استقبال از اعلام آتش بس در لیبی

به گزارش تور گرجستان ارزان، سازمان ملل، مصر، ایتالیا و سفارت آمریکا در لیبی از اعلام آتش بس توسط دولت وفاق و مجلس شرق این کشور استقبال کردند.

استقبال از اعلام آتش بس در لیبی

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، استفانی ویلیامز، معاون فرستاده سازمان ملل در لیبی از توافق میان فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی و عقیله صالح، رئیس مجلس طبرق در شرق لیبی درباره اعلام آتش بس و آغاز فرایند سیاسی این کشور استقبال کرد.

وی در این باره گفت: بیانیه دو طرف بار دیگر امیدها را برای ایجاد یک راه حل سیاسی و مسالمت آمیز برای بحران لیبی زنده می کنند.

وی در ادامه خواستار رفع محاصره تولیدات و صادرات نفتی لیبی شد.

در همین حال، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر نیز از اعلام آتش بس در لیبی توسط دولت وفاق ملی لیبی و مجلس طبرق (در شرق) استقبال کرد.

سیسی در این باره گفت: از بیانیه صادره توسط دولت وفاق و مجلس لیبی درباره آتش بس و توقف عملیات های نظامی در سراسر لیبی استقبال می کنیم؛ چراکه این اقدام گامی مهم در جهت حل و فصل سیاسی بحران لیبی و برآورده کردن خواسته های ملت این کشور برای برقراری ثبات و شکوفایی کشورشان به شمار می رود.

سفارت آمریکا در لیبی نیز با استقبال از این آتش بس آن را امری مهم و ضروری برای تمامی طرف ها در این کشور دانست.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند. دولت اول از سوی سازمان ملل و ترکیه و قطر به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه و مصر حمایت می شود.

منبع: عصر ایران
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1475

به "استقبال از اعلام آتش بس در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال از اعلام آتش بس در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید