واکنش پنتاگون به آزمایش موشک قاره پیمای نو روسیه

به گزارش تور گرجستان ارزان، پنتاگون اعلام کرد که روسیه بر اساس معاهدات بین المللی شلیک موشک قاره پیمای تازه خود را به اطلاع آمریکا رسانده بود.

واکنش پنتاگون به آزمایش موشک قاره پیمای نو روسیه

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، در پی آزمایش پیروز موشک قاره پیمای تازه روسیه، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) چهارشنبه شب به وقت تهران واکنش نشان داد.

به گزارش منابع خبری، جان کربی سخنگوی پنتاگون در زمینه شلیک موشک سارمت ارتش روسیه گفت که روسیه طبق معاهده نیو استارت پیشتر به ایالات متحده درباره آزمایش این موشک قاره پیما اطلاع رسانی کرده بود و پرتاب این موشک اقدام تعجب آور نبود.

برخی منابع خبری نوشتند، اولین آزمایش روسیه روز چهارشنبه پس از تهدید های ولادیمیر پوتین در پاسخ به دخالت غرب در جنگ انجام شد.

پوتین در پیام تلویزیونی خطاب به ارتش روسیه گفت: به شما بابت پرتاب پیروزیت آمیز موشک بالستیک قاره پیمای سارمت تبریک می گویم. این سلاح واقعاً منحصربه فرد توان رزمی نیرو های مسلح ما را تقویت می کند.

وزارت دفاع روسیه نیز گفت که اهداف روسیه در پرتاب این کشور به طور کامل محقق شد.

آلکسی لئونکوف کارشناس نظامی روسیه معتقد است که وجود 10 موشک بالستیک قاره پیمای سارمت برای از بین بردن همه آمریکا کفایت می کند. به گفته لئونکوف، یک فروند موشک سارمت قادر است بین 6.75 تا 7.5 مگاتن بار اتمی را حمل کند. این بار اتمی می تواند باعث مرگ 37 میلیون نفر در منطقه ها پر جمعیت آمریکا شود. 10 موشک می تواند همه جمعیت آمریکا را نابود کند.

پیروزیت های موشکی روسیه در حال اتفاق می افتد که نیروی هوایی ایالات متحده برای سومین بار در انجام آزمایش موشک ابر فراصوت شکست خورد. این امر منجر به ناامیدی بیشتر در نیروی هوایی و بخش های دیگر ارتش ایالات متحده و در زمینه عدم پیشرفت در آزمایش انواع سلاح های ابرفراصوت تازه شده است.

ژنرال هیث کالینز افسر ارشد اجرایی این برنامه گفت این پرتاب در پی یک مشکل ناشناخته متوقف و موشک به کارخانه باز گردانده شد. پیشتر، دومین آزمایش شلیک موشک ابرفراصوت ای جی ام- 183 آمریکا نیز با شکست روبرو شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2373

به "واکنش پنتاگون به آزمایش موشک قاره پیمای نو روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پنتاگون به آزمایش موشک قاره پیمای نو روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید