کرونا در اروپا، افزایش عوارض جانبی تزریق واکسن آسترازنکا در انگلیس

به گزارش تور گرجستان ارزان، همزمان با تصمیم بنگلادش برای ممنوعیت دو هفته ای ورود مسافران از اروپا به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان در اتحادیه اروپا، نهادهای بهداشتی انگلیس هم از مشاهده حدود 30 مورد لخته شدن خون بعد از تزریق واکسن آسترازنکا خبر داده اند.

کرونا در اروپا، افزایش عوارض جانبی تزریق واکسن آسترازنکا در انگلیس

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا بهار 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب سیاسی مالی و اجتماعی بیشتری به بار می آورد.

افزایش چشمگیر عوارض جانبی واکسن آسترازنکا در انگلیس

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که عوارض جانبی تزریق واکسن آسترازنکا در انگلیس هم مشاهده شده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در این کشور حدود 30 مورد عارضه لخته شدن خون بعد از تزریق این واکسن در انگلیس هم مشاهده شده است. تعداد موارد مشاهده این عارضه در دو هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته و از 5 مورد به 30 مورد رسیده است.

رکورد بالای ابتلا به کرونا در ترکیه

ترکیه هم روز گذشته بیش از 40806 مورد ابتلای جدید به کرونا را ثبت کرد که از ابتدای شیوع کرونا در این کشور بی سابقه بوده است. 176 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب شمار مبتلایان در این کشور به بیش از 3.3 میلیون و شمار موارد مرگ کرونایی هم به 31710 مورد رسیده است.

جولان قدرتمندانه موج سوم کرونا در شرق اروپا

کشورهای چک، مجارستان و لهستان هم رکوردهای جدید مبتلایان و مرگ های کرونایی روزانه را ثبت می نمایند.

این کشورها در شرق اروپا موج اول کرونا را به خوبی پشت سر گذاشتند و به لطف اقدامات سریع و مداوم تعداد مبتلایان و مرگ های کرونایی در این کشورها در بهار نسبتا کم بود. اما بیدار شدن موج جدید کرونا در پاییز برای این کشورها سخت بود و با وجود اعمال محدودیت های سخت و طولانی اما همچنان تعداد قربانیان فرایند افزایشی داشت.

در کشورهایی مانند جمهوری چک ، لهستان و مجارستان موج سوم کرونا با قدرت می تازد. به گونه ای که ماه مارس در جمهوری چک بیشترین مرگ بر اثر ابتلا به کرونا از زمان شیوع این بحران ثبت شد.

شورش و ناآرامی در جریان انحلال یک تجمع ناقض قواعد کرونایی در بروکسل

تعداد زیادی از نیروهای پلیس در ماموریت انحلال یک تجمع گسترده در بروکسل مجروح شدند. با وجود محدودیت های کرونایی بیش از هزار نفر در این تجمع شرکت نموده بودند.

یک رسانه چاپ این کشور این خبر را شب گذشته با استناد به سخنان یک سخنگوی پلیس منتشر کرد. در این عملیات که در یک پارک برگزار گردید حداقل 26 نفر از کارکنان پلیس مجروح شدند. پلیس برای متفرق کردن این تجمع از ماشین آب پاش، و سگ های مخصوص استفاده کرد.

تصاویر از صحنه این اتفاق افسران پلیسی را غرق در خون نشان می داد و جوانانی در صحنه حضور داشتند که مست بودند.

بر اساس اطلاعات پلیس حدود 1500 تا 2 هزار نفر در این منطقه بدون رعایت فاصله گذاری ، قواعد و محدودیت های کرونایی تجمع نموده بودند.

آشوب ها و ناآرامی ها بعد از اعلام پلیس برای پراکنده شدن تجمع شروع شد. بعضی معترضان با بطری و ابزار دیگربه نیروهای پلیس حمله کردند و یک افسر پلیس از ناحیه سر به شدت مجروح شده و به بیمارستان منتقل شد.

در روزهای گذشته شهفرایندان زیادی در بروکسل به دلیل گرم شدن هوا به پارک ها می آیند تا تفریح نمایند اما تا به حال چنین تجمعی با این حد نقض قواعد کرونایی برگزار نشده بود.

آمار مبتلایان به کرونا در بلژیک هم مانند دیگر کشورهای اروپایی در هفته های اخیر به صورت چشمگیر افزایش پیدا نموده است. در فصل پاییز در این کشور با حدود 11.5 میلیون سکنه بیشترین نرخ ابتلا به کرونا با توجه به جمعیت ثبت شد. البته اعمال محدودیت های سختگیرانه به صورت موقتی فرایند گسترش این ویروس را متوقف نموده است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در بلژیک حدود 887920 نفر به کرونا مبتلا شده و 23045 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

رکورد جدید مبتلایان روزانه در اوکراین

اوکراین هم رکورد جدیدی را در آمار مبتلایان روزانه ثبت نموده و با این همه دولت همچنان در برابر اعمال قرنطینه برای مهار کرونا مقاومت می نماید.

روز آدینه وزارت بهداشت این کشور از ابتلای حدود 20 هزار نفر به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که از ابتدای شیوع این بیماری بی سابقه بوده است. برای سومین روز پیاپی هم بیش از 400 نفر در این کشور در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. بخصوص کی یف ، پایتخت اوکراین شرایط کرونای وخیمی دارد و به گفته مسئولان زیربط تا به حال 80 درصد حدود 6200 تحت بیمارستان های این منطقه با بیماران کرونایی پر شده اند.

بیش از 21 هزار مورد ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از ابتلای 21888 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24ساعت اطلاع داده و 232 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

ممنوعیت سفر مسافران از اتحادیه اروپا به بنگلادش

با توجه به شیوع گسترده کرونا در کشورهای اروپایی بنگلادش در دو هفته آینده همه سفرها به این کشور از کشورهای عضو این اتحادیه را ممنوع اعلام نموده است. این محدودیت های سفر از روز شنبه علیه شهفرایندان اروپایی اعمال خواهد شد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده تنها مسافران از انگلیس می توانند به بنگلادش سفر نمایند چرا که آمار مبتلایان در این کشور کم تر از دیگر کشورهای اروپایی است. مسافران از انگلیس باید بعد از ورود به بنگلادش البته مدت 14 روز در قرنطینه بمانند.

بیشتر شهفرایندان آلمانی در تعطیلات عید پاک در خانه می مانند

نتایج جدیدترین نظرسنجی هم نشان می دهد که بیشتر شهفرایندان آلمانی می خواهند در تعطیلات عید پاک در خانه بمانند.

این نظرسنجی که توسط انستیتو یوگو و به سفارش خبرگزاری آلمان انجام گرفته نشان می دهد که 60 درصد شهفرایندان گفته اند که حتی قصد سفر یک روزه را هم در این تعطیلات ندارند. 10 درصد هم در داخل آلمان سفر می نمایند تا دوستان و آشنایان را دیدار نمایند و 2 درصد هم اعلام نموده اند که قصد رفتن به سفر خارج را دارند. 6 درصد هم هنوز هیچ برنامه ریزی ننموده و 4 درصد هم هیچ اطلاعاتی در این باره ارائه ندادند.

مقامات آلمانی در آستانه عید پاک از همه شهفرایندان درخواست کردند که از رفتن به سفرهای غیر ضروری خودداری نموده و کاملا به محدودیت ها پایبند باشند.

جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به امروز در انگلیس 4,350,266نفر به کرونا مبتلا شده و 126,764نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در فرانسه هم تا کنون 4,695,082نفر به کرونا مبتلا شده و 95,976نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم تا کنون 3,291,394 نفر به کرونا مبتلا شده و 75,541 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا کنون در ایتالیا 3,607,083نفر به کرونا مبتلا شده و 109,847نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا کنون 2,854,137نفر به کرونا مبتلا شده و 77,244نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1875

به "کرونا در اروپا، افزایش عوارض جانبی تزریق واکسن آسترازنکا در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، افزایش عوارض جانبی تزریق واکسن آسترازنکا در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید