هشدار چین به جو بایدن درباره تشکیل ائتلاف با اروپا علیه پکن

به گزارش تور گرجستان ارزان، رئیس جمهور چین امروز دوشنبه به همتای آمریکایی خود درباره کوشش برای تشکیل ائتلاف علیه پکن هشدار داد.

هشدار چین به جو بایدن درباره تشکیل ائتلاف با اروپا علیه پکن

با ما سفر کنید و با تور تفریحی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز دوشنبه (6 بهمن ماه/ 25 ژانویه) به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره کوشش برای تشکیل ائتلاف با اروپا علیه پکن هشدار داد.

رئیس جمهور چین در یک سخنرانی مجازی در مجمع جهانی اقتصاد هشدار داد هر گونه کوشش برای حذف چین از تجارت جهانی و شبکه های فناوری خطر جنگ سرد را به همراه خواهد داشت.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که به تازگی قدرت را به عنوان چهل و شسمین رئیس جمهور آمریکا به دست گرفته خواهان ائتلاف متحدان کشورش برای مقابله با مدل مالی چین شده است.

شی در سخنرانی خود روز دوشنبه گفت: تشکیل گروه های کوچک یا شروع جنگ های سرد جدید در جهان، تهدید، استفاده از ارعاب و کوشش برای حذف دیگران، توسل به پراکنده سازی ها و اقدامات خرابکارانه یا تحریم، اگر جهان را به سمت درگیری سوق ندهد به سمت تفرقه راهنمایی می نماید.

رئیس جمهور چین افزود: تاریخ و واقعیت ها به کرات به ما یادآوری نموده اند اگر در جهت درگیری قدم برداریم- خواه جنگ سرد باشد یا جنگ گرم، جنگ تجاری باشد یا جنگ فناوری- منافع همه کشور ها و رفاه مردمان آن ها آسیب خواهد دید.

اظهارات آقای شی یک روز بعد از آن صورت گرفته که کاخ سفید اعلام نمود جو بایدن با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مورد مسائل سیاست خارجی از جمله چین رایزنی نموده است.

چین بعضی اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از ائتلاف آمریکا و کشور های اروپایی علیه پکن در دستور کار قرار داده است. توافق جامع سرمایه گذاری که ماه گذشته میان چین و اتحادیه اروپا حاصل شد امکان دسترسی بی سابقه کشور های اروپایی به بازار چین را فراهم می نماید.

اتحادیه اروپا به فاصله کوتاهی بعد از پیروزی جو بایدن، پیشنهاد تشکیل ائتلافی میان کشور های دو سوی آتلانتیک جهت مقابله با چین در زمینه فناوری های ارتباطی را داد.

چین با این تحرکات مخالفت کرد و اعلام نمود: ثمره فناوری باید به بشریت نفع برساند نه اینکه به ابزاری برای محدوسازی و سرکوب کردن توسعه سایر کشور ها تبدیل گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1743

به "هشدار چین به جو بایدن درباره تشکیل ائتلاف با اروپا علیه پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار چین به جو بایدن درباره تشکیل ائتلاف با اروپا علیه پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید