لندن مخالفان جانسون در برگزیت را به اعلام انتخابات تهدید کرد

به گزارش تور گرجستان ارزان، یک مقام دولت انگلیس گفته چنانچه نمایندگان مجلس قصد اخلال در برنامه های دولت برای برگزیت داشته باشند، نخست وزیر انگلیس روز 14 اکتبر انتخابات زودهنگام برگزار خواهد نمود.

لندن مخالفان جانسون در برگزیت را به اعلام انتخابات تهدید کرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گزارش های رسانه ای حاکی است بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، چنانچه با رأی مخالف نمایندگان در مورد برگزیت روبرو گردد انتخابات زودهنگام برگزار خواهد نمود.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد دولت انگلیس نوشت چنانچه نمایندگان مجلس راه گزینه خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را سد نمایند، جانسون 14 اکتبر انتخابات برگزار خواهد نمود.

پیش از این رسانه ها گزارش داده اند نمایندگان مجلس انگلیس قصد دارند روز سه شنبه به طرحی رأی بدهند که در نهایت جانسون را ملزم به تأخیر در اجرای برگزیت خواهد نمود.

منبع مورد استناد رویترز گفته چنانچه این گروه پیروز شوند به دولت غلبه نمایند، جانسون خواهان برگزاری انتخابات خواهد شد. وی گفت: اعضای مجلس فردا که رأی می دهند گزینه بسیار ساده ای پیش رو دارند. اگر رأیشان این باشد که به جانسون فرصت بدهند مذاکرات را ادامه بدهد، این بهترین فرصت برای پیشبرد مذاکرات خواهد بود .

وی افزود: اما اگر فردا به تخریب روند مذاکرات رأی دهند و توانایی مذاکره را از بریتانیا سلب نمایند باید درباره آنچه در ادامه اتفاق می افتد فکر نمایند.

این خبر در شرایطی منتشر شده که جانسون ساعتی قبل تر با بیان اینکه شانس توافق با اتحادیه اروپا افزایش یافته گفت که نمی خواهد انتخابات برگزار کند.

جانسون گفت: در هفته های گذشته، شانس توافق افزایش پیدا نموده است.

جانسون در حالی سخنرانی می کرد که معترضان با سردادن شعارهایی مانند کودتا را متوقف کن، مخالفت خودشان را با طرح او برای دور زدن مجلس انگلیس خاطرنشان کردند.

پیش از این اقدام بوریس جانسون در برگزاری یک جلسه با اعضای کابینه به حدس هایی منجر شده بود مبنی بر اینکه او ممکن است با صدور فراخوان برگزاری انتخابات زودهنگام علیه هم حزبی های خود که مخالف خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا هستند، شورش کند.

جانسون در سخنرانی خود، در پاسخ به این حدس ها گفت: من انتخابات نمی خواهم. شما انتخابات نمی خواهید.

بعضی تحلیلگران گفتند جانسون با این گزینش واژگانی، در واقع هنوز شایعه عدم برگزاری انتخابات زودهنگام را رد ننموده است.

جانسون گفت چنانچه اتحادیه اروپا بر این باور باشد که نمایندگان انگلیسی قصد دارند در برگزیت تأخیر بی مورد ایجاد نمایند، در روند کار اخلال خواهد شد.

ترزا می نخست وزیر مستعفی انگلیس سه بار توافق با اتحادیه اروپا را به مجلس ارائه کرد اما قانون گذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد سال جاری با اعلام شکست کوشش هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را خاطرنشان کرد و در تاریخ هفتم ژوئن (17 خرداد) رسماً از سمت خود استعفا داد.

بوریس جانسون وعده داده است که روز 31 اکتبر، مهلت برگزیت، لندن با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

جانسون در سخنرانی دوشنبه گفت تحت هیچ شرایطی خواهان تأخیر در اجرای برگزیت از سوی اتحادیه اروپا نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 565

به "لندن مخالفان جانسون در برگزیت را به اعلام انتخابات تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن مخالفان جانسون در برگزیت را به اعلام انتخابات تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید