ارزان ترین شهرهای ایران برای سفرهای نوروزی

به گزارش تور گرجستان ارزان، با فرا رسیدن تعطیلات عید نوروز یکی از دغدغه های اصلی مردم علاوه بر دید و بازدیدهای عید انتخاب یک مقصد مناسب برای سفر است. بیشتر مردم تمایل دارند علاوه بر دیدن جاذبه های گردشگری شهرهای مقصد در هزینه های خود هم صرفه جویی کنند. اگر قصد دارید در تعطیلات عید از شهرهای ایران دیدن کنید با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا برخی از ارزانترین شهرهای ایران برای سفرهای نوروزی مناسب هستند به شما معرفی کنیم. خرید ارزان بلیط هواپیما

ارزان ترین شهرهای ایران برای سفرهای نوروزی

ارزانترین شهرهای ایران برای سفرهای نوروزی

بوشهر

بوشهر یکی از شهرهای جنوبی و تاریخی کشورمان است که دارای جاذبه های گردشگری و طبیعی بسیاری است. این شهر یکی از ارزانترین شهرهای ایران برای سفرهای نوروزی محسوب می شود. از جاذبه های گردشگری بوشهر می توان به مسجد جامع بردستان، گنبد نمکی جاشک، نخلستان ها، عمارت ملک، قبر ژنرال، موزه رئیس علی دلواری، منطقه باستانی سیراف، عمارت کازرونی، بازار بوشهر و دیگر قلعه ها و جاذبه های طبیعی اشاره کرد. خرمای بوشهر، پنیر نخل، ارده بوشهر، خارک، حلوای راشی، مسقطی و انواع ترشی ها و نان های سنتی و صنایع دستی از جمله گلیم و حصیر از جمله سوغاتی های بوشهر هستند.

تفرش

تفرش یکی از شهرهای زیبای ایران واقع در استان مرکزی است و یکی از گزینه های ارزان و مناسب برای سفرهای نوروزی محسوب می شود. از جاذبه های تفرش می توان به آبشار قطره باران، غارعلی خورنده، آب انبار تاریخی بلور، چاه دیوانه، قلعه های گیری، آرامگاه پروفسور حسابی، خانه نظامی گنجوی، قلعه توس، بقعه شاهزاده محمد، خانه میرفخرایی و … اشاره کرد. قالی بافی و گلیم بافی، تفرشی دوزی، منبت کاری، معرق، مس گری، خوشنویسی، حکاکی، سبدهای حصیری، ظروف سنگی و گیوه و خوراکی هایی مانند بادام، گردو، میوه های خشک، کشمش و عرقیجات از جمله سوغات تفرش هستند.

بروجرد

یکی از شهرهای زیبای غرب ایران که در استان لرستان قرار گرفته و از نقاط محبوب گردشگری در فصل بهار و نوروز به شمار می رود، بروجرد است. این شهر دارای جاذبه های گردشگری و طبیعی بی شماری است و از میان آنها می توان به تپه قرق، مسجد جامع بروجرد، خانه کمال الملک یا همان موزه اسناد مردم شناسی، پل قلعه حاتم، گلدشت، خانه مصری و ارگ بروجرد اشاره کرد. ورشوکاری و قلم زنی، فرش بروجرد، پارچه قلمکار، گیوه، محصولات نمدی، منبت کاری، شیره، نان گوشه ی، کلوچه روغنی، حلوا و انواع مرباها، شیرینی ها و ترشی ها از جمله سوغات بروجرد هستند. زمان خرید ارزان بلیط خارجی و داخلی

سرعین

سرعین یکی از شهرهای کوچک در جنوب اردبیل است که به دارا بودن چشمه های آبگرم معروفیت دارد. این شهر دارای طبیعت بسیار زیبا و جاذبه های گردشگری بی شماری است. روستای تاریخی کنزق، تپه چاقور چوقر، آب گرم گاو میش گلی، آبگرم سبلان، دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران، تپه باستانی آناهیتا، دره گلستان، آبشار ورگه سران، روستای آتشگاه و روستای شایق از جمله جاذبه های طبیعی این شهر هستند. از سوغات سرعین می توان به عسل طبیعی سرعین، کره، سرشیر، حلوای سیاه و جاجیم اشاره کرد. با پرداخت هزینه ای کم می توانید از یکی از ارزانترین شهرهای ایران برای سفرهای نوروزی بازدید کنید.

رشت

طبیعت زیبای رشت و آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری زیاد، آن را به یکی از مقاصد محبوب گردشگری مخصوصاً برای سفرهای نوروزی تبدیل کرده است. مدرسه شاپور، آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی، مسجد صفی، روستای کیاشهر، گنبد پیر محله، خانه ابریشمی، آرامگاه آقا سید دانیال، خانه میرزا کوچک خان جنگلی و امامزاده هاشم تنها چند نمونه از جاذبه های گردشگری شهر رشت هستند. از سوغاتی های رشت می توان به چادر شب بافی، رشتی دوزی، چموش دوزی، نان برنجی، رب انار، زیتون، برنج، چای، کلوچه فومن و رشته خشکار اشاره کرد.

کاشان

شهر کاشان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری به خصوص در فصل بهار و عید نوروز است و یکی از مقاصد ایده آل برای سفرهای ارزان محسوب می شود. این شهر کوچک دارای جاذبه های گردشگری زیادی از جمله باغ فین، حمام فین، مسجد جامع کاشان مسجد، مدرسه آقا بزرگ کاشان، آتشکده نیاسر، تپه های سیلک، غار نیاسر و خانه بروجردی ها است. کاشان به داشتن بهترین گلاب ایران معروفیت دارد و عرقیجات گیاهی یکی از معروف ترین سوغات این شهر محسوب می شوند. شیرینی حاجی بادامی، کلوچه سنتی، باقلوا، شعربافی، کاشی سازی و گیوه از جمله سوغات کاشان محسوب می شوند.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2218

به "ارزان ترین شهرهای ایران برای سفرهای نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزان ترین شهرهای ایران برای سفرهای نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید