واحد پول دانمارک چیست؟

به گزارش تور گرجستان ارزان، واحد پول دانمارک، کرون (Danish Krone) می باشد که با کد ایزوی DKK و نماد Kr شناخته می شود. هر کرون دانمارک به صد اوره (Øre) بخش می شود. مردم دانمارک یورو را به عنوان واحد پولی خود نپذیرفته و واحد پول این کشور کرون باقی ماند.

واحد پول دانمارک چیست؟

دانمارک کوچک ترین کشور منطقه اسکاندیناوی در اروپا است و پل ارتباطی کشورهای این منطقه و آلمان محسوب می شود. این کشور از شبه جزیره ژوتلند و بیش از 400 جزیره که تنها 25 درصد آن ها قابل سکونت هستند تشکیل می شود. دانمارک سرزمینی کم ارتفاع بوده و بر روی هم از جلگه ای سرسبز و بسیار حاصلخیز، و مراتع فراوان تشکیل یافته است.

مهم ترین شهرهای دانمارک عبارت اند از کپنهاگ (پایتخت) در جزیره شیلند، اوهوس، آلبورگ و اسبرگ در شبه جزیره ژوتلند و اودنسه در جزیره فون. آب وهوای آن معتدل است و در نواحی دریای شمال در تمام فصل های سال، به خصوص تابستان و پائیز، باران می بارد. دانمارک تا به امروز دو بار در سال های 2006 و 2007 به عنوان شادترین کشور جهان برای زندگی انتخاب شده است. در ادامه با واحد پول دانمارک و اقتصاد آن بیشتر آشنا شوید.

واحد پول دانمارک چیست؟

واحد پول دانمارک، کرون دانمارک (Danish Krone) می باشد که با کد ایزوی DKK و نماد Kr شناخته می شود. هر کرون دانمارک به صد اوره (Øre) بخش می شود. مردم دانمارک در یک همه پرسی به پذیرفتن یورو به عنوان واحد پولی خود رأی منفی دادند و واحد پول این کشور همان کرون باقی ماند.

نسبت کرون دانمارک به دیگر واحدهای پولی جهان (دسامبر 2017)

6.27221 کرون دانمارک1 دلار
7.44039 کرون دانمارک1 یورو اروپا
8.38088 کرون دانمارک1 پوند بریتانیا
1 کرون دانمارک5,719.99 ریال ایران

پول و اقتصاد دانمارک

دانمارک از تولیدکنندگان و صادرکنندگان بزرگ گوشت، کره، پنیر و تخم مرغ در جهان است. ماشین آلات صنعتی ، ماهی، دارو و مبلمان، پوست سمور و روباه، اسباب بازی، دارو و تجهیزات پزشکی بخش دیگر صادرات این کشور را تشکیل می دهد. ازنظر شاخص فساد اقتصادی ، دانمارک (به همراه کشورهای دیگری همچون فنلاند و نیوزیلند) سال های زیادی به عنوان کشور نمونه که کمترین فساد اقتصادی را داشته است ، معرفی شده است. دانمارک به عنوان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا که از واحد پول یورو استفاده نمی کند با رکود اقتصادی شدیدی روبه روست. این کشور از جنگ جهانی دوم تا به امروز با چنین رکودی روبرو نبوده است.

گروه گردشگری خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1693

به "واحد پول دانمارک چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحد پول دانمارک چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید