رییس حوزه هنری کرمانشاه: دومین دوره رکود سینماها در کشور شروع شده است

به گزارش تور گرجستان ارزان، خبرنگاران/کرمانشاه رییس حوزه هنری استان کرمانشاه با اشاره به حال و روز ناخوش سینماها گفت: بعد از رکود دهه 70 به نظر می رسد با استمرار کرونا سینماها وارد دومین دوره رکود خود شده باشند.

رییس حوزه هنری کرمانشاه: دومین دوره رکود سینماها در کشور شروع شده است

افشین آزادی به مناسبت روز ملی سینما (21 شهریور) در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به دو ساله شدن شیوع کرونا در دنیا و ایران گفت: بیشترین آسیب از این معضل دنیای متوجه بخش فرهنگ و سینما بوده است.

وی اضافه کرد: در دوران شیوع کرونا عمدتا اماکن تجمعی به علت رعایت پروتکل ها می بایست تعطیل شوند که یکی از این اماکن سینماهاست که هنوز با گذشته 18 ماه از شیوع کرونا نتوانسته اند به حال و روز سابق برگردند.

آزادی گفت: تعطیلی های پی در پی در شرایط قرمز کرونایی و از طرفی کاهش استقبال شدید مخاطبان از سالن های سینما در دوران بازگشایی آنها موجب شده سینماها رکود سختی را تجربه نمایند.

وی اضافه کرد: اولین دوره رکود سینماها در ایران مربوط به دهه 70 است که این رکود تا نیمه های دهه 80 هم ادامه پیدا کرد و به تدریج از اواخر دهه 80 و در دهه 90 شاهد رشد صنعت سینما بودیم.

آزادی گفت: در دهه 90 هم در صنعت فیلم سازی و هم در صنعت سینماداری رشد خوبی را شاهد بودیم و این صنعت در حال جان گرفتن بود که متاسفانه از اواخر سال 98 با شیوع کرونا همه چیز عوض شد.

این مسئول گفت: در این دو سال با شیوع کرونا و تعطیلی سینماها، تعداد زیادی از پرسنل سینماها از کار بیکار شدند و سینمادارها با مسائل اقتصادی شدیدی روبرو شدند.

وی اضافه کرد: دراین دوران متاسفانه صنعت فیلمسازی هم دچار مشکل شد، البته این معضل تنها مربوط به ایران نیست و دنیا هم چنین چالشی را تجربه می نماید.

آزادی گفت: در حال حاضر بعضی فیلم های خوب هم ساخته شده اند اما با توجه به تعطیلی سینماها، سازندگان آنها فعلا تمایلی به اکران آن ندارند و این فیلم ها هنوز به بازار نیامده است.

آزادی توضیح داد: این مسائل در حالی است که متاسفانه آنطور که باید از این قشر حمایت نشده و دولت نتوانسته جبران نماینده خسارت های بسیار سینمادارها گردد.

رییس حوزه هنری استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، با روی کارآمدن دولت تازه، وزیر تازه فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند توجه بیشتری به عرصه سینما داشته و حال و روز ناخوش سینمادارها را بیشتر دریابد.

آزادی گفت: فرهنگ زیربنای هر جامعه است و فیلم و سینما نقش مهمی در ساخت فرهنگ یک جامعه دارد و امیدواریم با توجه به اهمیت این مسئله مسئولان تازه اهتمام بیشتری هم در حمایت از سینمادارها و هم در فراوری فیلم های فاخر داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2088

به "رییس حوزه هنری کرمانشاه: دومین دوره رکود سینماها در کشور شروع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس حوزه هنری کرمانشاه: دومین دوره رکود سینماها در کشور شروع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید