نارضایتی مجلس اروپا از توافق بودجه ای سران اتحادیه

به گزارش تور گرجستان ارزان، مجلس اروپا به توافق تاریخی سران این اتحادیه درباره چارچوب های اقتصادی آینده اتحادیه اروپا انتقاد شدیدی وارد و اعلام نموده آن را نمی پذیرد.

نارضایتی مجلس اروپا از توافق بودجه ای سران اتحادیه

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه زودددویچه سایتونگ، مجلس اروپا به توافق سران اروپایی درباره بسته اقتصادی اتحادیه اروپا برای مقابله با عواقب کرونا انتقاد شدیدی وارد نموده است.

سران کشورهای اروپایی روز دوشنبه بعد از بیش از 4 روز مذاکرات سخت و فشرده روی بزرگترین بسته اقتصادی و بودجه ای تاریخ خود برای مقابله با عواقب اقتصادی بحران کرونا به توافق رسیدند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا روی یک بسته اقتصادی 1.8 تریلیون یورویی توافق کردند که از آن 1074 میلیارد یورو برای بودجه هفت سال آینده اتحادیه اروپا و 750 میلیارد یورو هم برای یک برنامه سرمایه گذاری و اقتصادی علیه عواقب بحران کرونا اختصاص داده شد.

اتحادیه اروپا می خواهد با این بسته اقتصادی اتحادیه اروپا مشترکا با رکود اقتصادی تاریخی این اتحادیه نتیجه بحران کرونا مقابله نموده و بازار داخلی اروپا را منسجم نگه دارد.

توافق روی بسته کرونایی اتحادیه اروپا بعد از مذاکراتی سخت و فشرده انجام شد و بالاخره کشورهای مخالف با این بسته اقتصادی با شرایطی آن را پذیرفتند. آلمان ، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا برای به دست آوردن رضایت کشورهای مخالف با طرح پیشنهادی کمیسیون اروپایی مبلغ یاری های بلاعوض به کشورهای بحران زده را از 500 میلیارد یورو به 390 میلیارد یورو کاهش دادند. قرار شد 360 میلیاد یورو هم به صورت وام به کشورها پرداخت گردد.

ین موافقتنامه راه را برای کمسیون اروپا که قوه اجرایی اتحادیه اروپا محسوب می گردد، باز می نماید تا بتواند میلیاردها یورو در بازارهای سرمایه به نمایندگی از هر کدام از 27 کشور عضو این اتحادیه جمع آوری کند.

به نوشته رسانه های آلمانی حالا مجلس اروپا اعلام نموده که می خواهد با قاطعانه و آشکارا روی تصمیمات سران اروپایی در این باره واکنش نشان دهد.

در یک پیش نویس قطعنامه مجلسی که قرار است امروز (پنج شنبه) توسط مجلس اروپا تصویب گردد آمده است: مجلس اروپا این توافق سیاسی درباره چارچوب های اقتصادی چند ساله اتحادیه اروپا در شکل فعلی آن را نمی پذیرد. در این قطعنامه آمده است: غالبا پایبندی به منافع شخصی و ملی دستیابی به راه چاره های مشترک به نفع عمومی را نقض می نماید.

مجلس اروپا تصمیمات اخیر سران اروپایی را تنها نقطه شروعی برای مذاکرات می داند و یک تیم مذاکره در این باره را تشکیل داده است.

دیوید ساسولی، رئیس مجلس اروپا در یک کنفرانس مطبوعاتی این خبر را اعلام نمود.

وی تاکید نمود: پیشنهادی روی میز قرار گرفته است، اما ما می خواهیم آن را بهبود بخشیم؛، بخصوص با کوشش برای پاسخ به برخی کاهش بودجه ها در برخی قسمت ها که وجود دارد و به اعتقاد ما موجه نیست.

در پیش نویس قطعنامه مذاکره شده بین سوسیال دموکرات ها، چپ ها، لیبرال ها، سبزها و سوسیال دموکرات ها در مجلس اروپا آمده است: کاهش های لحاظ شده درطرح بودجه ای بر خلاف اهداف اتحادیه اروپا است. نمایندگان مجلس اروپا بخصوص کاهش بودجه در بخش تحقیقات و بهداشت و درمان اروپا را در دوران یک بیماری همه گیر جهانی بسیار خطرناک ارزیابی کردند.

در این قطعنامه نمایندگان مجلس به ویژه این انتقاد را به توافق سران اروپایی وارد می نمایند که توجه کافی به موضوعات آینده نداشته است. آن ها خواهان بودجه بیشتر برای برنامه های ارزشی و دیجیتالی شدند.

رئیس مجلس اروپا به ویژه به توافق سران اروپا برای کاهش بودجه در زمینه تحقیقات انتقاد وارد کرد.

نمایندگان مجلس اروپا در پیش نویس قطعنامه یک برنامه دقیق تر برای بازپرداخت بدهی های اتحادیه اروپا را درخواست کردند.

نمایندگان مجلس اروپا همچنین اعلام نمودند که حاکمیت قانون، حقوق اساسی و دموکراسی به طرز چشمگیری در این توافق تضعیف شده است.

مجلس اروپا می تواند تصمیمات بودجه ای سران اتحادیه اروپا را تنها یا بپذیرد و یا رد کند و حق ایجاد تغییرات در آن را ندارد. با این همه نمایندگان مجلس اروپا می توانند از این حق وتو به عنوان اهرمی برای ایجاد تغیرات مد نظر خود استفاده نمایند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که کشورش ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده دارد انتظار بحث های بسیار دشواری با مجلس را دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1426

به "نارضایتی مجلس اروپا از توافق بودجه ای سران اتحادیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نارضایتی مجلس اروپا از توافق بودجه ای سران اتحادیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید