خبرنگاران کمبود فضای آموزشی مهمترین مشکل آموزش و پرورش کردستان است

به گزارش تور گرجستان ارزان، سنندج - خبرنگاران - نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد جمعیت استان کردستان گفت: یکی از مهمترین مسائل آموزش و پرورش در این استان کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی است.

خبرنگاران کمبود فضای آموزشی مهمترین مشکل آموزش و پرورش کردستان است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

بهزاد رحیمی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه رییس آموزش و پرورش شهرستان بانه گفت: رشد جمعیت نشانه پویایی جامعه و یک فرصت است اما باید به نسبت رشد جمعیت زیرساخت برای این بخش از جمله در بخش آموزش نیز فراهم گردد.

وی اضافه نمود: بودجه امسال آموزش و پرورش 73 هزار میلیارد تومان تصویب شده که با 57 هزار میلیارد تومان آن موافقت شد اما همچنان 16 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد که این شرایط خبری خوش برای جبران کمبود فضای آموزشی نیست.

رحیمی اضافه نمود: حتی اگر کل بودجه امسال تحقق پیدا نمایند بخشی از بودجه باید به کمبود بودجه سال گذشته اختصاص یابد لذا همچنان با کمبود بودجه در بخش آموزش و پرورش روبرو خواهیم بود.

وی با اشاره به فعالیت خیرین مدرسه ساز بانه یادآور شد: با همت خیرین مدرسه ساز بخشی از کمبود بودجه آموزش و پرورش در بانه توسط این افراد با ساخت فضاهای آموزشی جبران شده است.

رحیمی یادآور شد: کل سیاست های آموزش و پرورش بر اساس سند تحویل بنیادین اجرایی می گردد و در ماده 63 برنامه پنج ساله ششم توسعه به تکلیف و ماموریت دولت اشاره شده که مجموعه مدیران مکلف هستند سیاست های این سند را به خوبی اجرایی نمایند.

وی ارتقای صندلی آموزش و پرورش به مثابه مهمترین نهاد مدیریت انسانی را یکی از مهمترین بندهای سند تحویل بنیادین عنوان نمود و گفت: با توجه به ابهامات موجود در برنامه ششم، مجلس جدید متعهد به اجرای این برنامه است و بسیاری از انتظارات مربوط به آموزش و پرورش است که یکی از مهمترین نگرانی ها مربوط به اجرایی رتبه بندی شغلی معلمان است.

رحیمی ادامه داد: تا حدودی شرایط اجرای رتبه بندی بهبود یافته اما فرهنگیان همچنان مطالباتی دارند، مشخص تکلیف معلمان خرید خدمات، نهضتی و حق التدریس از جمله مهمترین مطالبات معلمان است که نمایندگان مجلس خود را موظف به پیگیری آنها می دانند.

سرپرست فرمانداری بانه نیز گفت: یکی از ارکان های مهم توسعه آموزش و پرورش است و بیشترین بخش زندگی هر انسانی در فضای آموزشی سپری می گردد بنابراین آموزش و پرورش از صندلی بسیار مهمی در جامعه برخوردار است.

محمد امین زاده اضافه نمود: با توجه به نقش آموزش و پرورش در زندگی هر فردی باید سیستم آن به یک سیستم کارآمد تبدیل گردد تا جامعه ای توسعه یافته داشته باشیم.

وی گفت: در شهرستان 34 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند که کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی مهمترین احتیاج آموزش و پرورش شهرستان است.

امین زاده با بیان اینکه برای دستیابی به توسعه پایدار احتیاج به مدیران خلاق و توانمند داریم، اضافه نمود: مدیران مهمترین نقش را در توسعه شهری دارند بنابراین باید از ظرفیت مدیران توانمند و کارآمد بهره گیری گردد تا زمینه های توسعه شهری فراهم گردد.

در این مراسم از زحمات هشت ساله رضا خضری رییس پیشین آموزش و پرورش شهرستان بانه قدردانی و اقبال صالحی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی گردید.

شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1364

به "خبرنگاران کمبود فضای آموزشی مهمترین مشکل آموزش و پرورش کردستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمبود فضای آموزشی مهمترین مشکل آموزش و پرورش کردستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید