خرم آباد، 620 میلیون دلار کالا به عمان صادر شد

به گزارش تور گرجستان ارزان، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان گفت: در حال حاضر 620 میلیون دلار میزان صادرات ایران به عمان بوده که کوشش داریم با استفاده از سرمایه گذاران عمانی در ایران، این مقدار افزایش یابد.

خرم آباد، 620 میلیون دلار کالا به عمان صادر شد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از خرم آباد، محسن ضرابی صبح امروز در نشست مشترک مالی لرستان و عمان که در اتاق بازرگانی لرستان برگزار گردید گفت: سال گذشته در کشور عمان بیش از 500 میلیون دلار واردات دام زنده انجام شد که از این مقدار 179 میلیارد دلار سهم کشور ایران بود.

وی اضافه کرد: متأسفانه سال جاری صادرات دام زنده از طرف دولت عمان ممنوع شد اما طی پیگیری های صورت گرفته بازهم صادرات دام زنده آزادشده که می تواند فرصت خیلی خوبی برای صادرکنندگان لرستان باشد.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان بابیان اینکه طی سال 92 نیز صادرات ایران به کشور عمان 148 میلیون دلار بوده است مطرح کرد: در حال حاضر این مقدار به 620 میلیون دلار رسیده و کوشش داریم که با استفاده از سرمایه گذاران عمانی در ایران، این مقدار افزایش یابد.

وی بیان نمود: بر اساس مذاکراتی که با صندوق توسعه ملی صورت گرفته، برای پروژه هایی که در حوزه صادرات محور، سرمایه گذاری خارجی، گردشگر و هتل هستند مقررشده تا تسهیلات با نرخ مناسب قیمت اعطا گردد.

ضرابی با اشاره به وجود منابع آبی مناسب در لرستان توضیح داد: علی رغم اینکه در کشور با کمبود منابع آب روبه رو هستیم، اما لرستان دارای منابع آبی مناسب است که بر اساس این امر لرستان می تواند شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی داشته باشد که امیدواریم زمینه برای صادرات محصولات کشاورزی و معدنی لرستان به عمان مهیا گردد.

رئیس اتاق مشترک عمان و ایران گفت: در حال حاضر نیز چند خط مستقیم کشتی رانی بین ایران و عمان برقرارشده که این امر نیز در راستای توسعه همکاری بین دو کشور تأثیر زیادی دارد.

وی گفت: دولت عمان نیز در توافق نامه برجام نقش قابل توجهی داشته و این در حالی است که تورم 1.1 درصدی روابط خوبی با همه کشورها دارد.

م

منبع: تسنیم
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 765

به "خرم آباد، 620 میلیون دلار کالا به عمان صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرم آباد، 620 میلیون دلار کالا به عمان صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید