سالمندان نگران در قاره پیر و بحران کرونا

به گزارش تور گرجستان ارزان، کشورهای اروپایی با افزایش شمار مبتلایان به کووید 19 و کمبود تجهیزات پزشکی، خود را در شرایط سخت اول حفظ جان جوانان می یابند و این مساله سبب شده تا سالمندان بیش از پیش احساس تبعیض را در قاره پیر تجربه نمایند.

سالمندان نگران در قاره پیر و بحران کرونا

پس از ایتالیا و اسپانیا، اکنون انگلیس ناگزیر از تشدید بحرانی که روی شیب صعودی آن قرار گرفته، سیاست تبعیض بین بیماران مبتلا به کرونا را در پیش گرفته است.

پزشکان ایتالیایی گفتند که بعد ازهجوم مبتلایان به کووید 19 به بیمارستان ها ، آنها مجبور شند مانند دوران جنگ مبتلایان را برای درمان براساس سن و شرایط سلامتی انتخاب نمایند و این امر باعث ایجاد شوک عمیقی در ایتالیا شد.

فرم عدم احیاء

هفته گذشته گزارش شد که یکی از مراکز درمانی در ولز از افراد سالمند خواسته است فرم عدم احیاء را امضا نمایند.

عدم احیاء به معنی تقاضای فرد بیمار از درمانگران است تا در صورت قطع شدن علائم حیاتی ، اقدام به عملیات احیاء و بازگرداندن علائم حیاتی ننمایند.

دراین فرم آمده است: ما شما را تنها نمی گذاریم ... اما باید با شما روراست و واقعگرا باشیم.

این فرم که با انتشار آن در شبکه های اجتماعی موجب حیرت و انزجار شده است از پزشکان عمومی می خواهد بیماران سالمند خود را به امضای آن تشویق نمایند به این بهانه که بستری شدن در شرایط آلودگی عفونی کرونا، امری نامطلوب است.

طراحان این فرم از درمانگران خواسته اند که اطمینان حاصل نمایند همه سالمندان آن را امضا نموده باشند.

در یک شرایط ایده آل پزشکان معمولاً موضوع را به طور شفاهی با بیماران مطرح می نمایند اما در شرایط اضطراری باید این موضوع را به عنوان یک انتخاب سخت در نظر داشت.

نیکلا استرجن سروزیر اسکاتلند، در این زمینه تاکید نمود که هیچ کس را نباید به امضای فرم عدم احیاء (صرف نظر کردن از احیاء) مجبور کرد.

همچنین پیتر کایل نماینده منطقه برایتون و هاو در مجلس، به روزنامه های محلی گفته است که مدیران خانه های سالمندانی که او با آنها گفت وگو نموده است از این فرم و دستور العمل آن منزجر شده و احساس توهین نموده اند.

یک مدیر خانه سالمندان اعتراف نموده است که از بین 26 ساکن آنجا با 16 نفر در خصوص امضای این فرم گفت وگو نموده است.

یکی از مدیران بهداشتی انگلیس به نام کاترین کالدر وود می گوید که پزشکان در شرایط همه گیری اخیر باید موضوع امضاء این فرم را بیش از پیش با بیماران خود مطرح نمایند.

یکی از سخنگویان سازمان بهداشت عمومی انگلیس (ان اچ اس) از ارائه شرح به روزنامه محلی اسکاتلندی (دیلی رکورد) خودداری اما تاکید نموده است که در دستور العمل مرتبط با فرم عدم احیاء تغییر جدیدی داده نشده است.

با این حال میلیس بریجز قانون گذار اسکاتلندی ارسال فرم مذکور را کاملاً غیرقابل قبول خوانده و گفته است فشار آوردن به افراد سالمند برای قبول کردن فرایند انتها زندگی (مرگ) از پشت تلفن واقعاً غیرقابل قبول است.

بدین ترتیب به نظر می رسد تماس های تلفنی برای فشار آوردن به افراد سالمند در کناراین فرم وجود داشته است.

این سیاستمدار اسکاتلندی خواهان عذرخواهی ارسال نمایندگان تقاضانامه پر کردن این فرم شده است.

نامه مذکور به افراد سالمند شرح می دهد که امضای این فرم فواید بسیاری دارد و از جمله این فواید اول اینکه پزشک شما و مهم تراز آن دوستان و اعضای خانواده دیگر لازم نیست به اورژانس تلفن بزنند و دوم اینکه منابع محدود مانند آمبولانس در اختیار افراد جوان و سالم تر که شانس زنده ماندن بیشتری دارند، قرار خواهد گرفت.

یک بیمار 71 ساله مبتلا به سرطان که خواسته اسات نامش فاش نگردد نامه ای را در اختیار دفتر ایرنا در لندن قرار داد که در آن بیمارستان، برنامه درمانی او را تا اطلاع ثانوی لغو نموده تا امکانات پزشکی در اختیار برنامه مقابله با کرونا قرار گیرد.

وی گفت که نامه مذکور مانند یک حکم مرگ بوده و به او احساس بی ارزش بودن داده است.

وی البته عنوان نمود در شرایطی که یک بیمار جوان به دستگاه تنفس مصنوعی احتیاج داشته باشد، بدون تردید دستگاه را به او خواهد داد.

نویسندگان این نامه و ارسال فرم اکنون مجبور به عذرخواهی شده و رسانه های رسمی مانند بی بی سی به منظور کنترل اوضاع، خبر عذرخواهی آنها را به سرعت پوشش داده اند.

انگلیس فقط هشت هزار و 175 دستگاه ونتیلاتور در اختیار دارد؛ حال آنکه گفته می گردد برای پشت سر گذاشتن بحران کرونا حداقل 30 هزار دستگاه مورد احتیاج است.

همچنین پزشکان و پرستاران با کمبود شدید وسایل محافظتی مانند ماسک، پیش بند و دستکش روبرو هستند.

ایتالیا و سالمندان

اخبار سالمندان انگلیسی در حالی خبرساز شده است که پیشتر پزشکان ایتالیایی در اوج مرگ و میر ناشی از کرونا، هر روزه مجبور به دریافت تصمیم های سخت بین زنده نگه داشتن افراد جوان و سالمند بوده اند.

در ایتالیا با این فرض که بیماران سالمند شانسی برای زنده ماندن ندارند، دولت علاوه بر آن به بهانه کمبود امکانات، اولویت را به مبتلایان جوان داده است.

این موضوع علاوه بر خستگی ناشی از فشار کاری، پزشکان را در معرض فشار روحی و محدودیت های اخلاقی قرار داده است.

پزشکان ایتالیایی گفتند که بعد ازهجوم مبتلایان به کوید 19 به بیمارستان ها ، آنها مجبور شند مانند دوران جنگ مبتلایان را برای درمان براساس سن و شرایط سلامتی انتخاب نمایند و این امر باعث ایجاد شوک عمیقی در ایتالیا شد

اسپانیا وسالمندان

همچنین سند افشا شده ای در کاتالان اسپانیا نشان می دهد که پزشکان از فرستادن بیماران بالای 80 سال به بخش مراقبت های ویژه منع شده اند.

در این سند از پزشکان خواسته شده به افرادی با شانس بالای بقا، اولویت دهند.

در این دستورالعمل از پزشکان خواسته شده برای افراد بالای 80 سال به جای دستگاه تنفس مصنوعی از ماسک اکسیژن استفاده گردد وهمچنین توصیه شده در صورتی که احتمال بهبود فرد سالمند کم باشد، از اعزام او به بیمارستان خودداری نمایند.

این سند همچنین می افزاید چنانچه بی فایده بودن اقدامات درمانی محرز شد، بیمار را باید در خانه رها کرد.

فاجعه عظیم در اروپا

نشریه فایننشال تایمز چندی پیش تصویر تکان دهنده ای را از شرایط خانه سالمندان در اروپا گزارش کرد و نسبت به بروز یک فاجعه عظیم در این زمینه هشدار داد.

بر اساس این گزارش، افراد ساکن در دو سوم خانه سالمندان منطقه گرانت ایست واقع در شمال فرانسه به کرونا مبتلا شده و تا به امروز 570 نفر جان خود را از دست داده اند.

مقام های وزارت بهداشت فرانسه معتقدند بیمارستان ها و خانه سالمندان دو کانون اصلی مبتلایان فوت شده ناشی از ابتلای به کرونا (کوید 19) هستند.

ژروم سلمون مدیرکل سازمان بهداشت عمومی فرانسه پنجشنبه گذشته در سخنانی اعلام نمود که این کشور در حال جمع آوری آمار جدیدی از مبتلایان به کرونا در خانه سالمندان است.

به گفته او دست کم 884 سالمند در سراسر این کشور بر اثر ابتلای به کرونا جان باخته اند.

شرایط در اسپانیا هم به گونه ای است که گفته می گردد بیش از یک سوم مبتلایان فوت شده بر اثر کرونا، ساکنین خانه های سالمندان بوده اند.

ارتش اسپانیا تا به امروز بیش از یک هزار و 800 خانه سالمندان در این کشور را ضد عفونی نموده است.

وزیر دفاع اسپانیا هفته گذشته اعلام نمود که در این عملیات با تعدادی جسد سالمندان مبتلای به کوید 19 روبرو شده است.

به گزارش فایننشال تایمز، حتی آلمان که بیشتر از سایر کشورهای همجوار از تجهیزات پزشکی برخوردار است و شهروندان مورد آزمایش کرونا قرار گرفته اند، با بحران کوید 19 در خانه سالمندان روبرو شده است.

ابتدای شیوع این ویروس، آمار مرگ و میر در این کشور به این دلیل پایین بود که بیشتر مبتلایان جوانان بودند؛ اما سرایت کرونا به خانه سالمندان باعث افزایش سریع آمار فوت شدگان و بروز فاجعه در این کشور خواهد شد.

بر اساس آمارها حدود 800 هزار سالمند در خانه سالمندان آلمان زندگی می نمایند.

در روزهای اخیر که انتظار می رود انگلیس گوی سبقت را از ایتالیا و اسپانیا در تعداد مبتلایان و جان باختگان برباید، هر لحظه احتمال چنین برخوردهایی از سوی نظام بهداشتی با سالمندان بیشتر می گردد.

این در حالی است که سالمندان اروپایی در عرصه های دیگر نیز متحمل رنج و تبعیض های ناشی از گسترش بیماری کرونا هستند.

در بیشتر کشورهای اروپایی از افراد بالای 70 سال خواسته شده خود را برای 12 هفته قرنطینه آماده نمایند.

این افراد برای تحمل این مدت طولانی احتیاج به خرید مایحتاج و مواد غذایی دارند که در شرایط حاضر و در حالی که جوانتر ها سوپرمارکت ها را تخلیه نموده اند، عملی نیست.

بعضی از فروشگاه ها ساعت های ویژه ای برای خرید سالمندان اختصاص داده اند، با این حال به نظر می رسد هرگز سالمندان تا این حد احساس زائد بودن و احساس تبعیض در اروپا ننموده باشند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1244

به "سالمندان نگران در قاره پیر و بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالمندان نگران در قاره پیر و بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید