ناتو نگران افزایش حضور نظامی روسیه در لیبی است

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو بیان کرد که از نزدیک بحران لیبی را دنبال می نماید و نگران تنش میان ترکیه و فرانسه در لیبی است.

ناتو نگران افزایش حضور نظامی روسیه در لیبی است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

دبیرکل ناتو در نشست خبری خود همچنین گفت: اگرچه میان اعضای ناتو درباره اوضاع لیبی اختلاف نظرهایی است، اما همه اعضای ناتو نگران افزایش حضور روسیه در لیبی هستند.

استولتنبرگ در عین حال اضافه نمود که سازمان ناتو باید اوضاع لیبی را از نزدیک بویژه در ارتباط با حضور روسیه در این کشور تحت نظر گیرد.

دبیرکل ناتو درباره اختلاف ترکیه و فرانسه در جریان تحولات لیبی نیز اضافه نمود که این موضوع طبیعی است و دو کشور نظرات متفاوتی درباره لیبی دارند.

ینس استولتنبرگ این را نیز اضافه نمود که ناتو از کوشش های سازمان ملل برای پیدا کردن راهکار سیاسی در لیبی حمایت می نماید.

لیبی از سال 2011 و از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی روبرو شده و دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس و دیگری دولت طُبرُق تحت حمایت خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی قرار گرفته است.

دو طرف از فروردین سال 98 وارد درگیری های شدیدی با یکدیگر شده اند که همچنان ادامه دارد.

ترکیه، قطر و ایتالیا از دولت وفاق ملی حمایت می نماید و از سوی دیگر، امارات، مصر، عربستان سعودی و فرانسه از دولت طبرق در شرق لیبی حمایت می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1380

به "ناتو نگران افزایش حضور نظامی روسیه در لیبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو نگران افزایش حضور نظامی روسیه در لیبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید