ستاری: تقویت زیست بوم اقتصاد دانش بنیان رمز پیروزی بر ویروس کرونا است

به گزارش تور گرجستان ارزان، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازدید از 5 شرکت دانش بنیان مستقر در استان البرز تقویت زیست بوم اقتصاد دانش بنیان را رمز پیروزی علیه بیماری کرونا دانست.

ستاری: تقویت زیست بوم اقتصاد دانش بنیان رمز پیروزی بر ویروس کرونا است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امروز 2 اردیبهشت ماه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با همراهی عزیزالله شهبازی استاندار البرز از 5 شرکت دانش بنیان مستقر در این استان بازدید کرد. فراوری دستگاهای اکسیژن ساز در 24 ساعت شبانه روز و افزایش 100 درصدی بعضی از تجهیزات پزشکی، بخشی از آخرین تحولات کاروان دانش و فناوری در این استان است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این بازدیدها، ضمن تاکید بر ادامه حمایت از شرکت های دانش بنیان، تقویت زیست بوم اقتصاد دانش بنیان کشور را رمز پیروزی بر بیماری کرونا مطرح کرد. کوشش عینی و عملی شرکت های دانش بنیان برای تحقق جهش فراوری، دیگر موضوعی بود که مورد تاکید معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نهاده شد.

دستگاه های اکسیژن ساز بزرگ ویژه مراکز بیمارستانی، تجهیزات الکتروسرجری و فراوری مواد اولیه با فناوری بالا برای استفاده کارخانجات صنعت کفش، بخشی از محصولات دانش بنیانی است که توسط فناوران البرزی فراوری می گردد. این شرکت ها در شهرک های صنعتی حد فاصل استان های تهران و البرز مستقر هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ضمن این که در جریان آخرین دستاوردهای این شرکت ها نهاده شد، با مدیران و فعالان فناور به گفت و گو نشست. ستاری با آگاهی از جریان کار، چالش ها و مسائل مربوط به فراوری، دستورات لازم را برای تسریع فرآیند فراوری و پیشبرد فعالیت نوآورانه صادر کرد.

تامین احتیاج صنعت کفش کشور با فراوری مواد اولیه و فرآورده های ایران ساخت

شرکت بسپار لیا از جمله واحدهای دانش بنیانی است که در نخستین بخش از این سفر یک روزه مورد بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نهاده شد. این شرکت دانش بنیان، فناوری بسیاری از مواد اولیه و ضروری مورد احتیاج فراوری نمایندگان صنعت کفش کشور را تامین می ­کند. پیش از فعالیت این شرکت دانش بنیان، بخش قابل توجهی از این فرآورده ها از راستا واردات تامین می شد.

شرکت بسپار لیا، انواع مختلفی از خمیر رنگ، چرم و پوشش های مورد احتیاج کارخانجات فراوری کفش را در داخل کشور فراوری می نماید. فراوری 12 رسته دانش بنیان که هر رسته یک یا چند محصول دانش بنیان را در فراوری می نماید از توانمندی های این شرکت دانش بنیان است. 30 سال سابقه در تامین مواد اولیه صنعت کفش، زمینه ساز ایجاد اشتغال و تامین بخش قابل توجهی از احتیاجهای فناورانه توسط فعالان بسپار لیا شده است.

صنعت کفش سهم قابل توجهی از سبد اشتغال در بسیاری از مناطق کشور را بر عهده دارد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت های دانش بنیانی را که در قطع زنجیره واردات و وابستگی کشور نقش آفرین باشند حمایت می نماید.

تامین مستمر تجهیزات پزشکی و سلامت ایران ساخت در روزهای کرونایی

در ادامه، فعالان فناور شرکت سینا تجهیز البرز، دیگر شرکتی فعال در زمینه فراوری تجهیزات پزشکی و توانبخشی ایران ساخت، توانمندی و دستاوردهایشان را به ستاری معرفی کردند.

انواع دستگاه های الکتروسرجری، دستگاه های لیزر، دستگاه IPL، تجهیزات فیزیوتراپی و ... از جمله فراوریات این شرکت دانش بنیان است. سیناتجهیز البرز از سال 1391 در کارخانه ای به وسعت 2000 متر مربع در شهرک صنعتی بهارستان واقع در استان البرز فعالیت می نماید و برای بیش از 150 نیروی انسانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم کارآفرینی نموده است.

بخش عمده ای از دستگاه های این شرکت با تفاوت قیمت حداقل­40 تا 50 درصدی با نمونه مشابه خارجی ایران­ساخت شده­اند.

پکیج های اکسیژن ساز 100 متر مربعی ایران ساخت شد

شرکت دانش بنیان هوایار، دیگر مجموعه ای است که معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از آن بازدید به عمل آورد.

این شرکت دانش بنیان فراوری نماینده ژنراتورها و پکیج های بزرگ اکسیژن ساز است که فضای به اندازه یک آپارتمان مسکونی را اشغال می نماید. این دستگاه بزرگ که به فضای بالغ بر 100 متر مربع احتیاج دارد، در مراکز درمانی نصب می گردد.

اکسیژن با خلوص بالاتر از 95 درصد فراوری شده توسط این دستگاه، به وسیله شبکه انتقال مرکزی به تمام اتاق های درمانی منتقل می گردد.

مدیران این شرکت در توضیحات خود اظهار کردند که به دلیل شیوع ویروس کرونا فراوری دستگاه اکسیژن ساز را تا 100 درصد افزایش داده اند و خط فراوری این کارخانه در روز اول فروردین نیز در حال کوشش برای تامین سفارشات مورد احتیاج بیمارستان های کشور بوده است. فراوری پکیج های هیدروژن ساز و نیتروژن ساز، از جمله دیگر فراوریات این شرکت دانش بنیان به شمار می رود.

فراوری داروهای شیمیایی و زیست فناور به یاری تجهیزات پیشرفته ایران ساخت

شرکت دانش بنیان مدوک زیست دارو، از جمله شرکت هایی بود که مورد بازدید ستاری نهاده شد. این شرکت دارویی در زمینه فراوری داروهای شیمیایی و زیستی به شکل قرص، کپسول و ویال دارویی فعال است.

فعالان فناور این مجموعه دانش بنیان، فراوریات خود را در زمینی به مساحت 4000 متر مربع دریکی از شهرک های صنعتی استان البرز شروع نموده اند. به کارگیری فناوری پیشرفته در خطوط فراوری، دارا بودن مجموعه ای های تک از ماشین آلات و تجهیزات مدرن آزمایشگاهی مطابق با GMP از ویژگی های این واحد دانش بنیان فراوریی است.

مقابله با کرونا با فراوری شبانه روزی دستگاه اکسیژن ساز ایران ساخت

صنایع اکسیژن دلوارفراز، شرکت دانش بنیان دیگری که در زمینه تامین احتیاج مبرم این روزها برای مقابله با کرونا فعال است مورد بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نهاده شد.

این مجموعه دانش بنیان، دستگاه های اکسیژن ساز مرکزی را در ظرفیت های گوناگون از 70 تا 2500 لیتر فراوری می نماید. فعالان فناور این شرکت دانش بنیان با شیوع ویروس کرونا و برای تامین دستگاه های اکسیژن ساز مورد احتیاج بیمارستان ها در این روزها به صورت سه شیفت کار می نمایند.

مدیران این شرکت در این بازدید توضیحاتی در خصوص دیگر محصولات فراوری شده در این شرکت از جمله مخازن کرایوژنیک ارائه کردند. مخازن فراوری شده در این شرکت با قیمتی در حدود 40 درصد نرخ مشابه خارجی فراوری می گردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1276

به "ستاری: تقویت زیست بوم اقتصاد دانش بنیان رمز پیروزی بر ویروس کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: تقویت زیست بوم اقتصاد دانش بنیان رمز پیروزی بر ویروس کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید