سرلشکر صفوی: ملت و کشور ایران در حال عبور از یک پیچ تاریخی هستند

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، سرلشکر صفوی که در افتتاحیه نشست مشترک کمیته برنامه ریزی علوم جغرافیایی وزارت علوم و کمیسیون های مربوطه سخن می گفت با اشاره به تحلیلی از تغییر و تحولات امنیتی محیط پیرامونی ایران گفت: دنیا در حال گذر از یک مرحله تاریخی است و منطقه ما در جنوب غرب آسیا در یک نقطه عطف راهبردی قرار گرفته است و ملت و کشور عزیزمان ایران در حال عبور از یک پیچ تاریخی هستند. سرعت تغییر و تحولات چشمگیر مالی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی پرشتاب شده است.

سرلشکر صفوی: ملت و کشور ایران در حال عبور از یک پیچ تاریخی هستند

وی ادامه داد: به نظر می رسد این تحولات جهانی به لحاظ کیفی ما را به دورانی متفاوت از گذشته وارد ساخته است و امیدواری هایی که در جهت ایجاد نظم نوین جهانی با رهبری آمریکا پدید آمده بود دوام چندانی نیافت و این امیدواری ها جای خود را به پدیده ای داد که به کنایه آن را بی نظمی نوین جهانی می نامند.

صفوی توضیح داد: این بی نظمی جهانی طی 14 سال گذشته در چهار حوزه از 6 حوزه ژئوپلتیکی مجاور ایران تبدیل به جنگ و ناامنی گسترده شده است.

عضو کمیته برنامه ریزی علوم جغرافیایی وزارت علوم درادامه به تشریح حوزه های ژئوپلتیکی مجاور ایران پرداخت و در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تاثیر گذاری اساتید در توسعه کشور، گفت: اساتید علوم جغرافیایی سعی و کوشش نمایند تا حوزه تأثیرگذاری خود را از محیط دانشگاه در آموزش و پژوهش به حوزه های تأثیرگذاری استانی، ملی و فراملی گسترش دهند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: اولویت تأثیرگذاری شما اساتید در بعد استانی حتی شهرستانی و ملی در تنظیم سند برنامه ششم کشور در سال 99-95 است. شما پیش قدم شوید و بروید پیش مسئولین استان و همچنین حل قسمتی از مسائل شهر- شهرستان و استان خودتان از مسائل زیست محیطی گرفته تا برنامه ریزی شهری را عهده دار شوید.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت آمایش سرزمینی گفت: از شما اساتید استدعا دارم در موضوع به مسائل آمایش و امنیت مرزهای آبی و خاکی ایران وارد شوید و در حوزه علوم جغرافیایی و گردشگری به یاری مسئولین بیایید. ایران نهمین کشوری است که دارای جاذبه های گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی و دیگر جاذبه هاست، برای آمایش زیرساخت های ایران در برنامه ششم مثلاً حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی، شما اساتید برای مشاوره دادن بهترین ها هستید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1091

به "سرلشکر صفوی: ملت و کشور ایران در حال عبور از یک پیچ تاریخی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرلشکر صفوی: ملت و کشور ایران در حال عبور از یک پیچ تاریخی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید