خبرنگاران بازسازی قلعه تاریخی بارده چهارمحال و بختیاری شروع شد

به گزارش تور گرجستان ارزان، شهرکرد- خبرنگاران- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری از شروع عملیات بازسازی بخش های تخریب شده قلعه بارده بر اثر بارندگی های اسفندماه سال گذشته، اطلاع داد.

خبرنگاران بازسازی قلعه تاریخی بارده چهارمحال و بختیاری شروع شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مهرداد جوادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران تاکید نمود: با تخریب قسمتی از دیوار و برج جبهه شرقی قلعه تاریخی بارده شهرستان بن، 2 میلیارد ریال اعتبار ملی برای بازسازی اضطراری این قلعه اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: به همین دلیل پس از فراخوان انتخاب پیمانکار، بلافاصله بازسازی بخش های تخریب شده قلعه تاریخی بارده در بارندگی های اسفندماه پارسال شروع شد و عملیات بازسازی بخش های تخریبی این قلعه تا سه ماه دیگر به خاتمه خواهد رسید.

وی یادآور شد: در سال های گذشته هفت میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای بازسازی، استحکام بخشی، بام سازی، سبک سازی، اندود حفاظتی، اجرای شمع بندی حفاظتی و تخلیه نخاله های این قلعه هزینه شده است.

به گزارش خبرنگاران،قلعه تاریخی بارده شهرستان بن چهارمحال و بختیاری مربوط به دوران قاجاریه و دارای پنج هزار و 500 متر مربع عرصه با زیربنای افزون بر هشت هزار مترمربع است.

این بنای تاریخی 11 مرداد 1384 به شماره 12404 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

روستای بارده شهرستان بن در 50 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1273

به "خبرنگاران بازسازی قلعه تاریخی بارده چهارمحال و بختیاری شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازسازی قلعه تاریخی بارده چهارمحال و بختیاری شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید