آب بیشتر از هزینه ها برای شما اهمیت دارد، باز هم محدودیتی برای انتخاب سایت غواصی قشم نخواهید داشت. غواصی تقریباً یکی از فعالیت های مورد علاقه تمام افراد است و البته غواصی کردن در آب های زلال و شفاف خلیج فارس موضوعی است که به این راحتی نمی توان از آن صرف نظر کرد. ما در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعاتی جامع و کامل در مورد سایت های مختلف غواصی قشم به شما ارائه دهیم تا با دیدی بازتر سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2425

به "معرفی 9 تا از بهترین مراکز غواصی قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 9 تا از بهترین مراکز غواصی قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید