مجوزهای مشاغل خانگی به صورت آنی صادر می شوند

به گزارش تور گرجستان ارزان، تهران (پانا) - وزارت کار و رفاه اجتماعی بیان کرد مجوزهای مشاغل خانگی به صورت آنی صادر می شوند و سایر مجوزهایی که نیازمند پاسخ دستگاه های مربوطه است سه روزه صادر می گردد.

مجوزهای مشاغل خانگی به صورت آنی صادر می شوند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمود کریمی بیرانوند با اشاره به اهتمام ویژه دولت سیزدهم برای حمایت از کارآفرینی در کشور، گفت: ساماندهی مجوزهای کسب و کار از گام های مهم برای تسریع رونق مالی کشور است.

وی با بیان اینکه 20 روز تا اجرای سامانه الکترونیکی صدور مجوزهای کسب و کار زمان باقی است، اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حدود 550 مجوز در حوزه کاری خود دارد که بیش از 95 درصد به وسیله دبیرخانه مشاغل خانگی صادر می گردد.

کریمی بیرانوند بر اهمیت توجه به زیرساخت الکترونیکی این سامانه ها نیز تأکید کرد و گفت: وزارت کار سردمدار تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در کشور است و برای همراهی با سایر دستگاه ها نیز اعلام آمادگی می کنیم.

وی همراهی وزارتخانه های میراث فرهنگی، صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت را در این فرایند مثبت مطرح کرد و گفت: برای اتصال به درگاه ملی صدور مجوزها نیز آمادگی کامل وجود دارد.

کریمی بیرانوند، توسعه مشاغل خانگی را راهی مناسب برای افزایش عایدی خانوارها و برطرف فقر دانست و گفت: عمده مشاغل خانگی در حوزه جهاد کشاورزی در روستاها در حال فعالیت اند و ضروری است بستری برای قانونمند شدن آن ها و تسهیل صدور مجوزها فراهم کرد.

وی گفت: به صورت روزشمار این فرایند در ستاد ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای آنالیز و نظارت عملکرد ستاد و سایر دستگاه های زیر مجموعه ارزیابی می گردد.در این نشست نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور مالی و دارایی و سازمان غذا و دارو نیز حضور داشتند.

وی گفت: فرایند پیچیده صدور مجوزهای کسب و کار سبب رشد منفی جذب سرمایه در کشور شده است و در اولین گام برای برطرف این دغدغه مردم، بسیاری از مجوزهای مشاغل خانگی را آنی صادر می کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2309

به "مجوزهای مشاغل خانگی به صورت آنی صادر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوزهای مشاغل خانگی به صورت آنی صادر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید