سیل تاثیری بر حضور گردشگران در سیستان و بلوچستان نداشته است

به گزارش تور گرجستان ارزان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: براساس آمارها و اطلاعات، نه تنها سیل هیچ تاثیری بر حضور گردشگران در استان نداشته بلکه این امر نشان دهنده فرایند رو به رشد گردشگری این منطقه است.

سیل تاثیری بر حضور گردشگران در سیستان و بلوچستان نداشته است

بهترین تجربه سفر را با مجری مستقیم تور کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش از ، علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نخستین نشست اتاق فکر صنعت گردشگری سیستان و بلوچستان که با حضور اساتید و فعالان گردشگری استان برگزار گردید، گفت: امکان سنجی برای صدور موافقت اصولی به طرح های ساخت تاسیسات و امکانات گردشگری تنها باید از سوی اداره کل میراث فرهنگی انجام گردد اما بعضی مواقع شاهد ناهماهنگی هایی از سوی دستگاه های دیگر هستیم.

او گفت: 2 رویداد مهم از سیستان و بلوچستان در تقویم رویدادهای ملی گردشگری کشور ثبت شده که برگزاری همایش فرهنگ ساحل نشینان از 14 تا 18 بهمن ماه جاری با حضور هفت استان دارای ساحل و سه استان غیر ساحلی شامل خراسان جنوبی، یزد و کرمان در چابهار و دیگری نشست وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند در این استان است که با برنامه ریزی صورت گرفته برای نخستین بار در سال 99 برگزار خواهد شد و امیدواریم این اجلاس شرایط خوبی را در سیستان و بلوچستان ایجاد کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اضافه نمود: اساتید و فعالان گردشگری سفیران خوبی هستند تا مطالبات این حوزه را منتقل نموده و با همکاری لازم زمینه توسعه گردشگری در این استان را فراهم نمایند.

او اعلام کرد: سمن های زیادی در سیستان و بلوچستان وجود دارد اما در حوزه گردشگری تا به امروز کمتر به این مساله توجه شده به همین سبب اداره کل میراث فرهنگی آمادگی دارد تا مجوز فعالیت سمن های گردشگری را در مدت کوتاه و با سهل ترین راه صادر کند تا با قوت بیشتری ضمن پیگیری مسائل یاری حال اداره کل میراث فرهنگی باشند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: امروز گردشگری راهنمای توسعه شده و دولت ها بعد از حضور گردشگران در منطقه به ایجاد زیرساخت در آن مناطق می پردازند.

مجتبی میرحسینی گفت: جغرافیای گردشگری ایران با برنامه ریزی های صورت گرفته تغییر نموده و امروز مقاصد ناشناخته بعنوان فرصت جدید گردشگری کشور بشمار می فرایند.

او اضافه نمود: از سال 94 سند جامع گردشگری با عنوان سند بالادستی آماده شده و با بروزرسانی های صورت گرفته در این سند سعی شده تا اقدامات را با نگاه نو، خلاقانه و علمی با عقل و خرد جمعی همراه سازیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال 96 با هدف تغییر نگاه، این استان بعنوان مقصد جدید گردشگری ایران انتخاب شد تا در سال 1400 به صندلی واقعی اش برسد.

او گفت: مهمترین ظرفیت گردشگری سیستان و بلوچستان مردمان با خلق و خویی متفاوت و وسعت نظر هستند که در حضور گردشگران و دوباره آمدن آنان سیار موثر است.

میرحسینی اضافه نمود: سعی شده تاسیسات گردشگری افزایش یابد که از 40 مورد در سال 94 به 150 مورد در سال 98 رسیده و امروز شاهد رشد چهار برابری این تاسیسات در استان هستیم.

او اعلام کرد: سال 98 پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان شکل گرفت که با برنامه های مختلف نشست بخش خصوصی، ایجاد دفاتر اطلاع رسانی گردشگری این استان در استان های مختلف و برنامه شب های فرهنگی شاهد تاثیرات خوبی بودیم که در گزارش پویش ملی به ریاست جمهوری، وزارت گردشگری کشور مورد تقدیر نهاده شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات لازم برای انتخاب این استان بعنوان پایتخت گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند در سال 1400 در حال اجرا است.

او اضافه نمود: اتاق فکر گردشگری سیستان و بلوچستان با حضور اساتید دانشگاه های استان و اعضای هیات علمی و بخش خصوصی با هدف نواندیشی و انجام فعالیت های خلاقانه بعنوان بازوی همفکری و اندیشکده گردشگری شکل گرفت و تدوین اسناد و طرح های اولویت گردشگری به وسیله ساختار جدید دنبال می گردد.

میرحسینی گفت: در زمینه حقوق گردشگر احتیاج به تدوین نظام نامه حقوقی گردشگری است تا گردشگران با تصویر ذهنی مثبت وارد ایران شوند.

بارندگی های 20 تا 22 دی ماه در سیستان و بلوچستان سبب طغیان رودخانه ها، جاری شدن سیلاب و وارد کردن خسارات زیادی به زیرساختها از جمله شبکه آب و برق، راه ، مخایرات و غیره شده است.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 942

به "سیل تاثیری بر حضور گردشگران در سیستان و بلوچستان نداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل تاثیری بر حضور گردشگران در سیستان و بلوچستان نداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید