مجلس در هفته ای که گذشت؛ از رأی منفی به افزایش ظرفیت کمیسیون ها تا پهن کردن فرش قرمز برای دشمن توسط رئیس جمهور

به گزارش تور گرجستان ارزان، نگاهی به طرح ها و لوایح مهمی که این هفته در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

مجلس در هفته ای که گذشت؛ از رأی منفی به افزایش ظرفیت کمیسیون ها تا پهن کردن فرش قرمز برای دشمن توسط رئیس جمهور

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح روز یکشنبه 2 آذر 1399 به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور 191 نفر از نمایندگان برگزار گردید.

قالیباف: اهتمام دولت به یاری معیشتی هرچند دیر بود، اما مجلس استقبال می نماید/ مهم نیست طرح به نام چه کسی باشد مهم اجرای سریع و دقیق آن است

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور نشست علنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل کشور پیچیده است، اضافه کرد: برای حل آن ها باید به ریشه مسائل نظیر نظام بروکراسی، سوءمدیریت، فقر و تبعیض پرداخت، اما این نباید باعث گردد که از پیگیری مسائل روزمره مردم باز بمانیم. ما هم در مجلس هر دو رویکرد را مدنظر قرار داده ایم و برای حل مسائل ریشه ای به اصلاح ساختار بودجه، اصلاح نظام بانکی، طرح شفافیت و برطرف قوانین زائد پرداخته ایم و در مسائل روزمره مسائلی از قبیل بورس، مسکن و نظارت بر اجرای پروژه های نیمه تمام را در دستور کار قرار داده ایم.

رئیس قوه مقننه کشور گفت: در این مقطع نیز با توجه به گرانی ها، شرایط کرونا و سایر مسائل به دنبال طرح معیشت بودیم، بعضی در کشور به دنبال زدن برچسب سیاسی به این قانون هستند، اما این واقعیت امروز جامعه ماست که به دلیل انبوهی از ناکارآمدی ها به این وضع رسیده ایم و باید برای مسائل روزمره مردم راه چاره داشت، خوشحالیم که دولت هم بعد از مدتی به همین نتیجه رسید و امیدواریم با استفاده از فرصت قانون حمایت معیشتی از مردم، به یاری مردم بیاید. جلب اهتمام دولت به مسئله یاری معیشتی به مردم هر چند دیرهنگام، ولی نشانه خوبی است و مجلس از آن استقبال می نماید.

وی بیان نمود: مهم نیست که این طرح به نام چه کسی قرار است که به انجام برسد، مهم این است که این طرح هر چه زودتر اجرایی گردد، باید با اجرای سریع و دقیق قانون، تاخیر های چندماهه در حمایت معیشتی از مردم را جبران کنیم. از طرفی درخصوص موضوع کرونا نیز گفتنی است که علاوه بر لزوم رعایت همه جانبه پروتکل ها و به مقررات معین شده توسط مردم عزیز، باید در سطح مدیریت نیز اقدامات لازم برای مقابله با ویروس انجام گردد.

قالیباف اضافه کرد: یکی از ملزومات اثربخشی قرنطینه افزایش تعداد تست های رایگان و یا با قیمت های کنترل شده به خصوص در مناطق قرمز است، توجه ویژه به مسائل شغلی مجاهدان عرصه سلامت و کادر درمان و همچنین تخصیص همه گیر و بدون استثناء هزینه های تخصیص یافته برای پرداخت مطالبات کادر درمان و تامین تجهیزات لازم برای این عزیزان به طور ویژه مدنظر دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

تقسیم نمایندگان برای تعطیل نشدن مجلس

نشست علنی مجلس شورای اسلامی به منظور عدم تاخیر در پیگیری مسائل مردمی با ایجاد ارتباط مجازی در سه مکان صحن علنی مجلس، تالار شهید مدرس ساختمان مشروطه و کمیسیون تلفیق با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری برگزاری شد.

ذوالنور: آقای رئیس جمهور فرش قرمز برای دشمن پهن نکنید

مجتبی ذوالنوری در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور، گفت: جناب آقای رئیس جمهور هنوز تکلیف انتخابات آمریکا به طور قطعی معلوم نشده است، اما اطرافیان شما و شما با بی نظمی و آنارشیسم در حال پهن کردن فرش قرمز برای دشمن هستید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: هرکسی می داند و یقینا شما و کابینه تان به عنوان امنیتی ترین و سیاسی ترین کابینه بعد از انقلاب این را می دانید که اگر از موضع سستی و ضعف برخورد کنید میدان امتیازگیری را از دست می دهید و پیشاپیش زمینه امتیازگیری را برای دشمن فراهم می کنید.

وی گفت: شاعر درست گفته است اظهار عجز پیش ستمگر ز ابلهی است/اشک کباب باعث طغیان آتش است. آقای رئیس جمهور به حضرت عباس و به کسی که شما قبول دارید هیچ کس در این مجلس مخالف برداشتن تحریم ها نیست، اما از موضع عزت و اقتدار ورود کنید تا حق مردم تضییع نگردد و از بین نرود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: آقای رئیس جمهور از موضع عجز از همین اول آغاز نکنید که برجام بدبختی و ادامه بدبختی بیشتر برای مردم فراهم کنید بلکه از موضع قدرت و عزت ورود کنید، از اصول ارزش ها و حقوق ملت عقب نشینی نکنید، محکم بایستید.

این نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد دولتی ها، گفت: چه معنی دارد که اطرافیان شما در تمجید آمریکا در حل این موضوع که می خواهیم تحریم ها را برداریم تمام حملاتشان را به نیرو های منتقد داخلی داشته باشند وقتی شما می خواهید تحریک کنید در واقع می خواهید دعوا کنید که موضع باطل و غلط تان را بپوشانید.

وی توصیه کرد که شما بر روی امتیازگیری از طرف مقابل متمرکز باشید نه اینکه مرتب فریاد ننه من غریبم سردهید.

تشریح برنامه مجلس برای عملیاتی کردن نقشه راه مالی مورد نظر رهبری

محمد باقر قالیباف در نشست علنی روز چهارشنبه، 5 آذر ماه مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با قرائت آیه ای از سوره احزاب با مضمون مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا، گفت: رهبر معظم انقلاب دیروز، در جلسۀ شورای هماهنگی مالی نکات مهمی را در مورد ادارۀ مالی کشور بیان فرمودند و نقشۀ راه هر سه قوه را در مواجهۀ با مسائل مالی ترسیم کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای برداشتن بار مسائل مالی ناشی از تحریم ها، باید راه چارهی متفاوت داشته باشیم، نشستن و دست روی دست گذاشتن تا زمان لغو خوش بینانۀ تحریم ها، راه چاره کارگشا نیست؛ آنچه که باید برای برطرف تحریم ها انجام گردد و کوششی که باید در عرصۀ دیپلماسی صورت گیرد، شرایط خود را دارد که پیش از این هم گفته شده است.

وی یادآور شد: امروز، راه چاره اصلی ما خنثی سازی تحریم هاست که باید با همت و کوشش و شجاعت آن را به مرحله انجام برسانیم؛ برای عبور از تحریم ها باید تک تک مردم ایران را قوی کنیم و همانطور که رهبر انقلاب نیز فرمودند با بی اثر کردن تحریم هاست که می توان برطرف تحریم ها را نیز رقم زد.

طرح احکام کلی بودجه 1400 به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح احکام کلی بودجه 1400 را برای آنالیز بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دادند.

رأی منفی نمایندگان به افزایش ظرفیت کمیسیون ها

نمایندگان مردم در خانه ملت با طرحی که به موجب آن ظرفیت کمیسیون ها جهت ورود نمایندگان جدیدالورود به آنها، افزایش پیدا می کرد، مخالفت کردند.

طرح اخذ مالیات از خانه های خالی اصلاح شد

نمایندگان مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان طرح اخذ مالیات از خانه های خالی را اصلاح و تصویب کردند.

موادی از لایحه مالیات بر ارزش اضافه کرده اصلاح شد

به منظور تامین نظر شورای نگهبان موادی از لایحه مالیات بر ارزش اضافه کرده اصلاح محتوایی و عبارتی شد.

آنالیز مباحث کلی بودجه 1400 در جلسه روز دوشنبه کمیسیون برنامه و بودجه

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نادران گفت: در کمیسیون برنامه و بودجه با حضور بنده جلساتی برگزار خواهد شد و موضوعات مربوط به مباحث کلی بودجه 1400 مورد بحث قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1640

به "مجلس در هفته ای که گذشت؛ از رأی منفی به افزایش ظرفیت کمیسیون ها تا پهن کردن فرش قرمز برای دشمن توسط رئیس جمهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس در هفته ای که گذشت؛ از رأی منفی به افزایش ظرفیت کمیسیون ها تا پهن کردن فرش قرمز برای دشمن توسط رئیس جمهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید