اسکلت مرد 4500 ساله نهاوندی در روز جهانی گردشگری رونمایی می گردد

به گزارش تور گرجستان ارزان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند گفت: همزمان با روز جهانی گردشگری با همکاری بنیاد ایران شناسی بازدید از مرد 4500 ساله نهاوندی در موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند برای عموم مردم رایگان می گردد.

اسکلت مرد 4500 ساله نهاوندی در روز جهانی گردشگری رونمایی می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

محسن جانجان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در نهاوند گفت: نیمه نخست سال جاری 94 هزار نفر گردشگر از جاذبه های تاریخی و طبیعی شهرستان نهاوند بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اسکان 53 هزار نفر مسافر در نهاوند توضیح داد: حمام حاج آقا تراب، موزه تاریخ و فرهنگ، موزه شهداء، سراب گیان، سراب گاماسیاب و سراب فارسبان از جمله امکانی بودند که در سال جاری توسط گردشگران مورد بازدید قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند تأکید کرد: طبق آمار نیمه نخست سال جاری سراب گیان و حمام حاج آقا تراب به عنوان پربازدیدترین امکان تاریخی و تفریحی شهرستان نهاوند بوده اند.

وی اعلام کرد: شهرستان نهاوند بعد از شهر همدان پر بازدیدترین شهر استان است و آمارها نشان می دهد سال جاری تعداد گردشگرانی که از جاذبه های تاریخی و طبیعی شهرستان نهاوند بازدید نموده اند نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

جانجان عنوان نمود: معرفی جاذبه های گردشگری نهاوند، ساخت و پخش برنامه های مستند جاذبه های گردشگری در شبکه های سراسری و استانی، ساماندهی سراب های گیان و گاماسیاب و حضور در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و گردشگری از جمله اقداماتی است که سبب افزایش آمار گردشگران در شهرستان نهاوند در چند سال اخیر شده است.

وی اضافه کرد: وجود آثار تاریخی و سراب های متعدد در شهرستان نهاوند ظرفیت های زیادی را در زمینه جذب گردشگر برای شهرستان ایجاد نموده است و در صورتی که بتوانیم از همه این ظرفیت ها به نحو درست و مطلوبی استفاده کنیم می توانیم در جذب گردشگران پیروز عمل کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند به آثار تاریخی موجود اشاره نمود و گفت: شهرستان نهاوند دارای 200 اثر تاریخی است که این آثار شامل بناها، محوطه ها و تپه های تاریخی هستند که از این تعداد 100 اثر ثبت ملی شده است.

وی گفت: این آثار تاریخی متعلق به سه دوره پیش از تاریخ ، دوران تاریخی و دوران اسلامی هستند و از مهترین این آثار می توان به تپه باستانی گیان، معبد لائودیسه، حمام حاج آقا تراب، مقبره نعمان ابن مقرن(بابا پیره)، مقبره شیخ ابوالعباس نهاوندی(درب شیخ)، مسجد جامع، پل زرامین، موزه تاریخ و فرهنگ، خانه شهیدقدوسی و سراب های نهاوند اشاره نمود.

جانجان عنوان نمود: ما در شهرستان نهاوند نتوانسته ایم از همه این ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده کنیم و برای معرفی و ساماندهی این آثار تاریخی عقب ماندگی های زیادی داریم و باید در سال های گذشته این آثار معرفی و ساماندهی می شدند.

وی توضیح داد: در حال حاضر برای شناسایی و معرفی این آثار با حجم بسیار سنگینی از کارها روبرو هستیم چرا که همه آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرستان نهاوند احتیاج به معرفی دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند اعلام کرد: برای اینکه بتوانیم شهرستان نهاوند را معرفی کنیم باید از هر راهی که می توانیم وارد شویم و از راه های مختلف از جمله برگزاری همایش های گردشگری، ساخت مستندها، توزیع بروشورها و کتابچه ها این وظیفه مهم را به خاتمه برسانیم.

وی به برنامه های هفته گردشگری در شهرستان نهاوند اشاره نمود و اضافه کرد: برپایی کارگاه های عکاسی در حمام حاج آقا تراب و منزل شهیدقدوسی، سخنرانی در چند مدرسه درباره اهمیت موزه ها، توزیع اقلام تبلبغاتی، بازدید رایگان عموم مردم از موزه ها در روز جهانی گردشگری و ملاقات با مرد 4500 ساله در موزه تاریخ و فرهنگ از جمله برنامه هایی است که اجرا می گردد.

جانجان گفت: در روز جهانی گردشگری با همکاری بنیاد ایران شناسی شرایط بازدید از مرد 4500 ساله نهاوندی در موزه تاریخ و فرهنگ این شهر برای عموم مردم فراهم می گردد این اسکلت کامل متعلق به دوران مفرغ است که از منطقه باستانی گیان به دست آمده است و اطلاعات کاملی از شیوه دفن و آئین های آن دوران به ما می دهد که برای شرح این اثر در روز گردشگری برنامه خاصی ترتیب داده شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 977

به "اسکلت مرد 4500 ساله نهاوندی در روز جهانی گردشگری رونمایی می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "اسکلت مرد 4500 ساله نهاوندی در روز جهانی گردشگری رونمایی می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکلت مرد 4500 ساله نهاوندی در روز جهانی گردشگری رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید