آشنایی با شهرضا و قیمت خرید و فروش خانه در آن

به گزارش تور گرجستان ارزان، سکونت در شهرهای کوچک، شهرستان و توابع استان های مختلف مزایای خاص خود را دارد. سکوت و آرامش، فضای صمیمی و آشنایی بیشتر شهروندان با یکدیگر، فاصله داشتن از زندگی صنعتی، آب و هوای پاک تر و… تنها برخی از این مزایا هستند. این موضوع باعث شده است علاوه بر ساکنان شهرهای کوچک، افراد زیادی از شهرهای دیگر به دنبال خرید خانه در این استان ها باشند تا بتوانند در روزهای تعطیل برای استراحت به این شهرها رفته و از سکوت یا آرامش این مناطق استفاده نمایند. شهرضا یکی از شهرستان های تاریخی و بسیار قدیمی استان اصفهان، یکی از همین مناطق محسوب می گردد. این شهرستان با قدمت تاریخی خود، یکی از مناطق مهم اطراف اصفهان بوده که در جنوب غربی آن واقع شده است. شهرضا به دلیل پیشینه تاریخی خود بین استان های اصفهان صندلی ویژه ای دارد که باعث شده سالانه افرادی برای گردشگری به این منطقه بروند یا به دلایل مختلف خواستار سکونت در این شهر باشند. به همین دلیل در قالب یک گزارش به آنالیز شرایط سکونت در شهرضا پرداخته ایم و قیمت خانه های شهرضا را آنالیز نموده ایم. در صورتی که شما هم قصد سکونت در شهرضا را دارید، مطالعه این مطلب برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

آشنایی با شهرضا و قیمت خرید و فروش خانه در آن

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

موقعیت جغرافیایی شهرضا

شهرضا یا قمشه شهر کوچکی است که در 70 کیلومتری جنوب غربی اصفهان و 100 کیلومتری شهرستان ورزنه واقع شده است. به عبارت دیگر شهرستان شهرضا از شمال به اصفهان از شمال غربی به مبارکه، از جنوب شرقی به استان فارس، از شرق به استان یزد، از غرب به شهرستان دهاقان و از جنوب غربی به سمیرم محدود می شود. بخشی از شهرضا بافت جلگه ای و بخش دیگر آب و هوای خشک کوهستانی دارد. به طور میانگین می توان گفت شهرضا آب و هوای خنکی دارد. به همین دلیل سکونت روزهای گرم سال نسبت به بسیاری از شهرهای ایران شرایط مساعدتری را پشت سر خواهد گذاشت.

سابقه تاریخی شهرضا

نام دیگری که شهرضا در گذشته به آن شهرت داشت، قمشه است. قمشه به معنای سرزمین پر کاریز بوده و با توجه به اینکه بیشتر زمین های کشاورزی شهرضا به وسیله آب های کاریزها آبیاری می شود، نام مناسبی برای این منطقه به نظر می رسد. این شهر دوره های تاریخی مختلفی را از سر گذرانده است. در دوره صفویه با انتقال پایتخت به اصفهان، قمشه به عنوان یکی از توابع اصفهان برای استقرار نظامی ها مورد استفاده نهاده شد و به تدریج توسعه پیدا کرد. دوره بعدی توسعه این شهر به زمان قاجار برمی شود. با توجه به صندلی خاصی قمشه در این دوره سرعت رشد شهرنشینی در آن بیشتر شد. پس از آن در سال 1303 شمسی با عبور رضاخان پهلوی از این شهر قمشه، این شهر به نام شهرضا تغییر نام داد. درمجموع می توان قدمت شهرنشینی و توسعه شهرضا را به دوره پیش از اسلام مربوط دانست.

در حال حاضر شهرضا دارای دو بافت بسیار قدیمی با خانه ها و اماکن تاریخی و بافت مدرنیته با خانه های امروزی، آپارتمان ها و ساختمان های نوساز است. بخشی از بافت قدیمی شهر به دلیل عدم ایمنی کافی سازه ها غیر قابل سکونت محسوب می شود و در سایر مناطق شهرضا شرایط سکونت به خوبی برقرار شده است.

امکانات رفاهی شهرضا برای شهروندان

شهر کوچک شهرضا هم مانند هر شهر دیگری امکانات رفاهی مناسب و معقولی برای ساکنان فراهم نموده است. به همین دلیل سکونت در این شهر رفاه و آرامش خاص خود را دارد. در ادامه بعضی امکانات رفاهی شهرضا را آنالیز می کنیم.

مراکز درمانی و پزشکی

شهرضا به نسبت جمعیت ساکن در آن محدودیتی برای تامین احتیاجهای پزشکی، درمانی و بهداشتی افراد ندارد. داروخانه ها، درمانگاه های تخصصی و بیمارستان های موجود در این شهر برای تامین احتیاجهای پزشکی ساکنان کافی هستند. از بیمارستان های برجسته این شهر می توان به بیمارستان های صاحب الزمان، امیرالمومنین و سجاد اشاره نمود. شهرضا به مراکز تخصصی مختلفی مانند مرکز تخصصی غربالگری سرطان و مرکز تخصصی بیماری های قلبی و عروقی مجهز شده است. به عبارت دیگر این شهرستان نسبت به مقیاس خود از نظر پزشکی شرایط ایده آلی دارد.

مراکز خرید و بازارها

با توجه به اینکه شهرضا از شهرهای بسیار قدیمی و تاریخی محسوب می شود، طبیعی است که بازارهای سنتی مختلفی در آن وجود داشته باشد. بازار عظیم چهار سوق شهرضا یکی از برجسته ترین بازارهای محلی و قدیمی این شهر است که به دلیل معماری بسیار خاص گنبد خود به عنوان یکی از آثار ملی ثبت شده است. در این بازار کالاهای مختلف سنتی و محلی، ادویه جات، خوراکی های محلی شهرضا و خشک بار مختلف به فروش می رسد؛ اما بازارهای سنتی تنها مراکز خرید شهرضا محسوب نمی شوند. فروشگاه های متعدد و مراکز خرید مختلفی در شهرضا وجود دارند که به خوبی احتیاجهای شهروندان را تامین می نمایند. فروشگاه های موجود در شهرضا با ارائه کالاهای مختلف اعم از پوشاک، خوراک، لوازم خانگی یا دیجیتال، وسایل فرهنگی و… همه محدودیت ها برای تامین کالاهای مورداحتیاج شهروندان را رفع نموده اند. معروف ترین مرکز خرید شهرضا متجمع تجاری الغدیر است.

امکانات تفریحی و ورزشی

در سطح شهر شهرضا باشگاه های ورزشی مختلفی وجود دارد که برای ورزش همه سنین مناسب است. پارک آبشار شهرضا، روستاهای مختلف با بافت سنتی، مجتمع خدماتی تفریحی رستو و… بخشی از مراکز ورزشی و تفریحی این شهرستان محسوب می شوند؛ اما افرادی که به عنوان توریست یا مسافر به این شهر سفر می نمایند، اغلب به دنبال بازدید از اماکن تاریخی و قدیمی شهرضا یا روستاهای خوش آب و هوای آن مانند سیاه سر، چشمه حیدر، حوض ماهی، بودجان و… هستند.

با توجه به همه این موارد شهرضا شهری کوچک با امکانات قابل قبول برای شهروندان است. به عبارت دیگر گرچه نمی توان این شهر را از نظر امکانات با شهرهای عظیم مقایسه کرد؛ اما شرایط زندگی در شهرضا به میزان کافی مطلوب بوده و شهروندان محدودیت قابل توجهی برای سکونت در آن ندارند. در ادامه قیمت بعضی خانه ها با متراژهای مختلف را در مناطق متنوع این شهر با هم مقایسه خواهیم کرد.

قیمت خرید و فروش در شهرضا

در این شهر کوچک خانه هایی با متراژهای مختلف وجود دارد. این خانه ها در بیشتر موارد، قیمت های ارزانی داشته و برای افرادی که از نظر اقتصادی توان کافی برای تهیه خانه در شهرهای عظیم را ندارند، انتخاب مناسبی خواهد بود.

قیمت خرید آپارتمان زیر 100 متر در شهرضا

اگر خانواده کم جمعیتی هستید، خانه هایی با متراژ زیر 100 متر برای شما مناسب خواهد بود. شما به راحتی می توانید خانه هایی با متراژ پایین در شهرضا پیدا کنید. در حال حاضر یک خانه 60 متری 4 ساله در سروستان شهرضا، مجتمع ارگ با یک اتاق خواب و امکانات کامل با قیمتی در حدود 75 میلیون تومان برای فروش آگهی گرفته شده است. همچنین یک واحد مسکونی 70 متری 5 ساله در طبقه اول ساختمانی واقع در منطقه مجلسی شهرضا، مجهز به پارکینگ و انباری حدود 48 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

از دیگر خانه های زیر 100 متر در شهرضا می توان به خانه ای 80 متری و دو خوابه در فاز 4 سروستان اشاره نمود که قیمتی در حدود 95 میلیون تومان دارد. این خانه در سال 95 ساخته شده است. از دیگر خانه های همین منطقه که در همین سال ساخته شده است، خانه ای 90 متری، دو خواب با پارکینگ و انباری است که 75 میلیون تومان ارزش خرید دارد.

همچنین یک خانه 100 متری، واقع در حکیم صهبا به قدمت 10 سال، مجهز به پارکینگ و انباری با قیمتی در حدود 90 تا 100 میلیون تومان، برای فروش آگهی شده است؛ بنابراین برای خرید یک خانه زیر 100 متر در شهرضا مبلغی در حدود 70 الی 100 میلیون احتیاج خواهید داشت.

قیمت خرید آپارتمان بین 100 تا 200 متر در شهرضا

شهرضا خانه های مختلفی با قیمت های متنوع دارد. این موضوع باعث شده است دست افراد برای خرید خانه در شهرضا باز باشد. در خانه های بین 100 تا 200 متر چند مورد را آنالیز می کنیم. در حال حاضر یک خانه 110 متری نوساز با دو اتاق خواب، پارکینگ و آسانسور در خیابان حکیم نصراله شهرضا با قیمت هر متر 2 میلیون و 500 هزار تومان (حدود 235 میلیون تومان) برای فروش آگهی شده است. همچنین یک خانه قدیمی 120 متری در همین منطقه با سه اتاق خواب، بدون انباری، پارکینگ و آسانسور، قیمتی در حدود 100 میلیون تومان دارد. در مجتمع امام صادق، واقع در خیابان آزادگان، یک واحد مسکونی 130 متری 10 سال ساخت با دو اتاق خواب و 34 متر حیاط، مجهز به پارکینگ، انباری و آسانسور با مبلغ 174 میلیون تومان برای فروش آگهی شده است. در متراژهای بالاتر هم یک آپارتمان سه خوابه در سروستان با متراژ 150 متر، 3 سال ساخت در طبقه چهارم با پارکینگ و آسانسور، بدون انباری، 180 میلیون تومان قیمت دارد.

همچنین یک خانه ویلایی دو طبقه، 170 متری، دارای یک اتاق خواب در طبقه پایین و دو اتاق در طبقه بالا با سه پارکینگ در خیابان ابوذر با قیمت 400 میلیون تومان آماده واگذاری برای فروش است.

قیمت خرید بین 200 تا 300 متر در شهرضا

یک آپارتمان 215 متری 10 سال ساخت با سه اتاق خواب دارای پارکینگ در طبقه اول ساختمانی سه طبقه واقع در خیابان قانع با قیمت 230 میلیون تومان برای فروش در نظر گرفته شده است. همچنین یک خانه 225 متری در سروستان با همه امکانات نوساز دارای طراحی ویلایی با میلغ 180 میلیون تومان برای فروش آماده واگذاری است. در آخر یک خانه ویلایی 290 متری 5 سال ساخت با سه اتاق خواب در بلوار کشاورز به قیمت 400 میلیون به فروش می رسد.

با توجه به قیمت خانه های موجود در شهرضا می توان اینطور نتیجه گرفت که قیمت خانه در این منطقه بسیار پایین است و با مبالغ کم هم می توان در این منطقه خانه خرید؛ اما هر منطقه به نسبت موقعیت جغرافیایی خود قیمت متفاوتی دارد که باعث شده بعضی خانه های کوچک تر در محله های خاص از بعضی خانه های عظیم تر در محله های دیگر گران قیمت تر باشند. به این ترتیب پیش از اقدام به خرید خانه بودجه خود و محله موردنظرتان را انتخاب کنید تا هدف دارتر به دنبال خرید خانه در شهرضا باشید.

به این مقاله از خبرنگارن چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1289

به "آشنایی با شهرضا و قیمت خرید و فروش خانه در آن" امتیاز دهید

9 کاربر به "آشنایی با شهرضا و قیمت خرید و فروش خانه در آن" امتیاز داده اند | 3.2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شهرضا و قیمت خرید و فروش خانه در آن"

1 دیدگاه

Navid 11 تیر 1400

میگم این قیمت ها را از کجا گفتید
قیمت ها آنقدر ارزون نیستن
یک خانه 175 متری 15 سال ساخت در حکیم صهبا
2میلیارد هست تازه خانه های نو ساز متری 13میلیون هست برای مثال یک خانه 100 متری در آزادگان که گران ترین های شهر هست 1میلیارد و 300 هست این قیمت هایی که شما گفته اید مال سال 90 تا 95 هست بعد گرون شده

پاسخ به Navid
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید