برقی سازی کراس اوور ایران خودرو در دستور کار شرکت جتکو

به گزارش تور گرجستان ارزان، مدیرعامل شرکت جتکو گفت: گروه صنعتی ایران خودرو برقی سازی محصولات را با هدف کاهش آلایندگی های زیست محیطی در دستور کار قرار داده است.

برقی سازی کراس اوور ایران خودرو در دستور کار شرکت جتکو

خبرنگاران - داود خسروی با بیان این که تولید خودروهای برقی از گام های موثر در کاهش آلایندگی هواست، گفت: حذف سوخت فسیلی می تواند به کاهش آلایندگی هوا به ویژه کلانشهرها کمک کند. همچنین قوای محرکه خودروها به جای موتور بنزینی، الکتریکی باشد.

حذف تمام سامانه پیشرانه خودرو

در برقی سازی دو رویکرد وجود دارد که شامل هیبرید کردن خودرو و برقی سازی کامل خودرو است. وی اظهار داشت: در رویکرد برقی سازی که اقدام مرتبط با شرکت دانش بنیان جتکو است، تمام سامانه پیشرانه خودرو شامل موتور، گیربکس و متعلقات آن ها، اگزوز و… از خودرو حذف شده و سامانه پیشرانه برقی جایگزین آن می شود.

مدیرعامل جتکو، با اشاره به حرکت ایران خودرو به سوی تولید خودروی تارای برقی، بیان کرد: در این راستا، مرحله نخست نمونه سازی تارا برقی انجام شد. تا انتها سال نیز نمونه سازی صنعتی آن تولید و رونمایی خواهد شد. پس از آن، آزمون های خودرویی بر روی آن انجام خواهد شد. در صورت فراهم شدن شرایط، امکانات، تسهیلات و زیرساخت ها شهری، تولید انبوه امکان پذیر خواهد شد.

پیمایش 300 کیلومتری با هر بار شارژ

وی با اشاره به امکانات خودروی تارای برقی، اظهار داشت: خودروی تارا می تواند به ازای هر بار شارژ باتری، حدود 300 کیلومتر پیمایش داشته باشد. موتور آن توانایی تولید حدود 300 نیوتن متر گشتاور را دارد. هم چنین سرعت حدود 140 کیلومتر بر ساعت و شتاب زیر 10 ثانیه، برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

برقی سازی محصول نو ایران خودرو

خسروی با بیان این که علاوه بر خودرو تارا، برقی سازی محصولات نو گروه صنعتی ایران خودرو نیز در دستور کار واقع شده است، شرح داد: برقی سازی کراس اوور نو ایران خودرو در دستور کار جتکو واقع شده است. نسخه برقی این محصول نیز با فاصله کمی از نسخه بنزینی آن، قابل رونمایی و عرضه خواهد بود.

برقی شدن بیشتر محصولات در بازه زمانی ده ساله

وی برقی سازی خودرو را حرکتی بنیادین دانست و گفت: این راستا در گروه صنعتی ایران خودرو با قوت و قدرت استمرار می یابد تا سبد محصولات این خودروساز در بازه زمانی ده ساله به شکل قابل ملاحظه ای در برقی شدن بیشتر محصولات متمرکز شود.

مدیرعامل جتکو، با بیان این که در ایران، سالانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو تولید و وارد بازار می شود، بیان کرد: با برنامه ریزی جامع و مدون می توان ظرف یک دهه آینده ضمن برقی سازی تمامی وسایط نقلیه عمومی، به تدریج به طور موثر در راستا جایگزینی خودروهای شخصی نیز اقدام کرد. خوشبختانه با وجود موانع اقتصادی و تحریم ها، ایران خودرو از تولید خودروی برقی که آینده خودروهای جهانی به شمار می رود، غافل نبوده و توانسته با ورود به این راه، نتایج خوبی در حوزه توسعه محصول کسب کند.

تولید اولین سامانه داخلی سازی شده برق و الکترونیک خودروهای بنزینی

وی با اشاره به پروژه های فعلی جتکو، از تولید اولین سامانه داخلی سازی شده پلتفرم برق و الکترونیک خودروهای بنزینی خبر داد. او گفت: تا انتها آبان ماه جاری نمونه اولیه این سامانه رونمایی خواهد شد. این محصول، اقدامی بسیار موثر در زمینه خودکفایی و توسعه دانش بومی در حوزه برق و الکترونیک خودرو است. قطعا صرفه جویی ارزی قابل توجهی در پی خواهد داشت.

تارا برقی چه زمانی رونمایی خواهد شد؟ / اعلام جزئیات شرکت جتکو ایران خودرو
مشخصات فنی تارا برقی چیست؟ / الگوبرداری از تکنولوژی تسلا؟
منبع: بیت ران
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2168

به "برقی سازی کراس اوور ایران خودرو در دستور کار شرکت جتکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برقی سازی کراس اوور ایران خودرو در دستور کار شرکت جتکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید