برترین انیمه های ژانر ورزشی

به گزارش تور گرجستان ارزان، انیمه های ورزشی از جمله مجذوب نماینده ترین آثار به شمار می روند که می توانند توجه علاقه مندان به رشته های ورزشی و بعلاوه دیگر بیننده ها را به خود جلب نمایند. این آثار روی دوستی و غلبه بر مسائل تمرکز دارند و می توانند اوقات خوشی را برای شما رقم بزنند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برترین انیمه های ورزشی در رشته های مختلف بپردازیم.

برترین انیمه های ژانر ورزشی

بوکس: انیمه اولین قدم

Boxing: The First Step (Hajime No Ippo)

انیمه اولین قدم (The First Step) که با عنوان Hajime No Ippo نیز شناخته می شود، داستان دانش آموزی دبیرستانی به نام ایپو ماکونوچی را دنبال می نماید. او به مادرش در تجارت ماهیگیری خانوادگی شان یاری می نماید اما نبود پدر در زندگی اش سبب شده تا به راحتی مورد اذیت و آزار افراد زورگو قرار بگیرد. با این حال، یک روز بوکسری به نام مامورو تاکامورا از او می خواهد تا به باشگاه بوکس ملحق شود. انیمه اولین قدم اثری از استودیو مدهاوس (Madhouse) است که کوشش های ایپو در رشته ورزشی بوکس را به نمایش می گذارد.

بسکتبال: انیمه بسکتبال کوروکو

Basketball: Kurokos Basketball (Kuroko No Basuke)

انیمه بسکتبال کوروکو (Kurokos Basketball) بر اساس مجموعه مانگای بسیار محبوبی به نام Kuroko No Basuke از تاداتوشی فوجیماکی ساخته شده و داستان تیم بسکتبال دبیرستان سیرین را دنبال می نماید که در پی اعضای نو هستند تا بتوانند در مسابقات قهرمانی شرکت نمایند. آن ها دو دانش آموز سال اولی را به خدمت می گیرند و امیدوار هستند تا بتوانند در این مسابقات پیروز شوند.

شنا: انیمه رایگان! باشگاه شنای ایواتوبی

Swimming: Free! Iwatobi Swim Club

انیمه رایگان! باشگاه شنای ایواتوبی (Free! Iwatobi Swim Club) بر موضوع دانش آموزی دبیرستانی به نام هاروکا ناناسه است که از دبستان اشتیاق بسیار زیادی برای شنا کردن دارد. او پس از روبروه با دوست کودکی اش که تنها هدفش شکست هاروکا در مسابقه شنا بوده، تصمیم می گیرد تا باشگاه شنای دبیرستانی ایواتوبی را به همراه دو دوست کودکی خودش تاسیس کند. این سه نفر بعلاوه فردی به نام رای ریوگازاکی را به خدمت می گیرند که شنا کردن بلد نیست و از او می خواهند تا در مسابقات شنای پیش رو شرکت کند. همین نیز باعث می شود تا این چهار تمرینات بسیار شدیدی را برای حضور در این مسابقات پشت سر بگذارنند.

تنیس روی میز: انیمه پینگ پونگ

Table Tennis: Ping Pong the Animation

انیمه پینگ پونگ (Ping Pong the Animation) داستان دو دوست صمیمی به نام های پِکو و اسمایل را روایت می نماید که عضو باشگاه تنیس روی میز دبیرستان کاتاسه هستند. پِکو در این ورزش مهارت دارد اما اعتماد به نفس بیش از حدش باعث شده تا او تمرینات را زیاد جدی نگیرد. از سوی دیگر، اسمایل با رفتار آرام و ملایم خودش از دستیابی کامل به استعداد ذاتی اش باز مانده است. حالا آن ها باید بیشترین کوشش خود برای بهتر شدن را انجام بدهند.

والیبال: انیمه هایکیو

Volleyball: Haikyuu

انیمه هایکیو (Haikyuu) داستان شویو هیناتا را دنبال می نماید که به علت جثه کوچکترش نسبت به بقیه همواره دست کم گرفته می شود اما در زمینه ورزش والیبال استعدادی ذاتی و درخشان دارد. او اشتیاق بسیار زیادی برای تبدیل شدن به والیبالیستی حرفه ای دارد و از همین رو، نظر دیگران نسبت به قد نسبتا کوتاهش را نادیده می گیرد و متوجه می شود که برای به موفقیت رسیدن باید با هم تیمی هایش همکاری کند.

فوتبال: انیمه غول کشی

Soccer: Giant Killing

انیمه غول کُشی (Giant Killing) داستان تیم ایست توکیو یونایتد را دنبال می نماید که پنج مسابقه متوالی را با شکست پشت سرگذاشته اند و همین نیز باعث سرافکندی و ناامیدی هواداران تیم شده است. این تیم اکنون با مسائل اقتصادی روبرو است و همین موارد نیز سبب شدند تا بازیکنان خوبی به تیم جذب نشوند و مربیان یکی پس از دیگری اخراج شوند. آن ها در نهایت یکی از بازیکنان سابق تیم را به عنوان مربی خودشان انتخاب می نمایند. با این حال، هواداران از بازگشت او راضی نیستند چراکه او سال ها قبل تیم را رها نموده بود. در هر صورت، این مربی باید بیشترین کوشش خود را بکند تا بتواند گذشته را جبران نماید.

اسکیت نمایشی: انیمه یوری روی یخ

Figure Skating: Yuri!!! On Ice

انیمه یوری روی یخ (Yuri!!! On Ice) سرشار از تصاویر بسیار زیبا است که نه تنها برای علاقه مندان به انیمه های ورزشی بلکه برای تمام بیننده ها مجذوب کننده و دیدنی به شمار می رود. این انیمه بعلاوه بیننده ها را به درون اسکیت نمایشی یا پانتیاژ می برد و داستان یوری کاتسوکی را دنبال می نماید که زمانی امیدوارنماینده ترین اسکیت سوار ژاپن بوده تا اینکه در فینال شکست می خورد. او به خانه اش باز می شود اما بعدا، توجه مربی ای روسی و برنده پنج بار قهرمانی دنیا را به خود جلب می نماید و این مربی نیز تصمیم می گیرد تا او را آموزش بدهد.

فوتبال آمریکایی: انیمه آی شیلد 21

American Football: Eyeshield 21

انیمه آی شیلد 21 (Eyeshield 21) داستان سِنا کوبایاکاوا را دنبال می نماید که فردی ترسو و خجالتی در دبیرستان خصوصی دیمون است. او پس از اینکه خشم گروهی از بزهکاران را برمی انگیزد، با سرعت و چابکی قابل توجه خود پا به فرار می گذارد تا کتک نخورد. او این سرعت خودش را از فرار از قلدرها در طول سال های مختلف زندگی اش بدست آورده و همین نیز توجه کاپیتان تیم فوتبال آمریکا دبیرستان دیمون را به خود جلب می نماید. سنا با وجود اینکه اشتیاق چندانی ندارد، وارد تیم می شود و حالا باید به تیم کند تا بتواند قهرمانی مسابقات را بدست بیاورد.

دوچرخه سواری: انیمه رکاب زنان کوهستان

Cycling: Yowamushi Pedal

انیمه رکاب زنان کوهستان (Yowamushi Pedal) داستان ساکامیچی اونودا را دنبال می نماید که علاقه بسیار زیادی به انیمه دارد اما هیچ دوستی ندارد تا بتواند با او در این زمینه تبادل نظر کند و به همین علت نیز به عضویت انجمن انیمه مدرسه نو خود در می آید. با این حال، او متوجه می شود که این انجمن به علت کمبود عضو رها شده است و کوشش های او برای پیدا کردن اعضای نو نیز بی ثمر هستند. بنابراین او تصمیم می گیرد تا به دوچرخه سواری بپردازد و مهارت بالای او نیز توجه تیم دوچرخه سواری مدرسه را به خود جلب می نماید.

بیسبال: انیمه آسی از الماس ها

Baseball: Ace of Diamonds (Diamond No Ace)

انیمه آسی از الماس ها (Ace of Diamonds) داستان ایجون ساوامورا و تیم بیسبال دبیرستانی اش را دنبال می نماید که به مسابقات ملی رسیده اند. با این حال، مهارت عجیب و غیر قابل پیش بینی او باعث می شود تا از تیم دبیرستانی دیگری در شهر توکیو پیشنهاد دریافت کند و او نیز در نهایت این پیشنهاد را قبول می نماید. با این حال، او اکنون در میان بازیکنان ماهر و بااستعداد واقع شده است و برای اینکه جایگاهش در این تیم تازه را بیابد، باید کوشش بسیاری انجام بدهد.

منبع: فوت و فن / collider.com
انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 13 مهر 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2442

به "برترین انیمه های ژانر ورزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین انیمه های ژانر ورزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید