مدیران وزارت ورزش و جوانان جوان تر می شوند؟

به گزارش تور گرجستان ارزان، مجله مهر: ترک کار مدیران دولتی بازنشسته این روزها به مطالبه ای از سوی رسانه ها تبدیل گردیده است. با ابلاغ ماده یک قانون اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سوی رئیس جمهور، به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید گردیده یا بشوند، در دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386/7/8 و کلیه دستگاه هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می نمایند، ممنوع گردیده است.

مدیران وزارت ورزش و جوانان جوان تر می شوند؟

در همین رابطه، روزنامه صبح نو در گزارشی تحت عنوان جایی برای پیرمردها نیست نوشته است: با تصویب قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان شاهد ریزشی اساسی در بین مدیران ورزشی خصوصاً روسای فدراسیون ها خواهیم بود؛ مدیرانی که سال های اخیر و در بخش های مهم وزارت ورزش و فدراسیون های ورزشی، جایگاه مادام العمری را برای خود ایجاد نموده بودند، حالا بالاجبار باید با جایگاه های محبوب شان وداع نموده و شاهد جوانگرایی در سمت ها و پست های خود باشند. این مدیران خصوصاً روسای فدراسیون های ورزشی در این سال ها، از یک سو با انتصابی کردن مجامع انتخاباتی و از سوی دیگر با توسل به قانون ایثارگری که به حضورشان در جبهه مربوط می شد، از تبصره خاص استفاده نموده و برای خودشان مصونیتی کاذب ایجاد نموده بودند تا کماکان در جایگاه ریاست حضور داشته باشند.

بر اساس این گزارش علاوه بر روسای بسیاری از فدراسیون ها، شماری از مدیران وزارت ورزش و جوانان نیز در معرض این قانون هستند که براین اساس در وزارت ورزش و جوانان نفراتی همچون آقای محمدرضا داورزنی، معاون ورزش قهرمانی و خانم فریبا محمدیان، معاون امور بانوان که باید با سمت های خود خداحافظی نمایند. در فهرست بلندبالای بازنشستگان وزارت ورزش می توان از افرادی همچون آقای علی رغبتی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی، آقای محمدشروین اسبقیان، مدیرکل امور مشترک فدراسیون ها، برانوش نیک بین مدیرکل وزارتی وزارت ورزش نام برد.

از سوی دیگر، درحالی که طبق نظر رییس فدراسیون والیبال، علاوه بر حدود 53 رییس فدراسیون، تعداد زیادی رییس هیات و روسای مناطق آزاد و... هم شامل این قانون می شوند، یکی از رسانه ها چند روز پیش اسامی 21 رییس فدراسیون بازنشسته را اعلام نمود، نفراتی که برخی از آن ها دنبال تبصره هایی برای باقی ماندن در ورزش و برخی دیگر منکر بازنشسته بودن شان گردیده اند. اسامی این نفرات به توضیح زیر است: آقایان محمود صیدانلو(اتومبیلرانی)، مسعود سلیمانی (اسکواش)، عبدی افتخاری (اسکی)، غلامعلی علیپور (انجمن های ورزشی)، ناصر پورعلی فرد (پرورش اندام)، سیدمحمد پولادگر(تکواندو)، غلامرضا شعبانی بهار (تیروکمان)، محمد درخشان (جودو)، حجت الله دهخدایی (چوگان)، محمدعلی شکیبا (سه گانه)، فضل الله باقرزاده (شمشیربازی)، غلامرضا امینی (قایقرانی)، محمدصادق فرجی (کاراته)، بهروز منتقمی (گلف)، مصطفی کریمی (ناشنوایان)، بهرام شفیع (هاکی)، علی مجدآرا (همگانی)، احمد ضیایی (والیبال)، علی مرادی (وزنه برداری) و علیرضا رحیمی (هندبال).

حال باید دید چه تعداد از این مدیران فدراسیون های ورزشی، با ترک جایگاه خود، فرصت را در اختیار مدیران جوان و با انگیزه می دهند که شرایط بهتری را برای ورزش ایران به ارمغان آورند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 117

به "مدیران وزارت ورزش و جوانان جوان تر می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران وزارت ورزش و جوانان جوان تر می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید