خبرنگاران استاندار سمنان: توسعه کشورها به کوشش نظام آموزشی وابسته است

به گزارش تور گرجستان ارزان، سمنان - خبرنگاران - استاندار سمنان گفت: توسعه هر کشور مدیون کوشش نظام آموزشی و عقب ماندگی آن به علت غفلت از نظام آموزشی است.

خبرنگاران استاندار سمنان: توسعه کشورها به کوشش نظام آموزشی وابسته است

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

علیرضا آشناگر عصر سه شنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهوری برگزار گردید، گفت: اگر در جامعه ای خشونت گسترش پیدا کرد و دانش آموزان پرخاشگری داشتند حاصل غفلت نظام آموزشی و اگر دانش آموزان و جامعه ای اهل گفتمان بودند نتیجه کوشش نظام آموزشی و معلمانی کارآمد و پویا است.

وی اضافه کرد: مسائل مدارس تنها به معلمان و مدارس مربوط نیست و نقص در نظام اداری و آموزشی هم باعث بعضی کمبودها می گردد.

استاندار سمنان گفت: زمانی که از نشاط اجتماعی و ترویج آن در مدارس گفته می گردد به معنی فعالیت های ضدارزشی نیست و با ایجاد محیطی امن،آرام و با نشاط و سرزنده باید بتوانیم مسائل آموزشی را بهتر انتقال دهیم.

وی با توجه به دغدغه و مطالبات دانش آموزان در راستای کیفیت بخشیدن به فضای آموزشی گفت: در ابتدای سال تحصیلی پرسشی را با عنوان پرسش مهر از دانش آموزان با سه سوال با موضوع شکل فضای آموزشی ،مسائل فضای آموزشی و همچنین اولویت مدیریتی آنها اگر استاندار بودند مطرح کردیم و در فراخوانی خواهان فراوری نقاشی در پاسخ به این پرسش ها شدیم.

وی با اشاره به این نمایشگاه نقاشی که در فضای ورودی استانداری سمنان به مناسبت هفته معلم برپاست گفت: دغدغه های دانش آموزان و آنچه در آثار خود فراوری نموده اند نشان از بلوغ فکری آنها است و همان نگاهی که آنها به مسوولان دارند را می توان در آثار آنها یافت،همچنین کشیدن حیاط های با طراوت و سرسبز و فعالیت های سرگرم کننده در نقاشی ها گویای مطالبه آنها در مورد کیفیت و زیبایی فضای فیزیکی مدارس است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: نظام آموزشی تحت تاثیر این ویروس نهاده شد و همه را غافلگیر کرد اما معلمان به سرعت در کنار مسوولان نهاده شدند تا از لحاظ آموزشی بتوانند بهترین همکاری را انجام دهند و دانش آموزان متحمل ضربه تحصیلی نشوند.

وی اضافه کرد : انتشار این بیماری می تواند منشا و مبدا تحولاتی چه در کیفیت بخشیدن به توسعه الکترونیک آموزشی و چه در نگرش دانش آموزان و مراودات بین المللی باشد .

وی در مورد ایجاد سامانه شاد شبکه اجتماعی دانش آموزان گفت: ایجاد شکل جدید آموزشی و روبه رو شدن با مسائل و برطرف آن ها، ایجاد سامانه تحویل اقلام بهداشتی و بسیاری از خلاقیت ها که در این روزها برای مقابله با این بیماری شکل گرفت، همه نشان از تبدیل تهدیدها به فرصت ها است.

وی با تاکید بر ترویج خلاقیت در مدارس و آموزش فراوری ثروت به دانش آموزان در سنین پایه گفت: مدارس علاوه بر شاخص های تخصصی که وجود دارد و در حال انجام است، برای آموزش مهارت های درآمدزایی و فراوری ثروت به دانش آموزان طراحی نشده است که توجه به آن می تواند آینده شغلی و مالی بهتری را برای جامعه رقم بزند.

در خاتمه این مراسم از 12 معلم نمونه استانی با نام های مینو منصوری،ربابه علی بیگی،محمدرضا ناصری، محمدرضا نوروزی، زهرا آج قلی،کریم مرادی،فیروزه صمدیان تبار،مریم جاویدمهر، فاطمه عزالدین، سید اسماعیل کیا، مهدی عبیری و فائره کمیجانی قدردانی شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1312

به "خبرنگاران استاندار سمنان: توسعه کشورها به کوشش نظام آموزشی وابسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار سمنان: توسعه کشورها به کوشش نظام آموزشی وابسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید