خبرنگاران تیم های ارزیاب به منطقه زلزله زده دوگنبدان اعزام شد

به گزارش تور گرجستان ارزان، یاسوج - خبرنگاران- استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه تا به امروز هیچ گزارشی مبنی بر خسارات جانی و یا مصدومیت ناشی از وقوع زمین لرزه 5.2 ریشتری ظهر امروز در منطقه دژسلیمان شهرستان گچساران گزارش نشده است، گفت: تیم های ارزیاب و پشتیبان مدیریت بحران و نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس به منطقه اعزام شده اند.

خبرنگاران تیم های ارزیاب به منطقه زلزله زده دوگنبدان اعزام شد

حسین کلانتری امروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: البته با توجه به وقوع آتش سوزی در منطقه کوه خامی شهرستان گچساران نیز بعضی تیم های امدادی مدیریت بحران در منطقه حضور داشتند و از همان لحظات وقوع زمین لرزه نیز به منطقه محل وقوع اعزام شدند.

وی توضیح داد: هم اینک انسجام و هماهنگی کامل بین نیروهای امدادی و مدیریت بحران با موضوع معاون عمرانی استانداری وجود دارد و مشغول رصد آخرین شرایط وقوع زمین لرزه و میزان خسارات وارده هستند.

وی یادآور شد: با توجه به گزارش های رسیده ترک خوردگی و خسارت به بخشی از منازل مسکونی در روستاهای پیرامونی و شهر دوگنبدان و همچنین بعضی تاسیسات زیربنایی وارد شده که در اسرع وقت میزان خسارات وارده به مردم اطلاع داده خواهد شد.

استاندار کهگیلوه وبویراحمد همچنین گفت: بر اثر وقوع این زمین لرزه بعضی محورهای روستایی و جاده های اصلی در ورودی شهر دوگنبدان و همچنین منطقه زلزله زد دژسلیمان نیز دچار ریزش کوه شده اند که نیروهای راهداری به منطقه اعزام و در حال ریزش برداری از سطح جاده ها هستند.

وی با اشاره به بعضی خبرهایی مبنی بر مصدومیت چند نفر در زلزله امروز و در حین فرار از منزل نیز گفت: تا به امروز گزارشی از بیمارسان ها و مراکز درمانی در این خصوص اعلام نشده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: البته هماهنگی های لازم نیز با سازمان هلال احمر و اورژانس کشور نیز از سوی حوزه معاونت عمرنی استان صورت گرفته و در صورت لزوم تیم هایی ارزیابی و نیروهایی امدادی پشتیبان از سایر استان ها به منطقه اعزام خواهند شد.

کلانتری توضیح داد: البته ارزیابی دقیق میزان خسارات وارده به منازل مسکونی، تاسیسات و سایر اماکن عمومی نیز با موضوع معاونت عمرانی و بنیاد مسکن نیز در روزهای آینده به طول گسترده صورت خواهد گرفت.

وی ابراز امدواری کرد که زلزله زدگان خسارات دیده به هیچ وجه نگران نباشند دولت و مجموعه مدیریت اجرایی استان با تمام توان و با پشتیبانی اقتصادی آنها را مورد حمایت جدی قرار خواهد داد.

زمین لرزه ای به قدرت 5.2 در مقیاس درونی زمین/ریشتر/ روز یکشنبه شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

بر اساس گزارش های رسیده حدود 23 روستا با حدود 900 خانوار در نزدیکی و پیرامون منطقه دژسلیمان (محل وقوع زمین لرزه) ساکن هستند.

مرکز لرزه نگاری کشور اعلام نموده که این زمین لرزه ساعت 13 و 41دقیقه و ثانیه 27 روز یکشنبه چهارم خرداد در عمق 10کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.

شهر 107 هزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان نفت خیز گچساران در 157 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1335

به "خبرنگاران تیم های ارزیاب به منطقه زلزله زده دوگنبدان اعزام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تیم های ارزیاب به منطقه زلزله زده دوگنبدان اعزام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید