دلایل مخالفت شورای نگهبان با واردات خودرو

به گزارش تور گرجستان ارزان، میرسلیم به اسم یکی از اعضا کمیسیون اصل 90 مجلس از دلایل مخالفت شورای نگهبان با واردات خودرو گفت. اما راه چاره برای اجرای این طرح چیست؟

دلایل مخالفت شورای نگهبان با واردات خودرو

خبرنگاران - عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه هفته گذشته جلسه ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار و با موضوعی که در این اصلاحیه آمده است مخالفت شد، گفت: شورای نگهبان هم با این موضوع مخالفت خواهد نمود.

سیدمصطفی میرسلیم در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان آنالیز ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو طی اخطار قانون اساسی، گفت: ما باید سیاست های تقویت فراوری را اجرا و از آن پشتیبانی کنیم.

طرح واردات خودرو تصویب شد

با اصلاحیه آزادسازی واردات خودرو از تشویق فراوری و اشتغال جوانان جلوگیری می گردد

وی با بیان اینکه هفته گذشته جلسه ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار و با موضوعی که در این اصلاحیه آمده است مخالفت شد، گفت: بر اساس این اصلاح، حتی واردات خودروهای معمولی گازسوز هم آزاد شده است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقداماتی که برای فراوری خودروی هیبریدی در کشور شده است، گفت: با این اصلاحیه که درباره آزادسازی واردات خودرو است، از تشویق فراوری و اشتغال جوانان جلوگیری می گردد.

وی گفت: با تصویب این اصلاحیه، فراوری و آنالیز های تحقیقاتی لطمه خورده و جوانان فعال در این حوزه دلسرد می شوند و در شورای نگهبان هم با این موضوع مخالفت خواهد شد.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس امروز در جریان برطرف ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو مقرر کرد که سقف تعداد خودروهای مجاز وارداتی، هر شش ماه یک بار به وسیله شورای رقابت مشخص گردد.

منبع: بیت ران
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2094

به "دلایل مخالفت شورای نگهبان با واردات خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل مخالفت شورای نگهبان با واردات خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید