وابستگی به نفت، اجازه نداد از ظرفیت های گردشگری استفاده کنیم

به گزارش تور گرجستان ارزان، نشست خبری گردشگری ایران و ایتالیا با حضور احمدپور فلاح رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا و محمد شیرکوند دبیر کمیسیون گردشگری این اتاق به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید.

وابستگی به نفت، اجازه نداد از ظرفیت های گردشگری استفاده کنیم

پورفلاح در این نشست گفت: پیش بینی می شد گردشگران در سال 2020 حدود 2 هزار میلیارد دلار در کشورهای هدف هزینه نمایند اما با وقوع کرونا این اتفاق نیفتاد. در بعضی کشورها مثل اسپانیا محدودیت هایی برداشته شده تا سرمایه گردشگری را از دست ندهند.

او ادامه داد: ایران جزو 10 کشوری است که جاذبه توریستی بالایی دارد؛ جاذبه هایی که مربوط به طبیعت، میوه و خوراک، جاذبه های زیارتی، تاریخی و سلامت که با این پتانسیل حتی نتوانسته ایم یک درصد از این سرمایه را به خودمان اختصاص دهیم.

مشاور عالی رئیس اتاق ایران اظهار کرد: عدم اعتقاد به گردشگری، وابستگی به نفت و تحریم اجازه نداد سهم خودمان از گردشگری را بگیریم. وقتی درآمد نفتی خوب است دلیلی نمی بینند خود را وارد مسائل گردشگری نمایند اما وقتی دولت درآمدش پایین می آید به یاد صنایع می افتد.

پورفلاح، بر این باور است که صنعت گردشگری علاوه بر یاری به تأمین بودجه و درآمدزایی نقش مؤثری در ایجاد شغل و اشتغال زایی نیز دارد. مشاور عالی رئیس اتاق ایران در همین زمینه، با اشاره به اقدامات اتاق ایران و ایتالیا در حوزه گردشگری، از برگزاری وبینار بین المللی گردشگری و اقتصاد در 30 آبان ماه امسال اطلاع داد.

او گفت: در این وبینار مهم سفرای ایران و ایتالیا و دیگر مسئولین به نام و مطرح ایرانی و بین المللی در حوزه گردشگری حضور خواهند داشت. ایجاد تعامل با فضای بین المللی گردشگری و بسترسازی برای صنعت گردشگری ایران، استفاده از تجارب مدعوین ایتالیایی که یکی از کشورهای مطرح در صنعت گردشگری است و مدعوین در حوزه اتحادیه اروپا از جمله مهم ترین محورهای برگزاری این وبینار است و در آن 6 نشست تخصصی با هدف انتقال تجربه برگزار خواهد شد.

پورفلاح اضافه نمود: ایتالیا خواهرخوانده ایران در اروپا است که جزو مقاصد مهم گردشگری در جهان است. اتاق ایران و ایتالیا می تواند از تجربه ایتالیایی ها در حوزه گردشگری استفاده کند. در این شرایط با فضای مجازی می توانیم مقوله گردشگری را زنده نگه داریم. اینکه صبر کنیم تا شرایط عادی گردد و هیات به دیگر کشورها ارسال کنیم، از دست دادن فرصت است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1610

به "وابستگی به نفت، اجازه نداد از ظرفیت های گردشگری استفاده کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وابستگی به نفت، اجازه نداد از ظرفیت های گردشگری استفاده کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید