واکنش سرپرست معاونت میراث فرهنگی فارس به شایعه تخریب یک خانه در بافت تاریخی شیراز

به گزارش تور گرجستان ارزان، ایرنا/ براساس خبرهای واصله، واکنش سرپرست معاونت میراث فرهنگی فارس به شایعه تخریب یک خانه در بافت تاریخی شیراز صورت پذیرفت.

واکنش سرپرست معاونت میراث فرهنگی فارس به شایعه تخریب یک خانه در بافت تاریخی شیراز

روزهای گذشته بعضی از پایگاه های خبری استان فارس با انتشار تصاویری از دیوارکشی مقابل یکی از خانه های واقع در بافت تاریخی شیراز، مدعی شدند که تخریب دستی خانه های بافت تاریخی این شهر شروع شده و جلو خانه های تخریب شده دیوارکشی می گردد.

محمدتقی قلعه نوعی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ضمن تکذیب این خبر گفت: روز آدینه آگاه شدیم که در یکی از خانه های بافت تاریخی آتش زده شده است که همان روز هم با حضور نیروهای پلیس 110 موضوع صورت جلسه شد.

وی ادامه داد: در پی این اتفاق و به منظور پیشگیری از وقوع سرقت در این خانه، با همکاری شهرداری منطقه هشت جلو در آن خانه دیوارکشی شد.

قلعه نوعی با بیان اینکه به علت نبود دوربین در این محل هنوز عامل یا عوامل این آتش سوری معین نشده، بیان نمود: با اینکه این پلاک در اختیار راه و شهرسازی است اما به علت مسئولیت در برابر حفظ این بافت تاریخی ارزشمند، اداره کل میراث فرهنگی نسبت به حفاظت از آن اقدام نموده است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اظهار کرد: به طورکلی پلاکهای بافت تاریخی یا دارای مالک خصوصی و زیر نظر این اداره کل هستند که در هر صورت نیز با گشت زنی مداوم 2 مامور نگهبان مورد حفاظت قرار می گیرند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر 29 پلاک در بافت تاریخی شهر شیراز در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس است.

منبع: همگردی
انتشار: 12 خرداد 1402 بروزرسانی: 12 خرداد 1402 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2546

به "واکنش سرپرست معاونت میراث فرهنگی فارس به شایعه تخریب یک خانه در بافت تاریخی شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سرپرست معاونت میراث فرهنگی فارس به شایعه تخریب یک خانه در بافت تاریخی شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید