خبرنگاران مردم از وسایل گاز سوز غیر استاندارد استفاده نکنند

به گزارش تور گرجستان ارزان، کرج - خبرنگاران - مدیرکل استاندارد البرز به ساکنان استان توصیه کرد با توجه به فرا رسیدن فصل سرما برای پیشگیری از حوادث ناگوار از وسایل گاز سوز غیر استاندارد استفاده نکنند.

خبرنگاران مردم از وسایل گاز سوز غیر استاندارد استفاده نکنند

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

فتانه شکرالهی روز شنبه به خبرنگاران گفت : استفاده از بخاری های دارای سنسور حرارتی با رعایت الزامات برای پیشگیری از حوادث گازگرفتگی به مردم توصیه می گردد.

وی با بیان اینکه بخاری دودکش دار باید مجهز به وسایل ایمنی نظیر سنسور حساس به کاهش سطح اکسیژن محیط (ODS) و یا سنسور حرارتی باشد، ادامه داد: با استفاده از سنسور حساس به کاهش اکسیژن (ODS) ، زمانی که اکسیژن اتاق به کمتر از 18 درصد برسد جریان گاز قطع می گردد.

شکرالهی اضافه نمود: سنسور حرارتی نیز وسیله ای است که اگر به دلایلی مانند مسدود بودن راستا دودکش، محصول احتراق به درون اتاق برگردد، بخاری را خاموش می نماید.

وی توضیح داد: باید همیشه از باز بودن راستا دود کش و وجود کلاهک دودکش که در انتهای آن در بیرون از ساختمان نصب می گردد اطمینان حاصل گردد.

شکرالهی قرار دادن دودکش وسایل گاز سوز درون سطل آب را خطری جدی و جبران ناپذیر عنوان کردو گفت: استفاده از وسایل گاز سوز پخت و پز از جمله اجاق گاز پیک نیکی به عنوان وسایل گرمایشی خطر ناک و حادثه آفرین است.

وی به مردم توصیه کرد که نصب و تعمیر وسایل گاز سوز را به تعمیر کاران مجاز و خدمات مجازپس از فروش بسپارند تا از ایمن بودن وسیایل گاز سوز اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل استاندارد البرز گفت: برای استفاده از وسایل گاز سوز به برچسب مصرف انرژی بر روی دو محصول بخاری دودکش دار و آبگرمکن فوری که تا به امروز استاندارد معیار مصرف انرژی آنها تهیه و تدوین شده است توجه کنند.

از ابتدای مهرماه امسال تا به امروز بیش از 70 نفر در البرز براثر گاز گرفتگی دچار مسمومیت شده اند که دراین مدت حدود 10 نفر جان باخته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1677

به "خبرنگاران مردم از وسایل گاز سوز غیر استاندارد استفاده نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم از وسایل گاز سوز غیر استاندارد استفاده نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید